Yamaha DT viritys/tekniikka

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 25.4.2015 19:07

Uusitaanpas näitä, edelliset viestit löytyy Täältä
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 28.4.2015 20:02

Minkä takia Detsi röoöttää kun yrittää piikille? Yläkierroksilla kaasua vääntäessä ei ongelmaa, mutta tasakaasulla alkaa röpöttää taas. :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 28.4.2015 20:47

Neula liian rikkaalla? Laskeppa neulaa, eli nosta sokkaa ja kokeile parantuko
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 29.4.2015 11:04

Onko porukalla miten pysyny lämmöt kurissa 170cc pytyn kanssa? Nyt jo kun on vasta 15 lämmintä niin tuntuu ottavan lämpöjä aika vauhilla.
Onko joku viritelly toista syyläriä kiinni tms?
ttonii
Liittynyt:
30.6.2013 21:03
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ttonii » 30.4.2015 12:14

Toinen syyläri vaan kaveriks nii alkaa lämmöt pysymään kurissa. itseltäni sattuu löytymään jos tarvetta :nolo:
_hanski_
Liittynyt:
31.12.2014 20:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 30.4.2015 12:27

Meneekö helposti kiinni jos vaan siirtää sähköt pois siitä kiinnikkeen takaa? Letkuthan nyt on helppo tehä sekä kiinnitys, lähinnä tila mietityttää
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.4.2015 22:49

WR ja DT200R malleissa on tuplasyylärit vakiona, niitä sillointällöin näkyy maailmalla myynnissä. Ainakin DT200:n syylärit sopivat suoraan piikkiseenkin.

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-DT200WR- ... 20&vxp=mtr
Siinä olisi Kreikassa WR:n jäähdyttimet kaupan ihan kohtalaiseen hintaan.

Yksi vaihtoehto on tietysti soveltaa vaikkapa YZ:n syylärit, niiden asennus tosin taitaa vaatia jonkinverran kiinnikkeiden muokkausta.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 30.4.2015 22:59

Mittaa jäähdytysnesteen lämpötila ajon jälkeen.

Välttämättä ei tarvitse toista syyläriä.. lämmöt voi saada kuriin jo pelkästään vaihtamalla esim. Maxima Coolaide RTR jäähdytysnesteet jäähdytysjärjestelmään (maksaa n. 10€ / 1.9L).

Omien kokemuksien perusteella voin vain kehua ko. ainetta.
Alentaa lämpöjä keskimääräisesti n. 8-10C (omissa 2-pyöräsissä, joissa jäähdytysongelmia).
Alle 0C lämpötiloilla ei saa käyttää (jäätyy).
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 2.5.2015 18:13

Tekeekö tällä 170 athenalla enää mitään? Naarmut tuntuu kynnellä.
Kuva
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 2.5.2015 22:36

Pitäisikö jonkun kuvankin näkyä?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 2.5.2015 23:08

Pinnoite kadonnut tuon pakoaukon ympäriltä.

Uudelleen pinnoitus maksaa tuon kokoiselle pytylle 185,13€ sisältäen verot (21%).
Siihen sitten vielä päälle postikulut (n. 35€ antoivat arvioksi), uusi sylinterin tiivistesarja ja mäntäsarja.

Edit. Korjaan sen verran, että Airsalin tehtaalla siis tuon hintainen se uud.pinnoitus.
Hinta-laatusuhde kohdillaan.
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 3.5.2015 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 2.5.2015 23:24

AdBlock näköjään piilotti kuvan.

Olen J11:n kanssa samaa mieltä, pinnoite kadonnut melko tehokkaasti pakoaukon ympäriltä. Uudelleenpinnoitus tai uutta pyttyä.

Mulle muuten saa tarjota leikannutta 170cc pyttyä helyineen. Ajatus olisi kokeilla moinen putkittaa DT200 männälle. Jonkinlaista mörkömoottoria olen paperille hahmotellut.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 3.5.2015 16:05

Eikös tuo Athena 170cc pytty ole käytännössä isommaksi porattu DT125RE/X sylinteri? Toki erona se, että on alumiinia.

Wössnerillä näyttäis olevan tarjolla Yamaha DT200R mäntiä 65.5-74mm kokoisina.

Mikä kampura tulee sen pytyn kaveriks?
DT125:sen kampuran iskunpituus on vähän turhan lyhkänen yli 170cc moottorille.
DT200:sen kampuralla ja 74mm männällä kuutioita löytyis 245,1. :D
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 3.5.2015 20:20

Yamaha YFS200 Blaster mönkijän kampuran pitäisi ainakin teoriassa sopia paikalleen pienellä kampikammion avarruksella. Blasterin konehan on aika pitkälle sama kuin DT200LC:ssä, Blaster vain on ilmajäähy ja siellä ei ole tärinäntappoakselia. 70mm porausta olen kaavaillut, silläkin päästään jo sinne +200cc puolelle.

Athena on oikeastaan lähempänä juuri DT200R sylinteriä yksiosaisen YPVS akselin ansiosta.

On tuossa muutamia muitakin jänniä juttuja mielessä, jätän ne vielä salaisuudeksi. ;)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Moimitenmenee
Liittynyt:
14.4.2015 22:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Moimitenmenee » 7.5.2015 16:25

Onko muuten uudessa ja vanhassa detsissä tehoilla/huipuilla eroja?