Sarvi-Perkele kirjoitti:cylinder kirjoitti:-Masi kirjoitti:Mietin tuossa että olisko kannen laskemisessa mitään ideaa? Jyrsimet, sorvit ja CNC-koneistuskeskus löytyy eli mahdollisuuksia on, mitäs porukka ehdottelis?
tuntuuhan se tippakin meressä, mutta niin pieni hyöty siitä on etten lähtisi tekemään
Enpä nyt tiedä mistä vehkeestä on kyse, tai mikä on puristussuhde nyt, mutta ainakin noissa vanhan liiton mopoissa (tuna, raisu, pevu, solle, yms) kyllä puristussuhteen nosto kannattaa. Erityisesti vakiossa jolloin se on helvetin matala. Parantaa polttoainetaloutta ja vetoja.
Näissä uusissa tuo puristussuhde taitaa olla jo jotain 10-12:1 suunnilleen. Tunturissa taitaa vakiona olla jotain 6-8:1, että tuskin se kannen laskun vaikutus ole niin järkyttävä kuin noissa tuntureissa se on.