Kaasuttimet

JoonaD
Pyörä:
Yamaha DT -05 EX Derbi senda -00
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
26.4.2011 21:05
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut JoonaD » 5.12.2011 14:32

Mitä eroa on PHBG ja PHVA kaasareilla? :eek: Käykö molempiin samat varaosat?
Ostetaan 70cc airsali am6 mahd. vähän ajettu. Tarjotkaa yv.
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut teemu96 » 5.12.2011 15:09

moro! mopo on mbk x-limit 04 ja viriä on gianellin putki eli mikä suutin pitäs laittaa kun kaasarina toimii vakiokaasari eli muistaakseni dellorto phbn 16 mm.
vai kannattaisko ostaa mieluummin joku 19 tai 21 mm racing kaasari? toisko tollane lisää tehoa ja vähentäiskö bensankulutusta? onko toi tnt 19mm kaasari minkälaine? tällä hetkellä vakioputsari, mutta vaikka kaasaria en vaihtais ni putsariks tulee piperi.
mikä kaasari ois siis hyvä kun pitäs olla vaijeriryyppy ja tuorevoitelua en haluis ottaa pois käytöstä enkä pensahanaa vaihtaa (alipainehana)

kiitos etukäteen vastauksista! :)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 5.12.2011 16:13

Sopiva suutin löytyy väliltä 95-115. 19mm kaasari olis ihan järkevä, tuo mukavasti tehoa koko kierrosalueelle. Ei se kyllä millään bensankulutusta vähennä...

Ei kannata sekaantua tnt:n tuotteisiin.. Että ennemmin vaikka se Dellorton 19mm Racing PHBG.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut M-65 » 5.12.2011 16:42

teemu96 kirjoitti:moro! mopo on mbk x-limit 04 ja viriä on gianellin putki eli mikä suutin pitäs laittaa kun kaasarina toimii vakiokaasari eli muistaakseni dellorto phbn 16 mm.
vai kannattaisko ostaa mieluummin joku 19 tai 21 mm racing kaasari? toisko tollane lisää tehoa ja vähentäiskö bensankulutusta? onko toi tnt 19mm kaasari minkälaine? tällä hetkellä vakioputsari, mutta vaikka kaasaria en vaihtais ni putsariks tulee piperi.
mikä kaasari ois siis hyvä kun pitäs olla vaijeriryyppy ja tuorevoitelua en haluis ottaa pois käytöstä enkä pensahanaa vaihtaa (alipainehana)

kiitos etukäteen vastauksista! :)

Ei järkeä laittaa vakiopytylle isompaa kaasaria, lisää vain turhaan bensankulutusta. Sopiva suutin löytyy 90-110 väliltä.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kossusukka » 5.12.2011 17:09

JoonaD kirjoitti:Mitä eroa on PHBG ja PHVA kaasareilla? :eek: Käykö molempiin samat varaosat?

Lyhyesti, ne on eri kaasutinmalleja. Ei käy kaikki varaosat päikseen, ne on aika erilaisia kaasuttimia..
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 5.12.2011 17:11

M-65 kirjoitti:Ei järkeä laittaa vakiopytylle isompaa kaasaria, lisää vain turhaan bensankulutusta. Sopiva suutin löytyy 90-110 väliltä.

Kyllä sillä isommalla kaasarilla selvä ero on vakiokaasariin.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut M-65 » 5.12.2011 17:48

En ainakaa omaan mopoon tullut isommalla kaasarilla huomattavaa eroa. Enemmän sitä tehoa tulee korvien väliin kuin perseen alle :lol:
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 5.12.2011 18:01

Noh, se on sun näkemys. Mä sanoisin että sillä tulee ihan mukava ero koko kierrosalueelle, ja bensan kulutus kasvoi 0,5l satasella...
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 15.12.2011 16:46

Tulipa omaan 20laippamikkeen modattua ohkasempi neula toisesta kaasarista. Piti vaan katkasta ja tehä neulan sokalle uudet lovet. Vanha neula rajotti täyskaasullakin neulaputken virtauksen niin pieneksi, että mun vähän enemmän viritetyssä laitteessa siitä ei mennyt riittävästi tavaraa läpi. Tämä aiheuttaa sen, että pääsuutinta kasvattamalla ei saa yhtään rikkaampaa seosta ja pyörää ei saa säätöihin. Tuon muutoksen jälkeen piti vaan hakea säädöt uudestaan ja taas pelaa. Kerron tän nyt siltä varalta, jos jollekin joskus tulee sama homma eteen vaikka onkin harvinaista. Mä joutusin ettimään vikaa aika kauan.
samppalinkku
Pyörä:
peugeot xps 07
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
29.11.2010 21:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut samppalinkku » 16.12.2011 18:09

otettiin kaverin kaasari irti ku aateltiin pestä iha kunnolla ku oli nii likanen, nii ei oltu iha varmoja että voiko vedellä pestä sisäämyöten kunnolla et kastuu joka ikine kohta, niin että voiko sen pestä vai ei? :s
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.12.2011 18:17

Pese mieluummin bensalla, pelkkä paineilmalla putsaaminenkin yleensä riittää ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 16.12.2011 18:24

Pese fairyllä ja vedellä, ja kuivattelee sen sitten pesun jälkeen niin on tuloksena nopeasti puhdasta, ja ei tarvii läträtä bensan kanssa.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
aape26
Liittynyt:
31.7.2011 18:32
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut aape26 » 19.12.2011 20:06

Moro! Mite ku oon ostamassa omaan mopoon uutta kaasaria, luultavasti 19mm dellorto, niiin pitääkö siihen sitte ostaa uus imukaula et se tois sen 19mm kaasarin tuoman teho eron verrattuna toho vakioon 16mm dellortoon ? En oo vieläkään löytäny mistää kuristamatonta imukaulaa joka passaa tolle kaasarille..
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.12.2011 20:41

Mitäs viriä sulla on ku aiot isompaa kaasaria hommata? Ja tottakai imukaulan täytyy olla vähintään samankokonen kun kaasarin.

Koska jos on esim. 16mm kaasari vakiona, ja 16mm imukaula, sitten vaihtaa vaikka 21mm kaasarin, niin tehot on silti samat kun 16mm kaasarilla. Koska se imukaula on se kuristava siinä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
aape26
Liittynyt:
31.7.2011 18:32
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut aape26 » 19.12.2011 22:16

Joo tiiän kyllä. Mutta etippä jostaki netistä 21mm kaasarille sopiva imukaula.. itse en oo löytäny..
Ja viriä on t-enoxi ja välit.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista