Yamaha DT viritys/tekniikka

1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 10.4.2013 23:12

http://www.facebook.com/photo.php?v=406 ... =2&theater tuossa linkkiä vika videoon.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 10.4.2013 23:26

Mulla oli syksyllä samanlaista vikaa, mutta kun starttia paino niin myös aluki tuli yks kipinä. Ilmeisesti oli joku johto nirhautunut, koska rupes toimimaan johtosarjaa heiluttelemalla. Koitappa aluksi ottaa johtosarja siitä tankin alta(pytyn kohilta) kiinnityksistä irti ja koitat sitä eriasennoissa ja heiluttelet samalla, kun starttaat. Jos tulee kipinään, niin sitten vaan metsästämään viallista johtoa ;)
E: ja tosiaan kerkesin sillon jo koittamaan kaikki sähkö-osat kaverin pyörästä(staattori, puola, cdi, jännitteensäädin jne)
Viimeksi muokannut Rajis- päivämäärä 10.4.2013 23:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Oskarik
Pyörä:
DT 125x, DT 50x, monkeesii
Liittynyt:
14.4.2011 22:24
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Oskarik » 10.4.2013 23:31

Minkälainen on käytännön hyöty jos penkin alta ottaa tötsän pois, jotta kannattaako? Ihmettelin yksi ilta tallissa, että miten kummassa se sieltä ahtaasta tilasta voi saada sen tukitun snorkkelin kautta tarpeeks ilmaa... Ja mikähän mahtaa olla, kun joskus tehopiikin alettua teho nousee vieläkin sitä mukaa kun kierrokset nousee, mutta joskus taas teho pysyy samassa lukemassa kun tehopiikin alussa vaikka kierrokset vielä nousisivat? Ilman puute, bensan puute, liian pieni suutin, mitä mitä mitä, ideoita? :nörtti:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 10.4.2013 23:38

Penkissäkö olet kokeillu, että tehot nousee ja ei nouse, vai mitä sillä tarkotat? Ja eipä se snorkkeli taida paljon muuhun vaikuttaa, kuin imuääniin. Mulla vedetty putsarikoppa päältä kokonaan auki, niin imuäänet alkaa olla jo hussen/kotarin ym tasolla :P
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 10.4.2013 23:58

Itekki oon aatellu tehä ton putsarin avarruksen ja reilun sellasen :D Rajis- minkäkokoone suutin sulla on, sais jotain hajua mistä koosta kannattais lähteä kokeelemaan. Ja oliko sulla muuta viriä ku se gianellin putki?
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 11.4.2013 0:06

johtoja ollaan heiluteltu irroteltu chekattu,,, mutta ei...
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 11.4.2013 0:07

johtoja ollaan heiluteltu irroteltu chekattu,,, mutta ei...
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.4.2013 0:26

Xyzel kirjoitti:Itekki oon aatellu tehä ton putsarin avarruksen ja reilun sellasen :D Rajis- minkäkokoone suutin sulla on, sais jotain hajua mistä koosta kannattais lähteä kokeelemaan. Ja oliko sulla muuta viriä ku se gianellin putki?

Suuttimet on ps340 & tk 30, alkaa jo aika hyvissä säädöissä olemaan ;) Ja tosiaan ei mulla muuta viriä ton putken lisäksi ole.
1Jokkee: ei kellään kaverillas detsiä ole, että pääsisit loputkin sytkäosat kokeilemaan? josset ole jo kokeillut.. Kakki maadotupaikatkin katottu läpi?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 11.4.2013 0:37

Kiitän! Jos sitä alkais vähän kerrallaan avartamaan. Pääsuuttimia löytyy 220-320 ja tk 17,5-27,5. Onko mahdollista et saisit pistettyä kuvaa siitä ilmanputsarikotelosta?
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 11.4.2013 0:46

noku perkele ei ole kavereilla ku noita vanhanmallisia joittenka staattorit ei sovi eikä cdi... en ole kattonu nuota maadotus paikkoja missä n iitä pitäisi olla?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.4.2013 1:02

En nyt muista missä kakkialla niitä oli, mutta kytkinkopassa nyt ainakin on yks maajohto pultin alla. Ja voin vaikka huomenna napata siitä putsarikotelosta kuvan ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pietu13
Liittynyt:
31.1.2012 18:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pietu13 » 11.4.2013 18:25

Semmosta kysysin että ku männän ja yläpään tiivisteen vaihdon jälkeen rupesi nostamaan paineita paisuntasäiliöön, niin voiko johtua siitä että olisi kannentiiviste mennyt epähuomiossa väärin?? Lähtee kiihyttäämään nii paisuntasäiliön korkki lentää ja nesteet lentää ulos.... :s
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.4.2013 23:48

Joo vuotaa niin maan perkeleesti. Ei muutako kansi auki ja toivot että kansi ei oo vetäny kieroksi.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.4.2013 13:28

Xyzel kirjoitti:Kiitän! Jos sitä alkais vähän kerrallaan avartamaan. Pääsuuttimia löytyy 220-320 ja tk 17,5-27,5. Onko mahdollista et saisit pistettyä kuvaa siitä ilmanputsarikotelosta?

Kuva
Tossa nyt kuva siitä kotelosta.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 12.4.2013 14:52

Herranjestas sentään, että on törkeen näköne noin paljon avarrettuna :lol: