jos joku viel jaksais selittää step by step miten se asennettaisiin?
kossusukka kirjoitti:Tuli tuo triscon mittari hommattua (heräteostoksena) mistä viimesivulla puhuttiin. Yleiskuvaa, kytkentä tuossa viidellä johdolla (akku, taustavalon muisti (akulle myös), taustavalon virta, maajohto ja sytkäpuolalle/impulssikäämille johto) ja yleisesti ihan hyvältä vaikuttaa. Taustavalon väriä pystyy vaihtamaan, sopii vaikka sitten mopon väritykseen ja senverran pieni tuo mittari, että mahtuu aika näppärästi kiinni. Muovikuori, yläosa tosin aluminia ja mittarin edessä oleva "lasi" on perus-muovia, mittari sitten EI ole läheskään vesitiivis, ei edes roiskevesitiivis, joten uskoisin hajoavan ensimmäisellä sateella (ellei viritellä tähän vesitiivistyksiä). Asteikko tosin vain 8000rpm asti, mutta jos taustan vaihtaa ja säätää mittarin uusiksi, niin kaippa se sitten toimii. Vielä en ole mopossa testaillut, enkä vähään aikaan saa sitä testattuakaan kun mopo jälleen remontin alla.
Jamis kirjoitti:Näyttääpä ulkoisesti hyvin samanlaiselta kuin oma mittarini. Etulevyn/pleksin kiinnitys on näköjään myös toteutettu samalla tavalla. Joko oot kerennyt availemaan tuota pleksiä? Jos olet, niin kerro mullekkin että miten sen sai auki Itse oon kyllä yrittänyt, mutta luovuin, kun rupes tulemaan vain jälkiä mittariin. Ileisesti liimattu (?)
Krg kirjoitti:Onko motonetissä 6v vaihtovirralla toimivaa kierroslukumittaria? Voiko laittaa 6V sähköihin kunhan ei laita akkuun??
kossusukka kirjoitti:Krg kirjoitti:Onko motonetissä 6v vaihtovirralla toimivaa kierroslukumittaria? Voiko laittaa 6V sähköihin kunhan ei laita akkuun??
99,95% todennäköisyydellä ei ole, nuo todellakin ovat harvinaislaatuista kamaa, ainakin tehdasvalmisteisena.
Voi toki, jos sieltä tasaista 6v vaihtovirtaa tulee ja mittarille sopii se. Miksi se juuri 6volttinen pitää olla ja erityisesti vaihtovirtaa?
larry93 kirjoitti:Ja eihän tuota sähköihin tarvi kytkeä muuten kun jos valon siihen haluaa?