Samu_96 kirjoitti:Hei!
Miul ois sellane ropleema ku tuost tallist löytyy 2006 vuoden Enduro XPS (Eli ei oo akkua)
ja oon nyt pari vuotta ajellu ja nyt 2013 kesä ois viimene kokonaine kesä ennen autokorttia nii alkaa kuumottelee jos miun tuurilla tulee suorituskieltoo joskus kesällä.
Niin millainen rajoitin olisi kaikista huomaamattomin ja miten asennetaan ilman akkua olevaan mopoon? Kaverit ehottelevat Phot-Ecoa mutta miten se toimii ja onko hyvä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen:) vakiolla en aja
no phot eco on 20 asentoinen rajoitin joka toimii kaukosäätimellä, toimii akuttomassa mopossa. phot ecosta tulee musta keltainen punainen ja vihreä johto. musta ja keltainen ovat maadoitukset punainen on virta rajoittimelle ja vihreä tulee ryöstäjällä magneetolta cdi-boksille menevään punaiseen johtoon. toimii seuraavasti: kun laitat virrat pois menee rajoitus automaattisesti päälle. kun rajoittimelle tulee virtaa ( tässä tapaukseessa kun ei ole akkua niin mopon käydessä) painat kaukosäätimen napista ja rajoitus lähtee pois ja takaisin päälle taas kun sammutat mopon. toimii suht hyvin eikä pätki pahemmin jos on kaasari hyvissä säädöissä itsellä oli huomattavampi kun ei ollut kaasari kunnon säädöissä.
ja tuohon että miten saat toimimaan niin se punainen virtajohto joka tulee rajoittimelta niin ryöstät sille vaan jostain virtaa mihin tulee 12v mopon käydessä. muista laittaa sulake väliin
ja jollei rajoitin tai vakio mielytä niin siinä on se helppo vaihtoehto että karkuun
edit: tajusin että en tiedää mikä cdi boksi tuossa on mutta sillä selviät jos on 4 johtoa niin ryöstät punaiselta johdolta jos on 6 johtoinen boksi (harvinaisempi mutta löytyy) niin sitten vihreä johto
ja jos et keksi mihin asentaa kun se on aika iso möhkäle niin itse laitoin ilmanputsarin sisään ja porasin reiän ilmanputsariin rungon lähelle josta vedin johdot ja tiivistin
muista huolellisuus enne kaikkea. Varmaan et halua poliisin huomaavan rajoittimen johtoja