Rotax 122 ja 123

Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 20.8.2014 9:18

Masai<3<3 kirjoitti:kumpi on parempi rave 1 vai 2? mul on rotax 123 ja olisin nyt ostamassa tota rave 1. sopiiko molemmat rotax 123 moottoriin?

Molemmat käy jos on pakokaasulle reikä laipan tiivistepinnassa tai sitten se reikä pitää porata jos haluaa rave kakkosen. Sanoisin että rave2 on parempi virikoneeseen kun on ihan jonkin verran helpompi säätää aukeamisajankohtaa. Tosin rave 2 ei aukea tyhjäkäynnillä, mutta sillä ei ole kriittistä merkitystä.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 26.8.2014 20:02

mistäs saan rotax 123 moottoriin 53,99 kokosen männän? mitkä olis hyvii mäntii? kyseessä aprilia af1 91.

Niin ja samalla vois ostaa jokku v force läpät tai jotkut? mitkä olis hyvät ja mistä saisin? vireinä on 34mm dellorto rave 1 ja tyhjä vakioputki
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JusHond » 2.10.2014 16:42

Onko kellää kokemusta Polin 154 tai italkit 144 pytyistä? Mitkä on pyttyjen männänvaihto välit? Onko hintansa arvoiset? ; :)
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 2.10.2014 19:15

Polini ainakin luotettava. Männän vaihtoväli vissiin 8t? Polinilla väännöt melkein tuplaantuu.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 8.10.2014 19:18

Osaiskoha joku neuvoa hiukan ku oon tossa mun rotax 123 moottoriin mäntää vaihtamas ja ku rupesin nyt kasaamaan ni tuli ongelma ku tiivistesarjassa on 3 tiivistettä jotka sopii pytyn alle?? Mun mielestä 2 niistä on saman paksusia mutta yksi on ohkasempi.. Eli minkä pistän sinne?

E: mihinkäs momenttii toi yläkerta kuuluu laittaa?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Aap- » 13.10.2014 17:16

Uusilla kytkinlevyillä kylmänä luistaa ja kytkin pohjassa veto jää vähän päälle eli ei irrota kunnolla.. Voisko olla jotain tekemistä sillä että kytkinkruunussa on urat? Aattelin viilailla ne pois. Ja auttasko luistamiseen sen kytkinkopan säädön säätäminen? (mihin suuntaan?) :roll:
kailio-
Pyörä:
cbr 900rr fighter
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
25.10.2006 0:37
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut kailio- » 29.10.2014 1:42

Aap- kirjoitti:Uusilla kytkinlevyillä kylmänä luistaa ja kytkin pohjassa veto jää vähän päälle eli ei irrota kunnolla.. Voisko olla jotain tekemistä sillä että kytkinkruunussa on urat? Aattelin viilailla ne pois. Ja auttasko luistamiseen sen kytkinkopan säädön säätäminen? (mihin suuntaan?) :roll:

Muistithan uittaa levyt öljyssä? Tai sitte on vaijeri liian kireellä, eli säätöö löysemmälle...
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Aap- » 29.10.2014 12:29

Vuorokauden verran taisin uittaa levyjä öljyssä ennen paikalleen laittoa. Viilailin nyt kytkinkruunusta urat pois jos se helpottas tuohon irrottamiseen. Kokeilen säätää kopan päästä kytkinvaijeria jos vielä luistelee.. :roll:
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 30.10.2014 18:05

Mulla on 154cc MX:ssä kiinni ja se lämpöleikkas tänä aamuna niin että veti takapyörän lukkoon, mutta lähti vielä kuitenkin polkaisemalla käyntiin ja kävi hyvin eikä tehoja tuntunut liiemmin katoavan, ainoana vikana oli moottorista tuon jälkeen kuulunut hiukan erilainen ääni joten avasin koneen. Männässä pienet jäljet ja sylinterissä myös, siis näkyvät jäljet, mutteivat tunnu sormella. Pitääkö tuo pinnoittaa nyt uudestaan tämän takia vai voiko tolla ajaa jos laittaa uuden männän sisään? Vai voiko pinnoitettua sylinteriä hoonata?
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JusHond » 2.11.2014 15:10

Jos ei kynnellä tunnu niin ei tarvi, tietysti suositeltavaa hoonata. Ja oon kuulu että nuilla Polinin 154 on tapana leipasta uutena ku liian tiukka, että pitäisi heti uutena hoonauttaa pikkasen pois.. :roll:
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JusHond » 22.11.2014 15:47

Mistä porukka on hommannu Vhm kansia näihin?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 23.11.2014 0:43

Vilkaseppa Aprilia Mx 125 tietopankki, siel pitäs olla oikee linkkien kera
timbou
Liittynyt:
10.6.2014 19:58
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut timbou » 1.12.2014 20:52

Kertokaas tietävämmät mistä saan 123 sopivan startin kun testasin -06 starttia niin oli se ratas liian pieni ja sehän on kiinteästi siinä akselissa kun taas 123 se on isompi ja irtoaa? :roll:
jarkko#37
Liittynyt:
10.12.2014 16:08
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut jarkko#37 » 10.12.2014 16:16

mistä ootte tilannu uuden männän 125cc HM:ään vuosimalli 2012 eli rotax 122 koneella?ite tilasin orkkis männän finmotosta n.4kk sitten eikä ole tullut ja pitäis saada uus talven aikana halvalla.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.12.2014 22:55

Ite ostin pjme.co.uk sillon parisen vuotta sitten ja meni noin 2 viikkoo että mäntä tuli. Postit tais olla jotain 30e luokkaa
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!