Yamaha DT viritys/tekniikka

Kasaka
Liittynyt:
23.4.2013 11:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kasaka » 23.4.2013 13:18

Läpät on tarkistettu, samalla kun vaihto kampiakseli stefoja. Hauska sinänsä yks läppä oli auki, siellä välissä oli kirkas muovin pala välissä. Ehjän näköiset muuten olivat.
Aiempi omistaja muistaakseni joskus vaihtanut isomman suuttimen. Muuten on ihan vakio kaasari ja ilmanputsari.
Imu päällä lähtee hyvin käyntiin ei tarvi kauaa startata, mutta pitää kaasulla pitää käynnissä. Pysyy myös käynnissä kaasulla jonkun aikaa ilman imua. Pitäiskö tuo kaasari vielä käyttää uuestaan pöyällä...
Kolarin jäljiltä imunvipu kaasarissa oli vääntynyt jonkun verran toiselle puolelle, hyvin se kuitenkin pelittää. Pyörä on seissyt tallissa n.4 vuotta.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.4.2013 16:46

No ei sitten se vika ainakaan sielä yläkerrassa tai alakerrassa ole, kun kerran kaikki tarkastettu ja vaihdettu. Otappa kaasari irti ja kato minkä kokoset ne suuttimet on, samalla tarkista bensapinnan korkeus (haynesin korjausoppaasta löytyy ohjeet) ja tsekkaa neulaventtiilin toiminta. Uskoisin että vika on jossain ihan perustavan laatusessa... Puhista kunnolla ne kaikki kaasarin kanavat, esim. paineilma on tosi hyvä,
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 24.4.2013 13:04

Sitten kanssa tuohon kaasarin puhdistukseen näppärä keino on ultraäänipesu, mutta ultraäänipesureita ei taidakkaan joka taloudessa olla... ;)
¤SuZuKi¤
pietu13
Liittynyt:
31.1.2012 18:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pietu13 » 24.4.2013 22:46

Pitääkö laittaa isompi pääsuutin kun kone käy tosi kuumana ja tyhjäkäynnillä ilman imua ei taho pysyä käynnissä? Imupäällä toimii . Ilmaruuvia on sääjelty vaikka mihin suuntaan... Nyt 260 pääsuutin ja tk 30. Arrowin putkisto ja johtokikka. Neulan sokan siirsin alimpaan loveen kun oli keskellä. Tunnostaa että kohta leipasee, uus mäntä ajettu 130 km. Läpät ei raota eikä lödy imuvuotoa. Tulppa br10es. Liian kylmä? Pitäskö kokeilla 290 pääsuutinta?? KERTOKAA TIETÄMÄTTÖMÄLLE?!?!?!?!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.4.2013 23:12

Pääsuutin kuulostaa pienehköltä, onko putsarissa "tötsä" kiinni tai onko sitä avarrettu?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pietu13
Liittynyt:
31.1.2012 18:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pietu13 » 25.4.2013 8:10

Rajis- kirjoitti:Pääsuutin kuulostaa pienehköltä, onko putsarissa "tötsä" kiinni tai onko sitä avarrettu?

Ilmanputsarin tötsä on paikoillaan. Pitänee kokeilla isommalla suuttimella.
anzero4
Liittynyt:
13.3.2012 17:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut anzero4 » 25.4.2013 10:11

Nonni, elikkäs ny ilmeny sellai ongelma et vie nesteitä toi rutku, ei kyllä vuoda mistää mut nesteet häviää ja ny 2kertaa nostanu lämmöt punaselle ja paisuntasäiliö korkki lentäny ties minne. otin putken eile irti ja sielt ei tullu ku iha vähä vettä ja tulppa on sellanen kuparinruskeen värinen.. käynnistäminen on todella työlästä sähköstartilla että työntöhommiksi toi käynnistäminen menee. Ite veikkailisin että kannentiivisteessä vika kun just remppasin yläkertaa leipomisen jäljiltä, ja nyt laitoin toisen kerra stormin kannentiivisteen nii ekalla kerralla vuosi ulospäin mutta nyt jos se päästäisi nesteitä palotilaan oisko mitenkään mahollista. ja savua tulee putkesta nii pirusti.. ja siis on tt jos ny vaikuttaa jotenkii asiaa.. elikkä ny vois kertoo mahdollisia vikoja kun menee taas perjantai yölle toi asentaminen :/
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 25.4.2013 10:20

Kannentiiviste vuotaa aivan perkeleesti, suoristappa kansi samalla kun otat sen irti. Ja mieluiten originaalitiivistettä sisään.
anzero4
Liittynyt:
13.3.2012 17:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut anzero4 » 25.4.2013 10:47

Juu nii mä vähän aattelinkin, jos sitä huomenna kävis hakemas uuden kannentiivisteen ku koulusta painelee kotio
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 25.4.2013 12:07

Lul, kyllä mulla on kestänyt muutkin ku vakiokannentiivisteet.
nesretku
Liittynyt:
17.6.2011 22:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nesretku » 25.4.2013 14:19

Mikäköhän detsissä on, kun työntämällä lähtee heti käyntiin, mutta startilla ei lähe millään. Kovasti yrittää startata, eli ei pyöri tyhjää tai mitään. Testasin toisella akulla, ei auttanut. Myös kipinää antaa. Mistäköhän vois johtua?
Yamaha_125
Pyörä:
Yamaha Dt 125; Athena 170, Giannelli, Mikuni T125; Athena 170, Giannelli, Mikuni TMX 36 yms0
Liittynyt:
25.4.2013 15:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yamaha_125 » 25.4.2013 15:49

Noniin osaisko joku kertoa mulle, että onko kyseessä detsin vakioputki vai giannelli? Myyjä mulle sanoi että on giannellin putki, mutta itse oon kyseenalaistanu ton. Pyörässä on kiinni 170cc athena, mikunin 36 tmx, 250 kotarin imukaula ja pipercross suodatin. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun tt hussella pääsee ohitte. Ja vielä semmonen että onko tervettä kun kylmänä savuaa niin maan perkeleesti vaikka lämpimänä toiminta on normaalia poislukien tehottomuus? Mikunissa ps 390 ja tk ei tietoa. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 25.4.2013 16:52

Giannelli on aivan selvästi! ;) En osaa kyl sanoa, uuden vai vanhan mallin. Vakioputken alkukäyrä olisi paljon pidempi ja mutkaisempi.

Pääsuutin vaikuttaa liian isolta. Että voisiko se tehottomuus johtua siitä? Ottaako se kierroksia lämpimänä hyvin vai röpeltääkö/röpöttää/höpöttää? :D
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 25.4.2013 17:30

_rieska_ kirjoitti:Lul, kyllä mulla on kestänyt muutkin ku vakiokannentiivisteet.


Kyllähän ne muutkin kestää hyvin, itelläki ollu nyt jo 8tkm Athenan kansipahvi sisällä eikä vuoda yhtään. Mutta useimmilla on jostain syystä alkanu vuotamaa tarvikepahvit (asentajassa vika IMO), niin sen takia suosittelin, että laittaa sen vakiotiivisteen ;)
deetee valdo
Liittynyt:
22.8.2012 23:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deetee valdo » 25.4.2013 18:53

Onkos kenelläkään tietoa/kokemusta jos, detsiin vaihtais ton 32mm kaasarin ja sitten yz 125 imukaulan? onko yz imukaulan vuosimallilla jotakin merkitystä, ja käykö siihen imukaulaan suoraan kiinni tuo 32mm (esim. mikuni tai dellorto?). Ajattelin ostaa nyt sen imukaulan ja kaasarin kun ruennut tympimään tuo 28... ja ilmanputsarin nyt virittää jotenkin vaan kiinni :lol: