Pro-virittäminen

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.6.2007 20:57

Noniin, pistetääs uusi pro-viritopic pystyyn kun menin epähuomiossa poistamaan entisen...

...

Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.

Jatkakaa.
Dank memes melt steel beams.
powermanian
Pyörä:
3xPV,YzPV
Liittynyt:
15.11.2006 19:58

ViestiKirjoittanut powermanian » 14.6.2007 22:01

Eli onko mahdollista toteuttaa sellainen kampikammio minkä koko vaihtelee eri kierrosluvuilla ja olisiko siitä mitään hyötyä. Kampikammion paine siis vaihtelisi eri kierrosluvuilla. Onko tämmöstä edes kokeiltu?
Kaveri heitti vitsinä tämmösen ajatuksen ja rupesin itsekkin oikeen miettimään. Osaiskohan joku selittää hieman tarkemmin.
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
pevezer
Paikkakunta:
Kylä
Liittynyt:
11.10.2004 22:17

ViestiKirjoittanut pevezer » 14.6.2007 22:18

Eikös kampikoneistossa saisi olla kova paine kieroksilla, kun kieroksilla?
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 14.6.2007 22:41

Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
pevezer
Paikkakunta:
Kylä
Liittynyt:
11.10.2004 22:17

ViestiKirjoittanut pevezer » 14.6.2007 22:46

Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.



Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01

ViestiKirjoittanut a-ku » 15.6.2007 19:45

Kannattaa lukea se tiittasen kirja, siinä kerrotaan tosta.
powermanian
Pyörä:
3xPV,YzPV
Liittynyt:
15.11.2006 19:58

ViestiKirjoittanut powermanian » 15.6.2007 20:41

Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.

Eipä taida autotalli oloissa tuo onnistua.
Ellei sitten jotenkin muulla tavalla.
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.6.2007 20:49

pevezer kirjoitti:Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.

Itseasiassa siitä on erittäin paljon hyötyä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 15.6.2007 21:15

Jos olen oikein ymmärtänyt, kovalla huuhtelupaineella saadaan nopeampi virtaus ja näinollen myös tarkempi huuhtelusuuntaus? Eli muuttuvasta kampikammiontilavuudesta olisi hyötyä, paljonkin.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
^^REISKA^^
Paikkakunta:
Tamela-city
Liittynyt:
5.3.2006 16:04

ViestiKirjoittanut ^^REISKA^^ » 15.6.2007 21:29

Myös pienemmät huuhtelujen koot riittävät silloin samojen tehojen saavuttamiseksi sekä yläkierrosalueen tehot paranevat nopeamman sylinterin täyttymisen ansiosta, turhaan täällä kyllä itsestäänselvyyksiä latelen, mutta kirjotinpahan kuitenkin.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 15.6.2007 23:37

Muistaakseni tiittanen sano jotain siihen suuntaan, ettei kampikammion painetta kannata nostaa tiettyä pistettä korkeammalle...
pevezer
Paikkakunta:
Kylä
Liittynyt:
11.10.2004 22:17

ViestiKirjoittanut pevezer » 16.6.2007 1:33

Milenkiintoinen virityshän se olisi. Hiukkasen vaikea toteuttaa semmoinen.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 16.6.2007 10:41

Atech kirjoitti:Muistaakseni tiittanen sano jotain siihen suuntaan, ettei kampikammion painetta kannata nostaa tiettyä pistettä korkeammalle...


No siis kampikammion paineenhan täytyy olla sopiva, eil liian pieni eikä liian suuri. Joka suunnassa tulee raja vastaan jossakin vaiheessa.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
^^REISKA^^
Paikkakunta:
Tamela-city
Liittynyt:
5.3.2006 16:04

ViestiKirjoittanut ^^REISKA^^ » 16.6.2007 11:19

Tietysti liian pieni kampikammion puristussuhde kaventaa tehoaluetta, siirtäen sitä samalla korkeille kierrosluvuille, jolloin ajokista tulee erittäin ikävä ajaa olemattomien alakierrosominaisuuksien takia. Mutta nykypäivän trendinä tuntuu olevan suurien huipputehojen tavoittelu kaksitahtiselle ominaisella suurella kierrosluvulla, joten kampikammion tilavuuden pienentäminen on suositeltava toimenpide suurien kanavien ajoituksien ja yläkierrosputken kanssa. Tietyissä rajoissa tietenkin, mutta kotikonstein sitä on luultavasti vaikea liiaksi pienentääkään.
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 16.6.2007 12:03

2t-laivadieseleissä seosta tulee sylinteriin ahtimesta, miten tälläinen on mahdollista toteuttaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista