Kaasuttimet

Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 15.9.2014 21:46

Nyt meni hermot tohon Apikan ryyppyyn, stongassa oleva ryyppyvipu aivan lelu kun vaijeria ei saa pois ilman että hajottaa kahvan. Vaijeri on aivan ruosteessa ja rispaantunut. Voisiko tohon phva 17.5 kaasariin hommata käsiryypyn, siis sellaisen vivun joka on kaasarissa kiinni? Kaverin derbissä on samassa kaasarissa sellainen vakiona. Olis varmaan vähän luotettavampi ryyppy… :roll:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 15.9.2014 21:56

Mulla taas toisinpäin. Vaijerilla toiminut paljon paremmin ja huomattavasti helpompi käyttäkin, kunhan muistaa öljytä vaijerin. Eikä tuollainen käsiryyppykään huoltamatta ikuisesti toimi, hajotin nimittäin yhden PHVA:n ryypyn kun en saanut sitä nousemaan ylös -> pihdeillä repimään -> kaikki muu lähti irti paitsi se putki jäi yhä kiinni kaasariin ja nyt ollaankin sitten ilman ryyppyä...
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 15.9.2014 22:00

No pitää kattella joko uus vaijeriryyppy tai se käsiryyppy, koska aamulla ei oo kiva työntää mopoa käyntiin koska ulkona +2 ja ryyppy ei toimi :lol:
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vireboy » 16.9.2014 20:41

Mitä haittaa tollasesta pienen palan lohkeamisesta voi olla, tai ainaki näyttää lohjenneen :D Ku tuntuu et ei saa millää säätöihi ja röpöttää ja pätkii ni auttaisko uus luisti?
Kuva
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 20.9.2014 1:09

Laitanko neulaa laihemmalle vai pienempää suutinta? kun lähen 1 vaihteella liikkeelle niin röpöttää eikä tahdo ottaa nii hyvin kierroksia heti. :s
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut .Juho » 20.9.2014 11:56

Riippuu luistin asennosta.

Kokeile vaikkapa laittaa nyt alkuun laihemmalle sitä neulanasentoa.. eli neulansokkaa
pykälä ylöspäin.

Jos se röpöttää silloin, kun ajat täydellä kaasulla (esim. kiihdytät) ja röpöttää/pätkii tai ei tahdo kunnolla kiertää loppuun asti, niin noin 5 numeroa pienempi pääsuutin kiinni.
probleema
Liittynyt:
3.5.2014 11:28
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut probleema » 20.9.2014 15:00

pökötin kaasarissa on joku letku (joku ylivuoto letku?) ja sieltä tippasee bensaa meleko reippaasti mopon ollessa käynnissä...niin mitenkä sen bensan tulon sais loppumaan vai voiko sen letkun vaan tukkia?? :eek:
apua kaipaava
Liittynyt:
20.9.2014 21:59
derbin suutin

ViestiKirjoittanut apua kaipaava » 20.9.2014 22:28

ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 20.9.2014 23:53

Neula oli toisiks rikkaimmalla niin laitoin keskikohtaan ja toimii huomattavasti paremmin mutta röpöttää silti hiukan joten laitanko neulaa laihemmalle vai suutinta pienentämään? :s
Katso galleriani!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.9.2014 0:30

Riippuu edelleenkin millä kaasunalueella röpötys ilmenee.

Jos täyskaasulla -> pienempi pääsuutin.
Jos noin puolikaasulla/osakaasulla ajettaessa -> neulaa laihemmalle
Jos tyhjäkäynnillä/~1/4-osakaasulla -> seosruuvia laihemmalle ja/tai pienempi tk-suutin.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 21.9.2014 0:49

Kun ajaa niin ei röpötä oikeastaan mutta siis kun lähden liikkeelle ykköseltä kaasupohjassa niin se röpöttää siinä ensin hieman kunnes piikki tulee, eli pari numeroa pienempi suutin? :) ja ei myöskään jaksa vääntää kovin hyvin keskikierroksilla vaikka on metrakitin putki, eli vois myös neulaa yhden laihemmalle laittaa.
Katso galleriani!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.9.2014 2:21

Voi olla että korjaantuu pelkällä neulan säädöllä. Yleensä teharit muutenkin siirtävät tehoaluetta ylemmäs mopon alkuperäisestä suunnitellusta alueesta -> pieni rötääminen ei ole mitenkään harvinaista, vaikka säädöt olisivat 100% täydelliset vakiokaasarilla ja vakio luistilla + neulalla. Luistin leikkauksilla ja neulan muodolla voi vaikuttaa tarkemmin seoksen kulkuun, mutta mielestäni liian hifistelyä teharimopoissa.
apua kaipaava
Liittynyt:
20.9.2014 21:59
derbin suutin

ViestiKirjoittanut apua kaipaava » 21.9.2014 12:11

ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?
ranenare
Liittynyt:
4.5.2014 11:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut ranenare » 29.9.2014 18:34

Mikä on kaasarin kasauksessa mennyt pieleen, kun kohokammio täyttyy bensasta ja tulvii yli?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.10.2014 17:20

Eka varmistat että koho on ehjä, sekä neulaventtiilin tiiviste, kuten myös koko venttiili. Sitte varmistat että koho liikkuu kunnolla ja tarkastat että neulaventtiili ei vuoda. Eli letkunpätkä ja puhallat kevyesti, sit painat sormella kohon ylös.

Et myöskään olis ensimmäinen jolla on kasatessa kohon tappi menny huonosti ku on käännelly huolimattomasti kaasaria kohokammioo laittaessa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista