Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Noniin, pistetääs uusi pro-viritopic pystyyn kun menin epähuomiossa poistamaan entisen...
...
Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.
Jatkakaa.
Dank memes melt steel beams.
powermanian
- Pyörä:
- 3xPV,YzPV
- Liittynyt:
- 15.11.2006 19:58
Eli onko mahdollista toteuttaa sellainen kampikammio minkä koko vaihtelee eri kierrosluvuilla ja olisiko siitä mitään hyötyä. Kampikammion paine siis vaihtelisi eri kierrosluvuilla. Onko tämmöstä edes kokeiltu?
Kaveri heitti vitsinä tämmösen ajatuksen ja rupesin itsekkin oikeen miettimään. Osaiskohan joku selittää hieman tarkemmin.
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
pevezer
- Paikkakunta:
- Kylä
- Liittynyt:
- 11.10.2004 22:17
Eikös kampikoneistossa saisi olla kova paine kieroksilla, kun kieroksilla?
Aramid
- Liittynyt:
- 23.11.2006 16:56
Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
pevezer
- Paikkakunta:
- Kylä
- Liittynyt:
- 11.10.2004 22:17
Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.
a-ku
- Pyörä:
- Suzuki S, Kawasaki KDX
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 27.9.2005 15:01
Kannattaa lukea se tiittasen kirja, siinä kerrotaan tosta.
powermanian
- Pyörä:
- 3xPV,YzPV
- Liittynyt:
- 15.11.2006 19:58
Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
Eipä taida autotalli oloissa tuo onnistua.
Ellei sitten jotenkin muulla tavalla.
http://www.viritetty.com <--- Rekisteröidy
Aivotoimintani on kirkkaimmillaan kun saan yhtäaikaisesti alkoholia sekä nikotinia.
Jumalauta sehän on hemi kone. Roffiili: Seppo Hovi on kova jätkä.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
pevezer kirjoitti:Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.
Itseasiassa siitä on erittäin paljon hyötyä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sora00
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 18.5.2006 21:51
Jos olen oikein ymmärtänyt, kovalla huuhtelupaineella saadaan nopeampi virtaus ja näinollen myös tarkempi huuhtelusuuntaus? Eli muuttuvasta kampikammiontilavuudesta olisi hyötyä, paljonkin.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
^^REISKA^^
- Paikkakunta:
- Tamela-city
- Liittynyt:
- 5.3.2006 16:04
Myös pienemmät huuhtelujen koot riittävät silloin samojen tehojen saavuttamiseksi sekä yläkierrosalueen tehot paranevat nopeamman sylinterin täyttymisen ansiosta, turhaan täällä kyllä itsestäänselvyyksiä latelen, mutta kirjotinpahan kuitenkin.
Import
- Liittynyt:
- 29.8.2006 17:25
Muistaakseni tiittanen sano jotain siihen suuntaan, ettei kampikammion painetta kannata nostaa tiettyä pistettä korkeammalle...
pevezer
- Paikkakunta:
- Kylä
- Liittynyt:
- 11.10.2004 22:17
Milenkiintoinen virityshän se olisi. Hiukkasen vaikea toteuttaa semmoinen.
suzuki_king
- Liittynyt:
- 9.9.2005 12:48
Atech kirjoitti:Muistaakseni tiittanen sano jotain siihen suuntaan, ettei kampikammion painetta kannata nostaa tiettyä pistettä korkeammalle...
No siis kampikammion paineenhan täytyy olla sopiva, eil liian pieni eikä liian suuri. Joka suunnassa tulee raja vastaan jossakin vaiheessa.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
^^REISKA^^
- Paikkakunta:
- Tamela-city
- Liittynyt:
- 5.3.2006 16:04
Tietysti liian pieni kampikammion puristussuhde kaventaa tehoaluetta, siirtäen sitä samalla korkeille kierrosluvuille, jolloin ajokista tulee erittäin ikävä ajaa olemattomien alakierrosominaisuuksien takia. Mutta nykypäivän trendinä tuntuu olevan suurien huipputehojen tavoittelu kaksitahtiselle ominaisella suurella kierrosluvulla, joten kampikammion tilavuuden pienentäminen on suositeltava toimenpide suurien kanavien ajoituksien ja yläkierrosputken kanssa. Tietyissä rajoissa tietenkin, mutta kotikonstein sitä on luultavasti vaikea liiaksi pienentääkään.
echo
- Liittynyt:
- 12.11.2006 19:17
2t-laivadieseleissä seosta tulee sylinteriin ahtimesta, miten tälläinen on mahdollista toteuttaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista