AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Kannattaa alottaa vaijerin rasvaamisella, jos ei sitä ole vielä tehty. Varmista kanssa ettei vaijeri ole missään kohtaa jumissa tai jyrkässä mutkassa. Tarkista myös, ettei kaasukahva ole liian syvällä tangossa, ettei kaasukahva pää osu tankoon. Eli ota kaasukahva vähän löysäksi, työnnä se tankoon niin pitkälle kuin menee (ei siis tarvitse silti voimaa käyttää) ja siitä kohdasta siirrä kaasukahvaa muutama milli tangon päätyä kohti.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
etelänvetelä
- Pyörä:
- samurai 150
- Liittynyt:
- 2.1.2011 22:07
Kellään tietoa mikä voisi olla syynä lyhyiden valojen toimimattomuuteen? pitkät toimii normaalisti, polttimo vaihdettu eriin,
Ja toinen kysymys, mikä voisi vilkussa olla vikana, kun laittaa vasemmalle alkaa mopo pätkimään vilkun tahtiin?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
tarkista liittimet ja sähköjohdot. todennäköisesti ottaa maihin joku/jotkut johdot.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Kiitos vastauksista Ledinauha ja AceFin.
Kaasarin voisi kieltämättä avata. Ei tullutkaan mieleen, vaikka olishan tuo pitänyt tajuta. Ajattelin heti, että kahva tai vaijeri jumittaa jotenkin, kun kaasari on toiminut niin hyvin.
Vaijeri on rasvattu ja kulkee ilman tiukkoja mutkia. Tuo kahva voi olla myös pohjassa, se pitää kattoa samalla.
SendaMies1
- Liittynyt:
- 22.8.2013 17:18
Mikähän derbissä mahtais olla ku sammuilee kesken ajon tyhjäkäynti on normaali ja muutenkin lähtee käyntiin normaalisti, sit yhtäkkiä yleensä 100m ajon jälkeen sammuu vaan itestään joskus saa pelastettua sillä että antaa kaasun pois, Kaasari on putsattu parikin kertaa, eri tulppia testättu , bensa ja alipaine letkut on vaihdettu, alipainehana on vaihdettu , seos ja ilmaruuveja on pyöritelty niin perkeleesti, kastat on poltettu, pytty on avattu, tulpan hattu on vaihdettu, suuttimia on testailtu , ilmanputsari pesty, rupee toivo menee tohon laitokseen kohta voisko tämä olla sähkövika? ongelmat alko ku säät viileni lämpimällä toimi hyvin...
khm-maniac
- Liittynyt:
- 12.6.2012 8:25
Mikähän tuo kyseinen puutttuva ruuvivoisi olla
Generic Xor 50
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
On kyllä huono kuva, mutta epäilen tuon esittävän kaasaria. Näyttää lähinnä reiältä johon ryypyn vois kiinnittää, onko tuossa minkäänlaista ryyppyä ennestään? Jos tuo reikä on ollut jo pitempään auki, kannattaa ehdottomasti napata kaasari irti ja puhdistaa siitä jokainen reikä paineilmaa apuna käyttäen. Muutenkin moottorin pesua saa ja kannattaa harrastaa useammin kuin kerran 20 vuodessa.
SendaMies1
- Liittynyt:
- 22.8.2013 17:18
Kaasarin lämmittimen paikalta näyttää ainakin derbissä on samanlainen
zyyzo
- Liittynyt:
- 3.4.2013 20:31
Kertokaa mikä vikana suzuki pv:ssä ku kierrokset nousee ku painaa kytkimen pohjaan ja jouvun ajaa ryyppy päällä ja sillo ryyppy päällä ne kierrokset nousee ku painaaa kytkimen pohjaan ja taas lman ryyppyä booa vireinä 50 läppis ja tyhjennetty vakio putki ja suutin on 72.5 onko liiän pieni
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Laihalla käymiseen viittaisi kierrosten nousu ja booaaminen. Kokeile jos toimii paremmin isommalla suuttimella ja seosruuvin säädöllä.
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Ja jos se ei auta niin kampuran stefa vaihtoon. Imuvuoto on melko todennäköinen, joko stefa tai sitten imukaula vuotaa.
Tarkista kampiakselin stefa.
Zuppox
- Pyörä:
- Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
- Paikkakunta:
- Aura
- Liittynyt:
- 25.4.2012 19:21
Mitäs häikkää mulle on noissa sähköissa kun vesikelillä alkaa pätkimään ihan vitusti? Olisko tulpanhattu ja johto vaihtokunnossa vai mikä tollasta voisi aiheuttaa? Kuivalla kelillä ei oo tosiaankaan mitään ongelmaa.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Vakiotulpanhatun kanssa on joillain ollu sadesäällä ongelmia, eli siitä on varmaan hyvä alottaa kokeilemaan että auttaisko.
'80 Trial
- Pyörä:
- 1980 Tunturi Trial
- Paikkakunta:
- Vantaa.
- Liittynyt:
- 17.3.2011 21:36
Mulla oli samaa ongelmaa viime keväänä kun lumet alkoi sulaa. Pari päivää ihmettelin, että mikä ihme sitä nyt vaivaa, kaasari tuli purettua ja suutinta ihmeteltyä. Lopuksi vika oli se, että tulpanjohdon ja tulpanhatun liitos ei ollutkaan tiivis ja siitä meni vettä sisään. Muutama siisti kierros sähköteippiä auttoi, ja nyt toimii taas kaatosateessakin (On valitettavasti testattu...).
Calleexd
- Pyörä:
- Derbi DRD Racing Limited 85 -08
- Paikkakunta:
- Sipoo
- Liittynyt:
- 14.9.2013 22:40
Mikäs ois vikana barbissa kun kylmänä kulkee ku turbotettu marsu ja lämpimän hyytyy totaalisesti? Kaasaria ihmetelty ja puhdashan se on. Sitte näille mopoviriileille vielä taustatiedoksi että viriä löytyy enoxi ja pipercrossi ja 92 suutin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista