Turbo nelariin

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.2.2009 19:40

Ihan vaan tuli tässä mieleen että onko kone muuten täysin vakio kun olette noita ahtaneet? Eihän tuollasia tukkosia motteja ole mitään järkeä lähteä ahtamaan suorilta kun ei ne virtaa muutenkaan juuri mitään, saattaa se herääminen ja ahtojen nousu vähän helpottua kun virittää ensin edes aavistuksen tehokkaammaksi sen myllyn.

Laskennallisesti 0,5bar ahtopaineilla pitäisi 10hp vaparina tuottavan motin antaa se 15hp ulos, että kannattaa viedä penkkiin nuo vehkeet.

Missä näistä "paristakin turbomankista" on speksiä? Huvittaisi nähdä vähän.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 28.2.2009 19:55

Juu. Puristukset pienennetty uudel tiivisteellä. Eipä tohon muuta oo kannattavaa vielä tehdä. Ihan laiska paska toi on. Varmaan puolet tehoista muutenki jo harakoilla. :o Joo en mäkää oo vielä nähny yhtään toimivaa 125cc turbotettua. Mikä oikeesti toimis. Suomessa siis.

Meikäläisellä vähän kiven alla valuutta tähän projektiin intin takia joten lokitekki saa varmasti aikasemmin projektinsa valmiiksi ja toimimaan :)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 28.2.2009 20:02

Esim tämä: http://www.motot.net/galleria/g43097_trbmonkey jossa vnt ahdin.
Mulla on vaparina varmaan joku 12hp ja vielä aika pienillä puristuksilla. Jos ei ahda niin kuulemma jos kasvattaa puristuksia niin ahtaa paljon paremmin, sillon ahtoja ei kannata yli 0.5 laittaa.

Joo kyllähän tuo heti mukavan piikin ottaa ku ahdot nousee 0.3sta 0.5teen ja kierroksia reippasti yli 10k
Tehoja sillon varmaan joku 15 ja jos sais ahtaan vaikka 0.8 niin ois jo 17..

Ublert vähä turhaa menny puristuksia laskeen ko ei kait tuosa vakionakaan ole niitä liikaa?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.2.2009 20:15

lokitekki kirjoitti:Esim tämä: http://www.motot.net/galleria/g43097_trbmonkey jossa vnt ahdin.
Mulla on vaparina varmaan joku 12hp ja vielä aika pienillä puristuksilla. Jos ei ahda niin kuulemma jos kasvattaa puristuksia niin ahtaa paljon paremmin, sillon ahtoja ei kannata yli 0.5 laittaa.

Joo kyllähän tuo heti mukavan piikin ottaa ku ahdot nousee 0.3sta 0.5teen ja kierroksia reippasti yli 10k
Tehoja sillon varmaan joku 15 ja jos sais ahtaan vaikka 0.8 niin ois jo 17..

Ublert vähä turhaa menny puristuksia laskeen ko ei kait tuosa vakionakaan ole niitä liikaa?


Jep jep, tämä viesti ei hirveästi herätä luottamusta että tiedettäisiin ihan mitä ollaan tekemässä.....

Mitenniin ahtoja ei kannata yli 0,5bar laittaa? Entä jos puristuksia onkin niin paljo että 0,5bar on liikaa? Vaikuttaako sytytystulpan sijainti tähän maksimiahtopaineeseen mikä on vielä järkevä pitää? Entä venttiilien lukumäärä? Kannen rakenne?

Tiesitkö että sen maksimiahtopaineenkin noin arvon voi ihan laskea niin ei tarviis arpoa ja veikata. Ja nakutusanturit on ihan käteviä apureita.
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 28.2.2009 20:25

Rupeaa nakuttamaan jos on puristuksia vaikkapa 11. Tietty jos ois sytkä, että sais myöhästettyä vähä niin ois eri asia.
Eipä tuota tehon nousua oikeen tiiä, kun on niin monta asiaa mitkä vaikuttaa.
Kyllähän johonki äkäseen koneeseen tulee paljon tehoja jo pienillä ahdoilla, mutta en sit tuosta tiiä onko se sellanen.
Tuo mun kone ei oo mikään kaupan hyllyltä otettu, vaan siihen on vaihettu kaikki osat eri koneista.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 28.2.2009 21:22

Korkeempi oktaanista polttoainetta tankkiin -> kestää paremmin ennakkoo, ahtoja, puristuksia...
http://www.gnttype.org/techarea/misc/octanebooster.html
tuolla infoo kotikonstein tehtävistä polttoainesekotuksista. Huom, pohjana käytetty 92okt.

lokitekki kirjoitti:Mulla on vaparina varmaan joku 12hp ja vielä aika pienillä puristuksilla.
Hyvä jos tosta irtoo 12hp edes ahdettuna. Saa olla vähän tiukempi kokoonpano jos 12hp havitellaan vaparina, ei ainakaan pienillä puristuksilla. ;)
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Hondamonkey-86
Pyörä:
JC Knight Q-8
Liittynyt:
12.9.2008 15:48

ViestiKirjoittanut Hondamonkey-86 » 1.3.2009 0:22

laita siihe sit dump valve!! pelästytelee mummoja aamulla
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 1.3.2009 0:28

Voi olla, että joutuu senki takia laittaan, kun tankista ei kerkee paineet laskea vaihetta vaihtaessa niin kaasari tulvii pari sekuntia.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 1.3.2009 2:23

Mitenköhä toi linkin monkey. Mitenköhä siinä on tiivistelty kaasuttimen kaasuvaijeri :o
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 1.3.2009 6:00

lokitekki kirjoitti:Rupeaa nakuttamaan jos on puristuksia vaikkapa 11. Tietty jos ois sytkä, että sais myöhästettyä vähä niin ois eri asia.
Eipä tuota tehon nousua oikeen tiiä, kun on niin monta asiaa mitkä vaikuttaa.
Kyllähän johonki äkäseen koneeseen tulee paljon tehoja jo pienillä ahdoilla, mutta en sit tuosta tiiä onko se sellanen.
Tuo mun kone ei oo mikään kaupan hyllyltä otettu, vaan siihen on vaihettu kaikki osat eri koneista.


Nakutukseenkin vaikuttaa niin monta asiaa että huhhuh. Välijäähdytin on yksi tämmöinen, moottorin jäähdytysjärjestelmä toinen, venttiilien lukumäärä kolmas, sytytystulpan sijainti, palotilan muoto, polttoaineen oktaaniluku...

Ei ole niin yksiselitteistä.
Dank memes melt steel beams.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 1.3.2009 11:55

lokitekki kirjoitti:Tuo mun kone ei oo mikään kaupan hyllyltä otettu, vaan siihen on vaihettu kaikki osat eri koneista.

okei, mutta onko se silti yhtään parempi kuin kaupan hyllyltä otetut koneet? :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 1.3.2009 12:44

On tuossa 140cc kansi mukavalla nokalla ja palotila on suht iso, kun se on 55mm ja mäntä on 54mm.
http://img246.imageshack.us/img246/2987/nokkaset.jpg
Mäntä on parin millin kuvulla ja venttileihin jää paljon tilaa+ tosi kireet venan jouset niin kestää kierroksia.
Ja kanavat on tietysti kaivettu ja venttiilin ohjurit lähti tieltä pois, eli kanavat on avarat.

Kaasu vaijerin tiivistykseen on monia helppoja patentteja, jos vaikka on sellanen vaijeri misä on mutka niin pistää vaan letkun pätkän siihen ja lemmareilla kiristää niin ei vuoda.
Siis kyllähän tuo toimii suoralla vaijerillaki, mut jos on sellanen kaasarin paikka et vaijeri lähtee mutkalle niin jos siihen kiristää letkun niin vaijeri lähtee kaasarista irti ja sitte tyhjäkäynti huutaa.

Mulla ei tuosta syystä ollu tiivistetty se vaijeri, mutta tuskimpa se ainakaan kaasu pohjassa vaikuttaa mitään. Tuossa nykysessä laatikossa on kyllä hyvä vaijerin tiivistys..
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 1.3.2009 13:22

Oletkos mittaillut tuosta nokasta mitään lukemia ylös? Entä jos se onkin miedompi kuin 125cc?
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 1.3.2009 16:28

No ei varmaasti ole. Ihan ulkomailta ostettu virinokka.
Ei se kirein mahdollinen ole, kun ite en ole sitä tilannu.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 1.3.2009 21:35

Samalla profiililla ainakin kuin useimpien kiinakoneitten vakiokeppi, 150cc Lifanin nokassa 7mm nostot ja profiilin eron tuohon verrattuna näkee sokeekin.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt