Ajattelin rakentaa jonkinlaisen tehoputken 125cc Viragoon kaksi yhteen periaatteella. Mitä pakokäyrän sisähalkaisijan mittaa suosittelette, olisko 25mm sopiva vai pitääkö laittaa suurempaa? Tulossa on Yamaha R25 pakoputkisto, mikä on varmaankin hieman liian avara, mutta voihan sinne hitsata jonkin supistuksen alkuun. Homma olisi paljon helpompi, jos moottori olisi yhdellä sylinterillä varustettu, valmiita putkia on runsaasti tarjolla. Mitään ihmetehoja ei ilmajäähdytteisestä koneesta kannata yrittää, riittää jos saa edes 10% lisätehoa. Varmin konsti olisi vaihtaa XV250 pytyt ja männät, mutta siinä tulee varmasti ongelmia, kun siinä on pitempi isku. Honda MSX125 putket olisivat olleet ihanteellisia kooltaan, mutta niiistä puuttuu se kollektori 2-1. Kun saan putket tullista, niin mittailen ja tilaan vasta sitten 180 asteen tai 90 asteen mutkia, niitä saa ostaa tosi edullisesti. Tavoitteena on Sportster, shovelhead tyylinen rööri, jotka yhtyvät koneen sivussa kollektorin ollessa pystyasennossa, niin saa käyrät helpommin samanmittaisiksi.
Syy tähän säätöön on edellisen omistajan asentama helkutin kovaääninen Silver Tail putkisto. Onko kenelläkään tietoa, mikä on Honda CB 125 Twin vm 1979 pakoputken sisähalkaisija? Se taitaa olla viimeinen 4-t 125cc 2-sylinterinen, joka rakennettiin maksimitehoinen pakoputki mielessä. Silloin ei ollut joku EU-byrokraatti miettimässä, miten moottori pilataan heti tehtaalla, kun on pakko suunnitella se 11 kw kone.
Syy tähän säätöön on edellisen omistajan asentama helkutin kovaääninen Silver Tail putkisto. Onko kenelläkään tietoa, mikä on Honda CB 125 Twin vm 1979 pakoputken sisähalkaisija? Se taitaa olla viimeinen 4-t 125cc 2-sylinterinen, joka rakennettiin maksimitehoinen pakoputki mielessä. Silloin ei ollut joku EU-byrokraatti miettimässä, miten moottori pilataan heti tehtaalla, kun on pakko suunnitella se 11 kw kone.