Löytyisikö keneltäkään uutta ajatusta/näkökulmaa yamahan korjaamiseen?
Alkaa kohta kaikki pyörän osat olemaan vaihdettu.
Alunperin vaihdoin männän ja muut oleelliset osat. Silloin pääsi jo ajamaan kujan päähän, mutta ei pysynyt käynnissä ilman imua ja kipinä katosi kokonaan. Siitä syystä on vaihdettu sytykseen liittyviä sähköosia tietääkseni kaikki. Kun kipinän sai takaisin hädin tuskin käynnistyi, hetken aikaa pysyi käynnissä. Vaikutti ettei bensa pääse nousemaan kampikammiosta ylös, sitten vaihdoin kampiakselin stefat.
Nyt pysyy käynnissä imun kanssa samallalailla kuin alunperin. Imun napauttaa pois meinaa sammua, tyhjäkäyntiä säätämällä sen saa käymään tyhjäkäyntiä mutta tukehtuu kun antaa kierroksia. Nyt olis enään pienestä kiinni..
Kyseessä on vuosia sitten kolaroitu DT RE vm2004.
Pyörään on vaihdettu:
-Polttoainetankki ja hana
-Syyläri ja letkut
-Kaikki sytytykseen liittyvät sähköt, cdi-boksi, puola ja johto, tulppa, pulssianturi.(+kaikki johdot avattu teipeistä, käyty läpi)
-Mäntä, männänrenkaat, tiivisteet(puristukset mitattu, löytyy)
-Ilmanputsarikotelo ja resonanssisäiliöt
-Kampiakselin stefat
Pakoaukonsäädin puuttuu, aukko on ruuvattu pysymään kokoajan auki. Tehoputki on kiinni.
Mitä sitä olisi seuraavana mielessä?
imukaula on ehjä, kaasari on käytetty pöydällä, on puhdas ja ehjä. Pyörään on syötetty bensaa pullosta suoraan bensaletkuun, tankki ei ole paikoillaan jottei se ole edessä. Kone saa kyllä bensaa, kaasarista ei tule ylivuotoa että ei taida liikaa saada.
Ja pyörässä on sähköstartti, ei poljinta laitettu ollenkaan.
Tässäpä mietteitä....