Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
Nyt meni hermot tohon Apikan ryyppyyn, stongassa oleva ryyppyvipu aivan lelu kun vaijeria ei saa pois ilman että hajottaa kahvan. Vaijeri on aivan ruosteessa ja rispaantunut. Voisiko tohon phva 17.5 kaasariin hommata käsiryypyn, siis sellaisen vivun joka on kaasarissa kiinni? Kaverin derbissä on samassa kaasarissa sellainen vakiona. Olis varmaan vähän luotettavampi ryyppy…
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Mulla taas toisinpäin. Vaijerilla toiminut paljon paremmin ja huomattavasti helpompi käyttäkin, kunhan muistaa öljytä vaijerin. Eikä tuollainen käsiryyppykään huoltamatta ikuisesti toimi, hajotin nimittäin yhden PHVA:n ryypyn kun en saanut sitä nousemaan ylös -> pihdeillä repimään -> kaikki muu lähti irti paitsi se putki jäi yhä kiinni kaasariin ja nyt ollaankin sitten ilman ryyppyä...
Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
No pitää kattella joko uus vaijeriryyppy tai se käsiryyppy, koska aamulla ei oo kiva työntää mopoa käyntiin koska ulkona +2 ja ryyppy ei toimi
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Mitä haittaa tollasesta pienen palan lohkeamisesta voi olla, tai ainaki näyttää lohjenneen
Ku tuntuu et ei saa millää säätöihi ja röpöttää ja pätkii ni auttaisko uus luisti?
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Laitanko neulaa laihemmalle vai pienempää suutinta? kun lähen 1 vaihteella liikkeelle niin röpöttää eikä tahdo ottaa nii hyvin kierroksia heti.
Katso galleriani!
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Riippuu luistin asennosta.
Kokeile vaikkapa laittaa nyt alkuun laihemmalle sitä neulanasentoa.. eli neulansokkaa
pykälä ylöspäin.
Jos se röpöttää silloin, kun ajat täydellä kaasulla (esim. kiihdytät) ja röpöttää/pätkii tai ei tahdo kunnolla kiertää loppuun asti, niin noin 5 numeroa pienempi pääsuutin kiinni.
probleema
- Liittynyt:
- 3.5.2014 11:28
pökötin kaasarissa on joku letku (joku ylivuoto letku?) ja sieltä tippasee bensaa meleko reippaasti mopon ollessa käynnissä...niin mitenkä sen bensan tulon sais loppumaan vai voiko sen letkun vaan tukkia??
apua kaipaava
- Liittynyt:
- 20.9.2014 21:59
ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Neula oli toisiks rikkaimmalla niin laitoin keskikohtaan ja toimii huomattavasti paremmin mutta röpöttää silti hiukan joten laitanko neulaa laihemmalle vai suutinta pienentämään?
Katso galleriani!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Riippuu edelleenkin millä kaasunalueella röpötys ilmenee.
Jos täyskaasulla -> pienempi pääsuutin.
Jos noin puolikaasulla/osakaasulla ajettaessa -> neulaa laihemmalle
Jos tyhjäkäynnillä/~1/4-osakaasulla -> seosruuvia laihemmalle ja/tai pienempi tk-suutin.
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Kun ajaa niin ei röpötä oikeastaan mutta siis kun lähden liikkeelle ykköseltä kaasupohjassa niin se röpöttää siinä ensin hieman kunnes piikki tulee, eli pari numeroa pienempi suutin?
ja ei myöskään jaksa vääntää kovin hyvin keskikierroksilla vaikka on metrakitin putki, eli vois myös neulaa yhden laihemmalle laittaa.
Katso galleriani!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Voi olla että korjaantuu pelkällä neulan säädöllä. Yleensä teharit muutenkin siirtävät tehoaluetta ylemmäs mopon alkuperäisestä suunnitellusta alueesta -> pieni rötääminen ei ole mitenkään harvinaista, vaikka säädöt olisivat 100% täydelliset vakiokaasarilla ja vakio luistilla + neulalla. Luistin leikkauksilla ja neulan muodolla voi vaikuttaa tarkemmin seoksen kulkuun, mutta mielestäni liian hifistelyä teharimopoissa.
apua kaipaava
- Liittynyt:
- 20.9.2014 21:59
ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Mikä on kaasarin kasauksessa mennyt pieleen, kun kohokammio täyttyy bensasta ja tulvii yli?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Eka varmistat että koho on ehjä, sekä neulaventtiilin tiiviste, kuten myös koko venttiili. Sitte varmistat että koho liikkuu kunnolla ja tarkastat että neulaventtiili ei vuoda. Eli letkunpätkä ja puhallat kevyesti, sit painat sormella kohon ylös.
Et myöskään olis ensimmäinen jolla on kasatessa kohon tappi menny huonosti ku on käännelly huolimattomasti kaasaria kohokammioo laittaessa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista