Raven säätö ja asennus

Larva
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.5.2007 21:06

ViestiKirjoittanut Larva » 9.6.2009 12:28

atreezy2122 kirjoitti:Ongelma: Solenoidi toimii ilman vaijeria hyvin, eikä kuumene tai mitään. Vaijeria nykimällä lähes uusi laippa liikkuu hyvin. MUTTA kun ne laittaa yhteen, niin solenoidi ei jaksakaan nykiä sitä vaijeria. Mikä neuvoksi??! Rave siis toimi ennenkun uusin laipan ja vaijerin.


Koita putsata se kolo mihin se laippa menee niin oikein ajan kanssa, että varmasti saat kaiken karstan sieltä pois.

Kannattaa myös hieroa laipan pintaan esim. kuparitahnaa joka ainakin itselläni auttoi laipan liikkumista huomattavasti.

Ja S.V.S, onko sulla ECU:lla varustettu rs? Huomasin tossa ku meni laippa katki ja laitoin sitte kurilaipan mutta annoin solenoidin olla kytkettynä niin itselläni laippa ainakin nousee ja laskee n.5 sekunnin välein.

En tiedä sitten että kuuluuko sen mennä niin mutta näin ainakin itsellä.
Karjala takasin, pullo kerrallaan.
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 9.6.2009 13:43

Larva kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:Ongelma: Solenoidi toimii ilman vaijeria hyvin, eikä kuumene tai mitään. Vaijeria nykimällä lähes uusi laippa liikkuu hyvin. MUTTA kun ne laittaa yhteen, niin solenoidi ei jaksakaan nykiä sitä vaijeria. Mikä neuvoksi??! Rave siis toimi ennenkun uusin laipan ja vaijerin.


Koita putsata se kolo mihin se laippa menee niin oikein ajan kanssa, että varmasti saat kaiken karstan sieltä pois.

Kannattaa myös hieroa laipan pintaan esim. kuparitahnaa joka ainakin itselläni auttoi laipan liikkumista huomattavasti.

Ja S.V.S, onko sulla ECU:lla varustettu rs? Huomasin tossa ku meni laippa katki ja laitoin sitte kurilaipan mutta annoin solenoidin olla kytkettynä niin itselläni laippa ainakin nousee ja laskee n.5 sekunnin välein.

En tiedä sitten että kuuluuko sen mennä niin mutta näin ainakin itsellä.


Ok pitää koittaa..
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 9.6.2009 17:16

Larva kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:Ongelma: Solenoidi toimii ilman vaijeria hyvin, eikä kuumene tai mitään. Vaijeria nykimällä lähes uusi laippa liikkuu hyvin. MUTTA kun ne laittaa yhteen, niin solenoidi ei jaksakaan nykiä sitä vaijeria. Mikä neuvoksi??! Rave siis toimi ennenkun uusin laipan ja vaijerin.


Koita putsata se kolo mihin se laippa menee niin oikein ajan kanssa, että varmasti saat kaiken karstan sieltä pois.

Kannattaa myös hieroa laipan pintaan esim. kuparitahnaa joka ainakin itselläni auttoi laipan liikkumista huomattavasti.

Ja S.V.S, onko sulla ECU:lla varustettu rs? Huomasin tossa ku meni laippa katki ja laitoin sitte kurilaipan mutta annoin solenoidin olla kytkettynä niin itselläni laippa ainakin nousee ja laskee n.5 sekunnin välein.

En tiedä sitten että kuuluuko sen mennä niin mutta näin ainakin itsellä.

joo onha mulla mut mistäs tota vikaa sit pitäs ruvet ettimää?
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 9.6.2009 19:00

atreezy2122 kirjoitti:
Larva kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:Ongelma: Solenoidi toimii ilman vaijeria hyvin, eikä kuumene tai mitään. Vaijeria nykimällä lähes uusi laippa liikkuu hyvin. MUTTA kun ne laittaa yhteen, niin solenoidi ei jaksakaan nykiä sitä vaijeria. Mikä neuvoksi??! Rave siis toimi ennenkun uusin laipan ja vaijerin.


Koita putsata se kolo mihin se laippa menee niin oikein ajan kanssa, että varmasti saat kaiken karstan sieltä pois.

Kannattaa myös hieroa laipan pintaan esim. kuparitahnaa joka ainakin itselläni auttoi laipan liikkumista huomattavasti.

Ja S.V.S, onko sulla ECU:lla varustettu rs? Huomasin tossa ku meni laippa katki ja laitoin sitte kurilaipan mutta annoin solenoidin olla kytkettynä niin itselläni laippa ainakin nousee ja laskee n.5 sekunnin välein.

En tiedä sitten että kuuluuko sen mennä niin mutta näin ainakin itsellä.


Ok pitää koittaa..


No kävin ostaan kuparitahnaa ja puhdistin laipan ja kolon bensalla pirun hyvin, mutta ei toimi!! Menee hermot, kun en keksi miksei se voi vaan nykiä sitä.. Mietin et voiko sen vaijerin asentaa "väärin", kun sehän on aika pitkä ja sit sen pitää se pieni lenkki tehdä siitä syyläriä(?) vasten. äh, rupee oleen jo aika esteettisiä nää syyt..
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 10.6.2009 17:25

kuinka paljon raven laippa pitäs näkyä ala asennossa?
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 10.6.2009 18:47

atreezy2122 kirjoitti:


Tsekkaa myös solenoidin sähköinen puoli eli kunnon maadoitus ja virta. Tuntuu että solenoidi kyykähtää rasituksen alla.
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 10.6.2009 19:05

saku89 kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:


Tsekkaa myös solenoidin sähköinen puoli eli kunnon maadoitus ja virta. Tuntuu että solenoidi kyykähtää rasituksen alla.


Osaisitko sanoa käytännön vinkkejä, miten toi tehtäis? Nyt kun tunnustelin, niin se tuntu taas kuumenevan, ilmeisesti just rasituksen alla tekee sitä kun en huomannut ilman vaijeria testaillessa et ois kuumennu. Toi pyörä ajaa mut hermoraunioks :seko:

E: Pitääkö sen solenoidi olla siten asennettu, että se ei koske runkoon - toisinsanoen sen runko ei johda sähköä, ainoastaan ne johdot mitkä siihen tulee. Kun mulla on toi nyt vaan yhdellä ruuvilla kiinni (toinen hukku), ja se saattaa osua runkoon. Voisko se vaikuttaa?
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 11.6.2009 11:34

atreezy2122 kirjoitti:Osaisitko sanoa käytännön vinkkejä, miten toi tehtäis? Nyt kun tunnustelin, niin se tuntu taas kuumenevan, ilmeisesti just rasituksen alla tekee sitä kun en huomannut ilman vaijeria testaillessa et ois kuumennu. Toi pyörä ajaa mut hermoraunioks :seko:

E: Pitääkö sen solenoidi olla siten asennettu, että se ei koske runkoon - toisinsanoen sen runko ei johda sähköä, ainoastaan ne johdot mitkä siihen tulee. Kun mulla on toi nyt vaan yhdellä ruuvilla kiinni (toinen hukku), ja se saattaa osua runkoon. Voisko se vaikuttaa?


Jos siihen tulee enemmäin kuin 1-johto, ei ole väliä onko solenoidi rungossa vai ei. Olisi toki suotavaa että se ois kunnolla kiinni sille tarkoitetulla paikallaan.

Toi lämpeneminen kertoo siitä että virtaa kulkee ja reilusti, jos laippa ja vaijeri liikkuu käsin hyvin, kuulostaa siltä että solenoidin käämi ois hieman oikosulussa eikä täten vedä kunnolla. Otapa yleismittari ja mittaa käämin vastus liittimistä, ei sais näyttää oikosulkua, pari sataa ohmia riittää.
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 11.6.2009 15:09

Nothing... EDIT:
Viimeksi muokannut AAte päivämäärä 12.6.2009 3:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
_tatu
Liittynyt:
12.6.2009 0:19

ViestiKirjoittanut _tatu » 12.6.2009 0:24

Mitenkäs toi solenoidi kytketään pyörän sähköihin, kun ei näyttäs olevan valmiina mitään liitintä mihin sen vois kytkeä?

Edit: Joo löytyhän se sieltä lopulta, oli vaan aika huolella piilotettu nii ei aluks löytyny :D
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 14.6.2009 23:24

Kertokaa joku ku raven laippa laskee ja nousee tyhjäkäynnillä n.5 sekunni velein eikä meinaa sen takia jaksaa pysyä käynnissä ja sen pitäs tehdä sitä samaa jos ravessa ei ole vaijeria lainkaan kiinni ni mistä tätä vikaa nyt lähis ettimää säädöt pitäs olla kohdallaan ja toimii normaalisti piikillä.
launis
Liittynyt:
1.9.2008 20:57
Laippa

ViestiKirjoittanut launis » 14.7.2009 17:05

joo elikkäs mulla jäi raven laippa jumiin. on tehnyt niin useastikin mutta tälläkertaa oikein kunnolla kampesin sitä 9 tuntia irti sieltä eikä tullut, mutta onnistuin siinä ajassa hermostuksissani rikkomaan sen kohdan mihin vaijerin pää tulee kiinni. siispä saako niitä päitä ostettua erikseen vai pitäisikö siinä tapauksessa ostaa kokonaan uusi laippa. :s aprilia liikkeessä sanottiin että niitä ei myytäisi enää erikseen, mutta en sitten tiedä.
-edu
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 22:50

ViestiKirjoittanut -edu » 14.7.2009 21:45

Ostin viikonloppuna aprilian, purin sitä ja löysin raven, missä vika kun se ei käynnisty. Johdot näyttäisi olevan kunnossa, mutta yksi ylimääräinen liitin löytyi, joka ei ole missään kiinni.
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 15.7.2009 0:06

launis kirjoitti:joo elikkäs mulla jäi raven laippa jumiin. on tehnyt niin useastikin mutta tälläkertaa oikein kunnolla kampesin sitä 9 tuntia irti sieltä eikä tullut, mutta onnistuin siinä ajassa hermostuksissani rikkomaan sen kohdan mihin vaijerin pää tulee kiinni. siispä saako niitä päitä ostettua erikseen vai pitäisikö siinä tapauksessa ostaa kokonaan uusi laippa. :s aprilia liikkeessä sanottiin että niitä ei myytäisi enää erikseen, mutta en sitten tiedä.

Joo pitää ostaa kyllä iha koko laippa uus ja tietääksäni aprilia liikees joutuu nykää ostaa sen koko paskan mikä o siinä sylinterissä kiinni mut saksasta saa vissii tilattuu pelkkii laippoja mutta sivua en muista mistä.
-edu
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 22:50

ViestiKirjoittanut -edu » 16.7.2009 23:23

-edu kirjoitti:Ostin viikonloppuna aprilian, purin sitä ja löysin raven, missä vika kun se ei käynnisty. Johdot näyttäisi olevan kunnossa, mutta yksi ylimääräinen liitin löytyi, joka ei ole missään kiinni.

E: Nyt toimii.