Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
En kyl enää ikinä osta Forten valmistamii tuotteita, käynnistyspoljin ei menny akseliin, koska siin oli joku valujälki ja sama juttu oli eturattaan kanssa. Samalla tilasin toisen erikokoisen eturattaan ja se sentään sopi akseliin, mut rattaan kannat oli isommat, kuin lukkolevyssä
Löytyykö perus rautakaupoista noihin rabasan koneisiin käyviä lukkolevyjä? Alkaa mennä hermot, ku en saa tätä mopoa kasaan...
Edit. Saako sitä ratasta mitenkään tiukasti kiinni ilman sitä lukkolevyä?
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Saahan sen semmosella sokalla mutta en tiiä mistä niitä löytyy
Jostakin alan liikkeestä varmaan
Mutta sitten oma kysymykseni eli laitoin gileraa sellasen koropalan jossa se uusi reikä on juuri sen vanhan levyn yläpuolella joten ei se paljoa nostanut + uusi enskakumi taakse eli sen takia korkeutta nousi. Nyt huomasin sellasen asian että 12/53 väleillä hillittömän kulman tekee ne kettingit kun tulevat eturattaalta taakse ja siinä välissä on se ketjurulla. Onkohan se kulma jo liian suuri? hajottaako ne ketjulaaharit saman tien kun päältäkin se makaa koko matkalta sen kumin päällä se ketju. Mutta jos sen rullan ottaa pois niiin silloinhan ne ketjut ottaa siihen jalaksen metallipulttiin vastaan eikä se helpota yhtään asiaa
Eli neuvoa, onko tuo kulma liiallinen vai antaako olla nuin?
Riqu88
- Liittynyt:
- 20.4.2013 17:57
Paljo menis 11/70 väleillä ja kuriton vakioputki mbk vm -06
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Kauhialla huutamisella joku 55 ehkä just. Mulla 13-70 välit, kuritonputki ja menee n. 65km/h
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Mitä porukat on tehnyt ku koropalan jälkeen mopon ketjut osuu (12/53) siihen eturattaan takana olevaan rautaan, koska se ketjulaahari alusta loppuu juuri silleen puoliksi, että puolet ketjuista osuu siihen rautaan ja puolet siihen laahariin. Kuluu ketjut kauheen nopeasti tuolla tavalla ja mopon runkoon tulee ura. Miten tämän asian voi korjata?
Kyseessä on siis gilera rcr eli derbin runko on kyseessä.
tällänenvaan
- Liittynyt:
- 29.4.2013 20:47
Mulla ois yks ongelma. Kun lähen ajaan mopolla niin ketjut alkaa pomppimaan siitä ketjuohjurin kohdalta. Ketjut on hieman löysät mutta ei ole ennenkään käynyt näin niin haluaisin tietää syyn. Ja että miten sen pomppimisen saisi pois.
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
rattaat vetelee viimesiään
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
joobanoba
- Pyörä:
- Husqvarna "SM" 125 -05/-10, ex Generic Trigger 50 -12, ex DT 125 -95, ex Jincheng Monkey -04, ex KX 80 -86, ex Keeway F-ACT -06
- Paikkakunta:
- Mänttä
- Liittynyt:
- 20.7.2012 20:04
Jos vaihan välit 10/55:stä 10/60-65:een niin pitääkö vaihtaa ketjutkin?
Samppa3
- Liittynyt:
- 2.2.2013 0:13
Tuota ajattelin kysässä minkälaiset välit voisin laittaa vakioon derbi x-race 07 että kulkis sen 60-65. Kaverilla on tällähetkellä vuotta vanhemmassa x-racessa muuten vakiossa 12-50 välit (hyvin jaksaa vetää ja ohi mennee helposti omastani). Tällähetkellä kiinni 14-65 välit kulkee mittariin sen 58. Olisiko 14-58 hyvät?
E: Rissalaskurin mukaan 14-58 mennee suunnilleen samaa vauhtia kuin 12-50
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 12.9.2010 19:06
Tuki hukkaputki niin menee just sen ~60km/h vakioväleillä, oletan siis että Derbissäsi on sähköinen kierrostenrajoitin.
Samppa3
- Liittynyt:
- 2.2.2013 0:13
Ainiin unohdin mainita että rajoittamaton cdi boksi kiinni. Hukkaputkea en viitsisi tukkia kun on kumminkin sen verran arvokas tuo vakioputki
. Itseäni ihmetyttää nuo kaverini välit (kuulostavat helvetin raskailta vakioon x-raceen mutta hyvin se kulkee) 12-65 vakiona nuisa x-raceisa
E: Tässä juuri mietin että 14-58 vai 14-60. Ehkä tuo 14-60 on parempi vaihtoehto vai?
Jussiiii
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 15.10.2012 14:28
Miten käytännössä vaihdetaan takaratas ? Mopo ylös jalustalle sitten akseli irti ? ketjut pois paikoiltaan jos ei ole jo lähtenyt ja ratas irti.Entä ketjulukon irrotus millä onnistuu ja miten irrotetaan pari lenkkiä? Jollain pihdeillä tylysti pari pois ja ketjulukko takas?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Mopon alle jotain, että takarengas nousee ilmaan. Kyllä, akseli irti, rengas irti. Rattaasta ruuvit irti niin se on siinä.
Onko sulla säätövaraa siinä eli voiko rengasta siirtää taaksepäin, ettei tarvis ketjuja lyhentää? Nimittäin ei ole välttämättä ensikertalaiselle kovin helppoa lyhentää ketjua jos ei ole siihen tarkoitettua välinettä. Itse olen lyhentänyt niin, että ketju ruuvipenkkiin kiinni, tampilla ja vasaralla lyönyt ketjuissa olevan tapin pois siitä kohalta mistä olen halunnut lyhentää. Monesti tappi on tosi lujassa, että saa kyllä paukuttaa.
Myydään kyllä erikseen ketjujen lyhennykseen tarkoitettua työvälinettä, sillä on helppo lyhentää.
Jussiiii
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 15.10.2012 14:28
On siinä säätövaraa se on ihan edessä mutta meneköö ku 65 vaihdan 53 ? jääkö ketjut vitun löysälle vaik kiristää?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista