Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.4.2013 12:44

Joo nakuttaa aika pelottavan kuulosesti se ypvessa, eli vois hyvinkin olla se. Jos ois esim. runkolaakeri, niin se ääntäis sitä kovemmin mitä enemmän on kieroksia, säädöt vaikuttaa tohon ääntelyyn myös, eli liian laihalla jos käy niin nakuttaa ja ääntää ilkeästi. Jos muuten toimii oikein (lähtee käyntiin hyvin niin kylmänä kuin lämpimänä, mitään tehokuoppia ei tunnu kiihdyttelyissä, ei röpöttele tai booaile jne.), niin sillon syytät hyvillä mielin pakoaukonsäätimen akselia ja ajelet menemään.
iltsu_j
Pyörä:
Yamaha DT125x
Liittynyt:
14.4.2013 19:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut iltsu_j » 17.4.2013 20:29

Maekine kirjoitti:Sylinteriputkia löytyy MC-scatterilta ja vielä kahdelta eri valmistajalta. Tosin putki+putkitus+mäntä+tiivisteet maksaa jo sen verran, että itse ostaisin mielummin 170cc athenakitin, vaikka sitten vakioputkella.

Wisecon laatu on huhupuheiden mukaan laskenut viimeaikoina, itse ainakin hommaan seuraavaksi männäksi Wössnerin. Kohtuu hintanen ulkomailta (~100e) ja ihan laatutuote.
Paljonko tolla sun pyörällä on ajettu, kun ei 8 ylikokoa riitä? Vai onko kenties leivotettu pahemmin joskus?
Melkeen 34tkm rullattu, ensimmäisellä omistajalla on tod. näkösesti leiponut joskus ja saattanut mäntää vaihdella parikin kertaa kun edellinen omistaja ei omien sanojen mukaan koneelle ole tehnyt mitään. Kolmas omistaja nyt siis menossa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.4.2013 23:42

Onko tuohon isompaa kaasaria laittaessa oikeen mitään muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin vakio imukaulan viilaaminen? Joku täällä sano laittaneensa 79vm yz:tan kaulan, mutta en nyt pikasella googletuksella löytänyt mistään järkevän hintasena ja läppien ohjurit tms näytti siinä olevan erilaiset..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 18.4.2013 0:03

Joo oli se detsi sit näköjää paskonu männän :) Männänrenkaat menny paloiks ja sit siitä tuhonnu männän ja pytyn, parasta täs on se et pytty oli max ylikoossa eli uus pytty vaa kehii :D Tilasin tänää ton athenan 125cc pytyn, koska oli halvempi ku vakio. Onko kellää kokemuksia tosta pytystä? Ja Rajis- oliko niin ( en oo aivan varma, joku vois vahvistaa et onko tää totta) , että tzr rr'äs on 32mm kaasari vakiona nii siitä vois saada imukaulan, mutta se ei taitu sivullepäin niinku deetees eli menee suoraan iskariin päin jos pistäis detsiin.
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.4.2013 0:30

Joo onhan siinä, mutta ei tosiaan oikeen natsaa kun ei ole mutkaa :D mite muuten, saako näissä tolla pyttykorolla yhtä hyvin potkua, kuin esim. hussessa? Eli tuntuuko persdynolla? ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 18.4.2013 7:59

Olisko ollut pari sivua sitten spekulointia tästä pyttykorosta ja kuulemma "venyttää kierrosaluetta n. 500rpm". Pytyn yläpäästä luonnollisesti siivuttava sama määrä kamaa, mitä korotetaan. Ja nimenomaan pytystä, ei mielellään kannesta.

Xyzel avarrat vaan vakioimukaulan 32 milliseksi, helpohko homma ja saa käytettyä vielä vakioilmanputsarikoteloakin ;) Miinuspuolina sitten entistä suurempi halkeamisen mahdollisuus.
Athenan putki olis kanssa ihan kova sana tuon setin kanssa....
¤SuZuKi¤
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 18.4.2013 10:33

Löytyy jo arrowin putki :) Itekki pitääs ostaa uus kaasari, jos sitten enstalvena...
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.4.2013 10:59

Ei se imukaula ainakaan mulla ole vielä esittänyt mitään halkeamisen merkkejä ja siinä siis on 34mm mikuni. Eli ei muutako avartamaan!
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 18.4.2013 13:31

Itellä venytelty vakioimukaulaan 36 mikuni , eli mikään ei ole mahdotonta :lol:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.4.2013 15:08

Mutta kun se ei oo pelkkä venyttely se juttu, vaan se pitää avartaa koko matkalta asianmukaisesti. Jos sitä ei tee on ihan sama ajaa vakiokaasarilla.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 19.4.2013 7:20

Rieska , on avarrettu kokomatkalta asian mukaisesti :D dremelillä vinguteltiin ..
mazaaw
Pyörä:
Derbi Gpr 125
Paikkakunta:
Ähtäri
Liittynyt:
1.6.2011 19:35
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mazaaw » 20.4.2013 23:22

Olisiko kellään tietoa meneekö 90-luvun dt:n sylinteri uudemman mallin 06 vuoden moottoriin ja kanteen? Olisin käytettynä ostamassa sylinteriä mutten oikein tiedä sopiiko :s Uudemman mallin sylinterit ovat (tai ainakin omani on) Y-1 mallisia ja nuo vanha visiin Y-2 mallisia? Kai näillä jotain eroja on? Kovasti ovat ainakin samannäköisiä.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 21.4.2013 11:15

mazaaw kirjoitti:Olisiko kellään tietoa meneekö 90-luvun dt:n sylinteri uudemman mallin 06 vuoden moottoriin ja kanteen? Olisin käytettynä ostamassa sylinteriä mutten oikein tiedä sopiiko :s Uudemman mallin sylinterit ovat (tai ainakin omani on) Y-1 mallisia ja nuo vanha visiin Y-2 mallisia? Kai näillä jotain eroja on? Kovasti ovat ainakin samannäköisiä.

Sopii.
Kasaka
Liittynyt:
23.4.2013 11:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kasaka » 23.4.2013 12:23

Löytyisikö keneltäkään uutta ajatusta/näkökulmaa yamahan korjaamiseen?
Alkaa kohta kaikki pyörän osat olemaan vaihdettu.
Alunperin vaihdoin männän ja muut oleelliset osat. Silloin pääsi jo ajamaan kujan päähän, mutta ei pysynyt käynnissä ilman imua ja kipinä katosi kokonaan. Siitä syystä on vaihdettu sytykseen liittyviä sähköosia tietääkseni kaikki. Kun kipinän sai takaisin hädin tuskin käynnistyi, hetken aikaa pysyi käynnissä. Vaikutti ettei bensa pääse nousemaan kampikammiosta ylös, sitten vaihdoin kampiakselin stefat.
Nyt pysyy käynnissä imun kanssa samallalailla kuin alunperin. Imun napauttaa pois meinaa sammua, tyhjäkäyntiä säätämällä sen saa käymään tyhjäkäyntiä mutta tukehtuu kun antaa kierroksia. Nyt olis enään pienestä kiinni..

Kyseessä on vuosia sitten kolaroitu DT RE vm2004.
Pyörään on vaihdettu:
-Polttoainetankki ja hana
-Syyläri ja letkut
-Kaikki sytytykseen liittyvät sähköt, cdi-boksi, puola ja johto, tulppa, pulssianturi.(+kaikki johdot avattu teipeistä, käyty läpi)
-Mäntä, männänrenkaat, tiivisteet(puristukset mitattu, löytyy)
-Ilmanputsarikotelo ja resonanssisäiliöt
-Kampiakselin stefat

Pakoaukonsäädin puuttuu, aukko on ruuvattu pysymään kokoajan auki. Tehoputki on kiinni.

Mitä sitä olisi seuraavana mielessä? :paha: imukaula on ehjä, kaasari on käytetty pöydällä, on puhdas ja ehjä. Pyörään on syötetty bensaa pullosta suoraan bensaletkuun, tankki ei ole paikoillaan jottei se ole edessä. Kone saa kyllä bensaa, kaasarista ei tule ylivuotoa että ei taida liikaa saada.
Ja pyörässä on sähköstartti, ei poljinta laitettu ollenkaan.
Tässäpä mietteitä....
Viimeksi muokannut Kasaka päivämäärä 23.4.2013 20:57, muokattu yhteensä 1 kerran
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.4.2013 12:35

Onko läpät tarkistettu, jos ovat paskana voit olla varma ettei moppe toimi lähellekkään niinku pitäis. Mitkä suuttimet siellä kaasarissa on (erityisesti tyhjäkäyntisuutin), onko sulla vakioilmanputsari käytössä?Lähteekö se ryyppy päällä hyvin käyntiin, siis tarviiko sahata minuuttikaupalla?