Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Taikka joku derbi/gilera/apikka vakiovaimennin. Mulla ollut piikin mäxän vakioänkkä kiinni derbissä ja ei se sen hiljasempi ollut, kuin derbin omakaan
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Jaa :p Tosiaan joku kammiovaimennettu vakio änkkä (esim. derbin) voisi olla nasta..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aleksi__
- Pyörä:
- Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
- Paikkakunta:
- Säkylä
- Liittynyt:
- 11.11.2010 20:00
Kestäähän äänenvaimentimessa tavallinen maali, ettei mitään kuumankestoa tarvii ostaa?
Tuomi_
- Pyörä:
- lähti kokkolaan
- Paikkakunta:
- Kanta-Derp
- Liittynyt:
- 25.9.2010 19:42
Riippuu vaimentimesta, mutta ainakin muutaman kaverin Derbeissä käy vakioänkät niin kuumina, että ovat laittaneet kuumakestoa.
Got SPL?
Muussi72
- Liittynyt:
- 21.3.2012 21:52
Oisko turbo kit tai enox hieno/hyvä ääninen 07 dteen vakio putkeen? ja pitäiskö mun ostaa välipilli myös ku dteen änkkä on hitsattu kiinni putkeen vai uus änkkä hitsaamalla vaan kii? vastatkaa jos joku osaa neuvoo.
Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Turbokiteissä tulee yleensä se laippa mukana, minkä saa hitsata välipilliin kiinni
Vakioputkella/kurittomana mun mielestä tk änkällä hyvät äänet
Kunhan villat on siis kunnossa..
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Tuomi_
- Pyörä:
- lähti kokkolaan
- Paikkakunta:
- Kanta-Derp
- Liittynyt:
- 25.9.2010 19:42
TK'n änkkään saa kyllä vaihtaa villoja aivan tajuttoman usein. Ja äänet on villojen kanssa sekä ilman niitä oikeastaan aika samat.
Got SPL?
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Tuomi_ kirjoitti:TK'n änkkään saa kyllä vaihtaa villoja aivan tajuttoman usein. Ja äänet on villojen kanssa sekä ilman niitä oikeastaan aika samat.
Tk änkkä ilman villoja on kyllä paljon törkeempi etenkin vakioputkessa kuin villojen kanssa. Itse en laittais vakioänkän tilalle deeteessä mitään toista, sillä se änkkä on aika arvokas ja jos halutaan ajatella loogisesti niin sehän vaikuttaa esim. jälleenmyyntiin. Itse lähtisin ensin tekemään välipilliä ennenkuin laittaisin vakioänkän tilalle jotain toista änkkää ja jonka seurauksena ois katkastava välipilliä.
Ja en itte laittais mitään turbokitin änkkää koska se on mun mielestä vähän tyhmän näkönen, äänet törkeet jne. riippuu tietenkin tyylistä, ja onhan se carbon-änkkä kyllä ihan menettelevä. Vakioputkeen laittaisin vaikka leovinssin änkän, se on kyllä ihan nätti kuitenkin
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Simo Luoma
- Pyörä:
- Derbi Senda R extreme 2004
- Liittynyt:
- 21.8.2010 19:56
Onko kukaan koskaan kokeillut vaimentavatko tuplaänkät mopossa sitten tuplasti paremmin? Tai edes vähän paremmin
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Periaatteessa. Sama määrä ilmaa kulkee 2 vaimentimen läpi, eli periaatteessa voisi vaimentaa enemmän. Käytännössä uskon että ei kummiskaan vaimenna paremmin. Ilmiö voisi olla samankaltainen kun pattereita kytkettäessä rinnan (2 1,5V paristoa, jännite 1,5V) vrt sarjaan kytkemiseen/peräkkäin (2 1,5V paristoa, jännite 1,5+1,5=3V). Eli tuplaänkät ei vaimentaisi enempää, mutta jos änkkä iskettäisiin toisen änkän perään, vaimentaisi enemmän.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
teemu96
- Pyörä:
- Cagiva Mito -07 & -05
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 18.5.2011 20:59
Gogge selitti kyllä nyt oikein hyvin, eli se menee juurikin noin!
Jos vaikka änkkää lyhentää niin äänet kovenee mutta jos änkkää pidentää/ laittaa toisen änkän putkeen niin äänet hiljenee. Mutta noista tuplaänkistä ei ole mitään hyötyä jos vaimennusta ajattelee (parille kyläläiselle ollu), mutta onhan ne komiat silti
Ja muussi72, metran änkkä ois kaikkein helpoin sovittaa dtn vakiovälipilliin, ei tartte kun pätkästä välipilli haluamastaan kohdasta ja laittaa kumi+klemmari kiinni. Ja noita dt:n vakioputkia (kokoputki) saa käytettynä alta viidenkympin eli ei ne nyt mitään arvokkaita ole ja vakioänkkä vielä deeteessä kauhein mahdollinen!
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Jos 2 änkkää laitetaan, niistähän voisi vetää pienemmät loppupillit läpi, ja niiden ansiosta ainakin äänet muuttuisi, tai voisi jopa pienentyä.
Muussi72
- Liittynyt:
- 21.3.2012 21:52
Jep jep mut ei se turbokitin änkkä oo ku jtn 55e uutena et taidan sen ostaa ja eihän se ookku välipilli poikki siitä kohasta mistä haluaa ja änkkä siihen hitsaten vaan.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Turbokitin änkkää ei kyllä yleensä voi kovin änkäksi sanoa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Ei niillä turbokiteillä mitään tee, pari kymppiä kun laittaa lisää hintaa saa jo paljon paremman änkän.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista