2T viritys ja tekniikka

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.8.2012 14:08

Kyllä ja ylimmässä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Fredu
Liittynyt:
21.3.2012 22:47
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Fredu » 6.8.2012 0:28

YV:tä jos jotakuta kiinnostaa 35 mikuni TM+ imukaula ja vaijerit siihen !
Jere_95
Pyörä:
Honda Monkey -83, Peugeot XPS, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.7.2011 19:17
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jere_95 » 7.8.2012 13:52

Zoubiih kirjoitti:Mikä vois olla vikana ku Aprilia MX 125 syö tulppia erittäin ahnaasti.. kaks päivää ajoin just uudella tulpalla, sammu eikä enää käynntistyny. Vaihoin tulpan ja pelitti taas tosi hyvin, tosin vain päivän ajan.. Kaasarin säädöistä kiinni? Vai missä on ongelma?

Rotaxit tahtoo syödä tulppia jos kaasarin säädöt on liian rikkaalla. Onko sulla a1 vai tt ja mikä kaasari ja suutin?
Jere_95
Pyörä:
Honda Monkey -83, Peugeot XPS, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.7.2011 19:17
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jere_95 » 7.8.2012 13:54

Synthetic kirjoitti:Mihinkähän päin lähtis säätämään.Kun ei meinaa mennä piikille pätkii ,pitää pienemmälle vaihtaa.Sitte menee piikille.Ja muutenki pitää aika paljo vinguttaa. Neulaa sokkaa nostettu 2 pykälää--> ei vaikutusta.Ja kaasutin on mikuni tmx 32 ja pyörä dt.

Pääsuutin 270.Neula toisiks ylimmässä ja tk 25.

Onko YPVS käytössä? Jos on nii toimiiko niiku pitää? Jos toimii nii lähtisin laihemmalle säätämään.
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 9.8.2012 15:09

Kertokaas nyt onko iha normaalia että pakoaukon säädin kolisee? Pyörä cagiva. Ja onkoha vähä rikkaalla ku pakoputken pää menee iha märäks?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.8.2012 23:27

Saavuttaako palotilan kiillottamisella jotain ihmeempää hyötyä?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 10.8.2012 15:54

Rajis- kirjoitti:Saavuttaako palotilan kiillottamisella jotain ihmeempää hyötyä?

Karsta ei tartu niin pahasti kiinni, ei sen kummempaa. Jos kone on pöydällä syystä tai toisesta,
niin voihan sen palotilan siinä muun ohessa kiillotella. Virittämis mielessä en lähtis kantta
aukomaan ja blingailemaan tehojen toivossa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 10.8.2012 17:20

Juu kone on tossa levällään, tossa tylsyyksissäni sen jo kiillottelin :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.8.2012 14:51

Pakoaukon voi myös kiillotella, sama hyöty.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.8.2012 16:21

Noo kattoo jos joskus on taas tekemisen puutetta :D Mutta tollanen tuli kannesta:
Kuva
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.8.2012 17:02

Ihan hyvä, mutta noi reunatkin olisi voinut kiillottaa, jos olisi halunnut. Toki aivan riittävä noinkin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 11.8.2012 17:59

Kysynpä vielä täällä kun alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa tuo husse.. Kun vähän aikaa toimii hyvin kun lähtee ajamaan, ja vähän ajan päästä alkaa nykimään/tökkimään/pätkimään keskikiekoilla, eli tosi alhaalta ja sitten piikiltä toimii ihan hyvin, mutta keskeltä ihan siis pätkii ja pahasti.

Vaihdettu on imutorvi, sytytystulppa, mäntäkin siinä välissä kun on tehnyt tuota jo pitkään.. kaasari ja ilmanputsari putsattu ja öljytty... Sylinterin ajattelin irroittaa huomenna ja putsata PA-säätimen, voiko PA-säädin edes aiheuttaa tommoista, joskus toimi hyvin eikä säätöjä ole muutettu joten niissä ei pitäis olla vikaaa.. seos/ilmaruuvia on kokeiltu 1½ kiekkaa auki ja nyt jtn 3-4 kierrosta auki kun oli niin auki kun tämän sain ja silloin toimi hyvin..

En muista milloin ilmaantui, ja alkaa aina lähes yhtäkkiä ja kierrokset leijuu vähän tyhjäkäynnillä...

E: Ja pärrä on siis täystehonen Husqvarna -08 ja 2 tahti tottakai kun tässä topicissa kyselen
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 12.8.2012 10:07

Ootko vaihtanu isompaa tyhjäkäyntisuutinta TT:ksi laiton jälkeen, sillä se ainakin aihettaa tommosta ja sitten tietty jos on imuvuoto jossain, mutta se sitten näkyis ihan koko kierrosalueen läpi...
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 12.8.2012 19:05

_rieska_ kirjoitti:Ootko vaihtanu isompaa tyhjäkäyntisuutinta TT:ksi laiton jälkeen, sillä se ainakin aihettaa tommosta ja sitten tietty jos on imuvuoto jossain, mutta se sitten näkyis ihan koko kierrosalueen läpi...


En oo vaihtanu tk suutinta, mutta joskus toimi ihan hyvin ja oli jo TT kun ostin, auttaisko seos/ilmaruuvin pyörittely kun sitä olen saattanut säädellä kun joskus laitoin sen 1½ auki ja se oli paaaljon enemmän auki mutta en sit muista kuinka paljon, voisko siitä johtua ? Kuinkas paljon sitä lähtis sitten availemaaan.. ? Voiko leikata vaikka se ruuvi olis ihan päin vittuja säädetty, tai siis voiko siitä johtua leikkaaminen..:DD
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 12.8.2012 20:09

Epäilen että se tk-suutin on sama kuin A1 pyörässäkin, joten varmaan kannattaa tarkistaa se. Ei se seosruuvi oikeestaan vaikuta muualle kuin tyhjäkäyntiin, joten ei kyllä nestekone sen takia leikkaa kiinni.