Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Onneks sulla oli kahessa lauseessa kysymys, stepparista ja laadusta en oo viel samassa lauseessa kuullu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
pevetzuikeli
- Pyörä:
- Pevetzuikkeliii
- Liittynyt:
- 14.8.2013 18:58
Mikähän letku mahtaa olla Dellorto phbn 16mm kaasuttime pohjassa oleva letku?
Tires are evil, they must be burned!
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kaasaria näkemättä voin aika varmana sanoa että se on kohokammion tyhjennystä varten. Letkun vieressä pitäis olla ruuvi, sitä löysäämällä tulee letkusta bensat pihalle.
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Retroilija: tälläkertaa varma ei ollu ihan varmaa
phbn:n pohjassa oleva letku on ylivuotoletku, kohokammiossa on sellanen putkenpätkä pystyssä jonka päässä on reikä ja jos neulaventtiili vuotaa, ylimääräset bensat valuu sieltä letkusta ulos. Eli jos normaalissa käytössä letkusta tulee bensaa, neulaventtiili on hajalla.
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Voiko alipaine hanan tilalle laittaa bensahanan? sillein että se alipaine juttu pois ja bensahana siihen?
Katso galleriani!
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kyllä voi, ja todella hyvä muutos. Muista vaan tukkia imukaulan alipainenippa. Laitat siihen lyhyen pätkän letkua, letkun päähän ruuvaat jonkun ruuvin, ja siihen vielä nippuside päälle.
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
johtuuuko säädöistä kun esim, aamulla käynnistän niin lähtee ykköselllä käyntiin sitten sammuu ja sit siinä pitäää hetki polkea enneku lähtee uudestaan.
Katso galleriani!
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
aamojj_ kirjoitti:Retroilija: tälläkertaa varma ei ollu ihan varmaa
phbn:n pohjassa oleva letku on ylivuotoletku, kohokammiossa on sellanen putkenpätkä pystyssä jonka päässä on reikä ja jos neulaventtiili vuotaa, ylimääräset bensat valuu sieltä letkusta ulos. Eli jos normaalissa käytössä letkusta tulee bensaa, neulaventtiili on hajalla.
Mulla just sama toi Dellorto phbn 16 kaasari ja tänään alko tulvimaan ylivuotoletkusta ihan yhtäkkii. Vähän aikaa sitten teki samaa mutta meni ohi itellään ja bensaa tuli jopa siitä mihin ilmanputsari tulee kiinni. Onko se tuo neulaventtiili nyt sitten hajalla tai joku roska siellä välissä?? Vai pitäiskös bensan pintaa säätää? Entä vaikuttaako jos suutin on tukossa niin siihen?
Retroilija kirjoitti:
Kyllä voi, ja todella hyvä muutos. Muista vaan tukkia imukaulan alipainenippa. Laitat siihen lyhyen pätkän letkua, letkun päähän ruuvaat jonkun ruuvin, ja siihen vielä nippuside päälle.
Eli vielä, että onko toi alipainenippa se luistin kohdalla siinä ulkopuolella? Kun mulla on tullu suoraan hanasta bensa ja siinä oli semmonen letku just ja siinä päässä ruuvi. Miten se vaikuttaa kaasarin toimintaan? Voiko johtuu siitä toi tuviminen
??
Kalervo1
- Liittynyt:
- 7.9.2014 20:35
Nonni elikkäs tällä hetkellä olis tommonen Fantic Caballero 50cc ja ei muuta viriä kun tyhjä vakio putki (vakiona on Big one teho putki) ja kiinni just nytten vakio 16mm ja välit 11 58.
Ajattelin ettäs kun tuli kaaduttua
niin nytten kun olen ostamassa toisia asiota niin samalla voisi tilata vähän isompaa kaasaria ettäs menis kovempaa
Katselin ettäs tuolla mcscatterilla löytys tommonen hiano
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-viritys-yleisosia-kaasuttimet-kaasutin-dellorto-phbg-21bs-2671-p-11911.html 21mm ja ihmettelin että miten 50cc semoselle pärjäisi tai pitäiskö hankkia tuommone 19mm kuiteskin?
*Anteeksi jos rikkosin jotain sääntöjä kun ekaa kertaa tänne pistää tämmösen kysymyksen
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Melkeinpä veikkaisin et 50 kuutioiselle liian iso.. Tilaa saman tien joku 70cc pytty ja toi 21 kaasari, jos kovaa haluu kulkemaan
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 8.9.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
peugeot6
- Liittynyt:
- 17.1.2013 17:09
nonniiin mitä eroa on dellorton BHBG ja BHBN kaasarilla?
käykö BHBG kaasari BHBN tillalle suoraan tarviiko muokata mitään
Tässä vielä linkki BHBG kaasarista:
http://www.wandamotor.fi/kaasutin-phbg-p-6326.html
lassematias
- Liittynyt:
- 4.6.2014 21:26
tota noin, kun vaihdoin suuttimen, käytin aika kovaa voimaa kun oli helkutin tiukassa. Laitoin uuden ja nyt kaasutin tulvii tyhjänkäynnillä (jonka takia sammuu) ja täyskaasulla ei saa tarpeeksi bensaa, tuntuu aivan kuin kaasutin täyttyy liian hitaasti jonka syystä meinaa sammua koko ajan, pitää pysähtyä ja odottaa vähän aikaa. Mutta jos ajaa pienellä kaasulla ei ole ongelmia. Onkohan koho ottanut osumaa/vääntyny tai ottaa väärässä kohtaa neulaventtiilistä kiinni? Koho tuntuu olevan kunnossa mutta en sitten tiiä mikä on ongelma.
Joku viisaampi voi auttaa kokematonta
Ja kyseessähän on 50cc läppäohjattu viripytty vakio 12mm kaasarilla
JusHond
- Pyörä:
- Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
- Paikkakunta:
- Haapavesi
- Liittynyt:
- 1.3.2013 8:57
Kertokaapas missä vika..
Laitoin Derbin vakioksi, mutta kierrokset leijjuu.. sittenkö antaa vähä ryyppyä niin laskee vaan nousee uudestaan kun ottaa ryypyn pois. Ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä säädetty päästä päähän ja ei auta. Oudointa tässä on se että virittettynä (tehari, suutin, reikälevy pois) niin toimii normisti MUTTA kun vaihtaa kurittoman vakioputken niin ne alkaa leijjumaan taas?!?! Siis samalla suuttimella ja toimii teharilla mutta vakioputkella ei? Ei kai sen putkesta pitäs olla kiinni leijuuko kierrokset?
Ja nyt siis ihan kurit ja vakiosuuttimet paikallaan ja leijjuu vieläkin.
Hieman sekavasti selitetty vaan vikakin on niin outo niin osaa ees selittää...
hessu_98
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Race SM, Yamaha WR125
- Paikkakunta:
- Kangasala
- Liittynyt:
- 29.1.2012 13:49
Kertokaahan te kokeneemmat, kannattaisko ostaa 19mm vai 21mm kaasari 70cc airsalin ja metrakit thowerin kaveriks ja minkä kokosesta kannattais alottaa suttimien metsästys? ja niin enemmän se alavääntö mielessä
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
No kaveril oli ainaki airsalin ja technigasin kanssa 21mm kaasari, ja hyvin kulki gps@~120kmh. Suuttimesta ei tietoa.
Luulisin et 21mm vääntäis paremmin.
Mut mikä saattaa olla vikana kun kaasarin ylivuotoventtiilistä tulvii silloin tällöin bensaa solkenaan, mutta sitten menee ohi taas? Yleensä sillon kun antaa kunnolla kaasua ni alkaa tuvii.
Neulaventtiili katottu ja koho ja suuttimet putsattu.
Voiskos neulaventtiili kääntyy jotenki sillai et se ei pysäyttäis bensan tuloo vaa jatkais täyttymistä??
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista