Turbo nelariin

Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 3.1.2009 16:31

Olkoot. Ei täältä kannata kysyy mitään. :itku:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.1.2009 16:40

Ublert kirjoitti:No ei toi vastannu kysymykseen. Käyn irrottamassa kaasuttimen ja tuun sitten uudestaan koittamaan.
Joo. Itse oivaltamalla eteenpäin. Mietityttää vieläkin se että riittääkö yksi 3mm reikä luistissa yläpuoliseen paineistukseen? Kun kumminkin alapuolelle tulee isompaa väylää pitkin paine.

Joudun nyt menemään arvailujen perusteella, mutta oletan, että se kaasari on tehty siten, että normaalissa vapaastihengittävässä rakenteessa imusarjan alipaine pääsee vaikuttamaan kalvon yläpuolelle. Ei alapuolelle. Tämä siten nostaa luistia jousivoimaa vastaan alipaineen suuruudesta riippuen.

Noh, jos nyt johdamme ahtopaineen kalvon yläpuoliseen tilaan, pitäisi tuon puskea kaiken järjen mukaan luistia taas alas ahtojen noustessa. Tietysti sitä jonninverran vastustaa myös luistin alapintaan kohdistuva paine, mutta sen vaikuttavan pinta-alan ollessa yleensä pienempi, mitä kalvon+ luistin yläosan, olisi mun nähdäkseni luistin liike pakostikin aina alaspäin. Ei suinkaan ylöspäin.

Takaiskuventtiili tuollaisessa rakenteessa ratkaisisi osan ongelmista. Eli kun ahtoja ei ole, niin alipaine pääsisi nostamaan luistia, kuten ennenkin, mutta paineen muuttuessa positiiviseksi takaiskuventtiili tukkisi yhdyskanavan kalvon yläpuolelle ja paine pääsisi siis vaikuttamaan ainoastaan luistin alapintaan jolloin sen pitäisi nousta. Se kuinka paljon se sitten nousee on riippuvainen luistin jousen jäykkyydestä suhteessa paineen suuruuteen.

Mikäli jousi joudutaan laittamaan kovinkin jäykäksi, tulee vastaan taas helposti ongelmia silloin kun positiivista painetta ei ole. Alipaineen kun pitäisi myös päästä nostamaan luistia. Riippuu siis paljon, millätavoin se kaasari on toteutettu. Siihenkään ei ole ihan sitä yhtä ainoaa toimintatapaa, vaan noita kalvoluistikaasareitakin on erilaisia.

Moottorisahatyyppinen on yksi hyvä vaihtoehto toteutukseen. Ilman modaamista ja polttoainepumppua ja paineen säätäjää ei siinäkään selviä, mutta kun jaksaa tutustua sahan kaasarin toimintatapaan ja asiaa pähkäillä, toimiva toteutustapa ratkeaa.

Tume34 kirjoitti:Zone älä välitä. Olen jo todennut että kun halutaan välttämättä kokeilla kaikki kantapään kautta niin eipä sille mitään voi, vaikka aiheesta löytyisi kuinka paljon hyvää tietoa.

Niinpä se tahtoo näemmä olla, joten koska itse halutaan yritä / erehdy periaatteella tehdä, en ala tuota sahan kaasarimodaustakaan sen enempää selvittelemään. Onnistuuhan sekin sitten yritä/erehdy menettelyllä. Jos ei muuten niin viimeistään sitten, kun ne kaikki toimimattomat tavat on ensin kokeiltu.

Toisaalta, ei yritä/erehdy periaatteessa ole silti mitään vikaa silloin, kun valmista kokeiltua lähdemateriaalia ei ole saatavilla. T.Edisonkin totesi oppineensa yli 2000 erilaista toimimatonta tapaa tehdä hehkulamppu. ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.1.2009 17:23

Jep. Itse tosin jo totesin että ihan kotoiselta alfameriltakin löytyy aiheesta useita tuhansia sivuja kirjallisuutta.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 3.1.2009 17:39

Siis mä kehtaan myöntää että oon täysi noviisi vielä näissä moottorin ylemmän luokan virittämis asioissa.
Mä luulin että tiedän jotain mut olin aivan väärässä. Ensin todellakin mennään perse edellä puuhun ja sitten pienellä pähkäilyllä saadaankin jo paljon aikaiseksi.
Ja arvostan jos joku jaksaa vastaillakkin.

Eli. Otan kaasarin paineistuksen pitot putkesta *tehty*
Otanko vaan normaalilla letkulla ja ahtoputkeen kiinni vaan? Vai laitetaanko sekin pitot putkella?
Muuten alkaa bensan kuljetus linjasto olemaan kunnossa. (ainakin luulo on kova.)

Ja eikös bensanpaineen mittarille voi ottaa ihan normaalilla T haaralla paineet?
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 9.1.2009 2:58

pensan paine vaan t haaralla tuosta paineistuksesta en tiiä...
mutta haittaako se menoa ??
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 11.1.2009 22:55

Pientä edistystä tänään tapahtus. Eli mopo oli käynnissä bensapumppu/säädin systeemillä ^^
Ahtomittari ei ollu kiinni joten en voi sanoa tuliko ahtoja. Mutta ainaki jotain tapahtuu. Kiersi nätisti loppuun mutta kun päästi kaasun ni piti hiukan kiusata että sai takaisin kierrokset. Kaikkea vielä säädettävänä. Huomenna aikanen herätys ni kerkee jotain säätää ennen aamukasaan siirtymistä. Ja tämä oli siis erillisellä virtalähteellä. Ajotestejä ei tulla ainakaan näkemään vähään aikaan. Mutta näin tänään.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 14.1.2009 19:37

Aattelin matkia vähä tätä: http://www.bikepics.com/pictures/1415218/
Nuin onnistuu ainaki saaha perus kaasari toimimaan paineilla, mutta mites sais vaijerin reiän tiiviiksi?

Onko jonkulainen läpivientikumi paras vai onko jollain parempaa ehdotusta?
laz3
Pyörä:
Wr450F
Paikkakunta:
Tsäd
Liittynyt:
9.8.2006 13:01

ViestiKirjoittanut laz3 » 14.1.2009 23:18

lokitekki kirjoitti:Aattelin matkia vähä tätä: http://www.bikepics.com/pictures/1415218/
Nuin onnistuu ainaki saaha perus kaasari toimimaan paineilla, mutta mites sais vaijerin reiän tiiviiksi?

Onko jonkulainen läpivientikumi paras vai onko jollain parempaa ehdotusta?

Sikaflex? Ei kyllä oo huollettavuuden kannalta paras vaihtoehto mutta luulis ainakin tulevan tiivis, noi läpiviennit on muutenki yleensä ongelmana painekoteloissa.
Error 404
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 18.1.2009 15:29

Tämmönen siitä tuli:
http://img525.imageshack.us/img525/9376/dsc00820ol8.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/5209/dsc00822dc4.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/1394/dsc00827em1.jpg
Turbo vielä uupuu :D
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 8.2.2009 15:56

Jees. Ens vkl jos kerkeis ajotestejä ottamaan tolla hurjimuksella. Kyl aika kivasti pöhisi jo nytten.

Täyden kaasun ku vetää ja päästää kaasusta ni sammuu siihen sitten. Pitää säätää ens vkl ku on aikaa.

E: Oliha se pakko koittaa tuolla ajaa. Ei pitoa. Röpötti. Kaikki vituillaan.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 14.2.2009 19:47

Sulaispa jo pois kaikki mömmöt ni pääsis oikeesti koittaa mihin tosta vehkeestä on ^^ Ei löydy pitoa mistään päin.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 18.2.2009 14:57

Noniin jospa kohta sais tämän pyöriin.
Kuva
pakosiipi 25mm imu vähä pienempi.
Hintaa oli parisataa.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 19.2.2009 19:14

lokitekki kirjoitti:Noniin jospa kohta sais tämän pyöriin.
Turhan iso tuokin, tuotot piisas muistaakseni yli 100hp. Kyseessähän on IHI RHB3?
Ebaystä olis löytyny samaan hintaluokkaan mitsun TD015 2,45cm3 pakopesällä, joka ompi vielä IHIä pienempi...
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 19.2.2009 21:36

rhb1 ja kuulemma 15-70hp tuotot.
Varmasti ahtaa kyllä yli baarin..
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 20.2.2009 1:28

lokitekki kirjoitti:rhb1 ja kuulemma 15-70hp tuotot.
Varmasti ahtaa kyllä yli baarin..
Ihme kun kataloogi ei tunne rhb3:sta pienempää ja toi sattuu näyttään identtiseltä sen kanssa. :roll:
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt