Handlebar
- Pyörä:
- Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
- Paikkakunta:
- Kiiminki
- Liittynyt:
- 6.3.2007 13:48
Derbi senda, vanhempi kone. Tuo sylinteri on joku tarvikesylinteri jonka entinen omistaja laitto leiponeen tilalle.
Ahdin määrää tahdin
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
ûber kirjoitti:Mihin päin tuota pakoa kannattaa viilata jotta saisin lisää vääntöä keski ja yläkierroksille? Taikka sitten tehoa? Kertokaa te kokeneemmat.
No korkeuttahan tuo tarvii selkeesti lisää, en nyt muista Derbin iskunpituutta, mutta varmaan sen voi korottaa 20 millin seudulle. Jos on vehkeet niin noissa lisäaukoissa on suurentamisen varaa aika reilusti, kunhan eivät puhkee vesitiloihin. Voihan tuota pääpakoakin vähän levittää, mutta ei ehkä kovin paljoa kannata.
Toisaalta jossain tulee sitten huuhtiksien virtauskyky vastaan. Jos ihan lonkalta muistelen ni jonkun derbin vakiosylkkä (?) tais noin aika-alojensa puolesta olla semmonen että pako riittäs noin 7-8000 rpm, ja huuhtelut n. 10 000 rpm. Jos joku tietää paremmin niin voi oikaista, nämä muistelmat ovat vuosien takaa.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Handlebar
- Pyörä:
- Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
- Paikkakunta:
- Kiiminki
- Liittynyt:
- 6.3.2007 13:48
Selvä homma. Pitää huomenna otta dremel käteen ja alkaa jyrsimään.
Ahdin määrää tahdin
oooozz|
- Pyörä:
- DRD Racing SM
- Paikkakunta:
- Tapiola
- Liittynyt:
- 9.3.2008 18:40
En nyt ihan varmaks sano, mutta itselläni sellainen käsitys että Derbin vakisylkän huuhteluiden ajotus loppuu johki 11000 rpm tienoille. Pakoaukosta ei sen tarkempaa tietoo sit?
Tollanen 18 milliäkin pakoaukon korkeudeks rupee oleen jo hyvä, ittellä ainakin kiekuu jo ihan kohtalaisen hyvin, tosin alhaalta lähtee sit vähän pois vetoja!
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Mite muute ku mittasin skoden pakoaukon, ni se on vaa jotai 16mm, ni kehtaisko viilata lisää, jotaki vajaan millin korotin jo.
-keulii-
- Pyörä:
- derbi 50cc
- Liittynyt:
- 8.8.2010 10:12
en tiedä minne tämä viesti kuuluu mutta onhan tämä viilaus topic nii eli oon tehnyt joskus tohon pakopukeen kurin ja haluaisin nyt sen pois se on hitsattu siihen voiko ottaa ihan normi poranterällä?
Vai miten se meni
Handlebar
- Pyörä:
- Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
- Paikkakunta:
- Kiiminki
- Liittynyt:
- 6.3.2007 13:48
Mietippäs vähän, voi tietenkin?
No niin, nyt tuli avarrettua tuota derbin sylinterin pakokanavaa. Lisäpakoja en saanut avarrettua koska ei ole vehkeitä. Sylinteri menee porautukseen koska siihen vahingossa sipaisin terällä kun ote lipesi. Korkeutta en tällä hetkellä tiedä, mutta ainakin se on enemmän kuin vakio. Galleriassa on kuvia jos jotakin kiinnostaa. Mielestäni ihan ok, ensimmäiseksi "avarrukseksi".
Ahdin määrää tahdin
-keulii-
- Pyörä:
- derbi 50cc
- Liittynyt:
- 8.8.2010 10:12
njoo aloin jo porailemaan tossa 18:00 ja meni tunti ennen kun sain sen paskan pois sieltä
10 poranterää katkes
Vai miten se meni
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Sama itel ku otin tg:st kurii
Dremelist kaikki terät paskaks ja kauhee rage.
Mut viilaamisee. Mite työ oikee katotte et otetaa milli pois, ku ite vedin vaa randomil ku vähä vaikee katella tuota silmämääräsest. Hyvält kyl vaikuttaa enkä ainakaa liikaa ottanu.
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
LaneKit kirjoitti:Sama itel ku otin tg:st kurii
Dremelist kaikki terät paskaks ja kauhee rage.
Mut viilaamisee. Mite työ oikee katotte et otetaa milli pois, ku ite vedin vaa randomil ku vähä vaikee katella tuota silmämääräsest. Hyvält kyl vaikuttaa enkä ainakaa liikaa ottanu.
Viivoitin on kova sana, tai sitten tämmönen:
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
vanadium
- Pyörä:
- neljällä rattaalla....
- Paikkakunta:
- Paltamo
- Liittynyt:
- 31.8.2007 16:16
Tuollainen Polinin sporttipannu löytyisi skootteriin. Vakionahan se on hieman...noh,nuhainen,joten tarvitsisi tehdä jotain parannusta.
Tuossa vielä portmappi kyseisestä sylinteristä:
Pikaisesti laskettuna pakoaukkoa olisi varaa leventää reilusti. Vakiona leveyttä näkyy olevan 29,5mm@62,7%, kun taas 33mm leveänä prosentteja olisi sopivat 70%.
Huuhteluihin en uskalla kummemmin kajota,suuntaukset olisi tarkoitus parantaa.
Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman yläkiertoinen sylinteri. Huuhtelujen suuntauksilla pystyy varmaan pelaamaan aika paljon?
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
vanadium kirjoitti:Huuhteluihin en uskalla kummemmin kajota,suuntaukset olisi tarkoitus parantaa.
Nimenomaan ne suuntaukset on se juttu mikä menee metsään, ei se koko.
Portmapin perusteella näyttää siltä että huuhtikset on aika ok. Korota pyttyä senverta että huuhtelut aukeaa kokonaan AKK:ssa, ja nosta pakoa jonnekin 195 asteen kieppeille, ja leveyttä se 70% (korkeus luokkaa 20mm). Näillä kahdella muutoksella pitäisi olla kulkupuolen jo melko kohdallaan. Pytyn päältä sitten toki myös ylimääräiset metallit pois. Jos ei kerran ole pokkaa huuhtiksiin kajota niin älä tee niille yhtään mitään. Ja kun kumminkin on tarvetta niitä ronkkia niin viilaa ensin pako ja laita koropala pytyn alle. Sitten testaa hyvin. Ja sen jälkeen on lupa tehdä mitä huvittaa kun on asiallinen vertauskohde mistä näkee paljonko tehoja häipyy huuhteluita viilatessa.
S-T@
- Pyörä:
- Aprilia RS 125 02'
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 10.4.2008 21:57
Mulla on derbissä 50cc airsal, jossa on ns. kaksi osanen pako, miten sitä kannattaa lähteä viilaamaan ylätehojen toivossa? Oon kuullu että sitä väliripaa ei saa missään nimessä poistaa ja että sitä pakoaukkoa kannattaa korottaa, jos ylätehoja haluu. Mut miten sen itse toteuttaisitte? Neuvoja kaipalien
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
S-T@ kirjoitti:Mulla on derbissä 50cc airsal, jossa on ns. kaksi osanen pako, miten sitä kannattaa lähteä viilaamaan ylätehojen toivossa? Oon kuullu että sitä väliripaa ei saa missään nimessä poistaa ja että sitä pakoaukkoa kannattaa korottaa, jos ylätehoja haluu. Mut miten sen itse toteuttaisitte? Neuvoja kaipalien
Ota nyt ensialkuun mitat selville siitä pytystäs. Aika-aloja tai asteita tai jotain vaikkapa. Ei täällä kukaan pysty neuvomaan mitään jos ei oo mitään hajua, minkälaista pyttyä oot muokkaamassa ja minkälaista haluat.
E: Ku kerran mainostetaan ni mainostetaan sitte kunnolla. Teinpähän tommosenki:
http://www.motot.net/galleria/albumi5998/
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Teeppä vielä nestejäähy tosta...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista