riejuboy99
- Liittynyt:
- 25.6.2014 20:12
Kävin äskön kokeilemassa ja huomasin että mopolla voi ajaa kunhan ei kierrätä loppuun asti. Silti kiinnostaa että mikä ***** tässä on. Sai polkea jonkun aikaa että lähti käymään ryypyllä. Ja mopo sammuu samantien kun ei saa kaasua. Apuja
Seppochu1337
- Pyörä:
- xps
- Liittynyt:
- 8.7.2016 2:06
Mikä vois olla pösössä vikana kun ei kerää huippuja niinkuin pitäisi?
Tekniikkana toimii airsal 70cc, 16mm lortto(120suutin), metrakit thrower, 14:58 välit.
Luulis et näillä vehkeillä kulkis hiukan lujempaa kuin 75km/h
Kiihtyy kohtuu äkäseen siihe 70-75 minkä jälkeen nopeus ei enää nouse
KassuAyyLmao
- Pyörä:
- KTM 300 EXC vm 2012
- Liittynyt:
- 4.9.2016 21:04
Multa löytyy tollanen 07 vuoden mopo DT joka ei tahdo vedättää kutos- ja vitosvaihdetta loppuun asti, kiertäminen loppuu siinä 8500-9000rpm kohdalla. Detsistä löytyy madallettu kansi, vakio kaasari koon 100 suuttimella, 13/58 välit, porattu rajotin ja alkukäyrän kuri otettu kokonaan pois. Kytkin rempattu n. 2000km sitten ja yläkerta 4000km sitten. Kampiakselissakaan ei ole yhtään väljää. Olisiko paisarin tyhjentämisestä apua?
Detsin sisältö lyhyesti:
-Madallettu kansi
-100 suutin
-välit 13/58
-porattu rajoitin
-alkukäyrän kuri pois
edit: mopon huiput ovat myös vain n. 65 (ehkä 70?). Ymmärtääkseni tuollaisilla välityksillä pitäisi rivakkaammin liikahtaa.
jnkku
- Liittynyt:
- 17.5.2016 17:41
Derbi yllätti taas sähköillän. Laitoin virrat päälle, mittarin näyttö välähti, mutta sammui heti. Sähköstarttikaan ei toiminu, mutta lähti polkemalla käyntii. Huomasin että takavalo eikä vilkut toiminu. Eli lähtee käyntii ja etuvalo palaa (pitkät/lyhyet) mikään muu sähköosista ei toimi. Välillä mittarissa välähtää numeroita mutta lähtee heti.
-Derbi drd pro 2012
-oon vaihtanu valomaskin, vilkut ja takavalon
-akussa virtaa ja sulake kunnossa
Mikä voisi olla vikana???
Thommmmi
- Liittynyt:
- 22.7.2016 15:10
Mikäs mahtais olla Riejussa vinollaan ku ei tahdo pysyä käynnissä ajossa.
Elikkäs sisäänajon toimi ihan siedettävästi vielä. Lähtee käyntiin aikas hankalasti, pitää polkea pari min ja noin 1 km ajon jälkee hyytyy ja yrittää sammua. Sitten taas vähän aikaa venailee niin lähtee helposti käyntiin mutta sitten taas pienen ajon jälkeen hyytyy. Suutin 92
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Tarkista polttoainetankin korvausilman saanti.
Kanalauma
- Liittynyt:
- 25.10.2015 2:38
Mikäs mahtaa olla etujarrussa vikana, kun jarruttaa etujarrulla se jää laahaamaan?
lihajanness
- Liittynyt:
- 2.9.2016 22:11
Mikäs kun kun kylmänä laittaa ykköselle, niin alkaa meneen eteenpäin mutta ei sammu vaikka pitää jaloilla paikallaan. Muutenkin kytkin vähän luistaa.
täyzii
- Liittynyt:
- 28.6.2016 12:54
Mikähän mulla on neossissa kun pistää käyntiin niin kaasua painaessa kierrokset vähän leijjuu ja ei käy tk yhtään. Parhaiten oon saanu kierrokset laskeutumaan kun seosruuvi ihan kiinni ja tk ruuvvi ihan auki. Jos tk ruuvia kiristää niin tekee todella paljon enempi tota. Imukaula ja kansi ovat vrmasti tiiviit. Oisko se sitte vuotava stefa? Ajossa toimii niinku pitääki eli tehoja löytyy eikä mooaa tai röpötä. Tulppa on melko musta.
E. Ja tekniikka on 70cc malossi sport giannelli extra 17.5mm lortto malossi läpät
Chreissinki
- Liittynyt:
- 15.9.2016 14:30
Kertokaas mistä johtuu kun ajaa korkeilla kierroksilla mutta ei kaasu pohjassa nii toimii hyvin mutta kun laittaa kaasun täysille niin että imuäänet kuuluu kovempaa ja kaasarissa tuntuu "nykimistä" ja sen myös kuulee. Alamäessä kun pistää kaasun pohjaan niin tämä loppuu.
Tyhjäkäynti/seosruuvia ja ilmaruuvia olen säätänyt, tyhjäkäynti toimii tosi hyvin ja käy muuten hyvin.
Mopona siis CH Racing WXE 50 2006
95 suutin
Kuriton vakioputki
10-65 välit
lexa1999
- Liittynyt:
- 28.9.2016 21:36
Hei! Mikä on kytkimessä vikana jos lähtee nykivästi liikkeelle? Mikä kytkimessä on silloin vaihtokunnossa? Mopon tyyppi on rabasa.
arsket
- Pyörä:
- Gilera SMT 2010
- Liittynyt:
- 28.5.2016 23:18
Mikä ois derbin kytkimessä vikana? Olin ajelemassa ja yhtäkkiä kytkin ei enää irrottanut.
Uudet levyt, jouset ja öljyt tulossa. Nopeita vastauksia!!!
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Liikkuuko kytkimen akseli kuitenkin normaalisti, eli jousien paine tuntuu kahvassa ja palauttaa ripeästi? Joku painelevy tms. siellä voi olla paskana, selviää varmaankin kun purat ja katselet. Uudet kytkinlevyt, jouset ja öljytkään ei varmasti pahaa tee, ne kun on mopoon melkein ilmaisiakin.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
arsket
- Pyörä:
- Gilera SMT 2010
- Liittynyt:
- 28.5.2016 23:18
Ihan normaalilta kytkin tuntui. Nyt olen avannu kytkimen puolen konneesta. Levyt näyttää suht hyvältä, mutta laitan nyt uudet levyt, jouset ja öljyt. Ja kannataako se painelvey samalla kertaa vaihtaa?
pösökuski00
- Liittynyt:
- 10.10.2016 22:44
Nyt Apua! Pösön projekti valmistui juuri ja ei tahdo mennä yli 35? Tehtyä: uus tec-x mäntäsarja (renkaat oikein). Tnt yläpään neulalaakeri. Voca läpät. 16 phbn dellorto neula toiseks alimmassa. Biltema fiddy ilmaputsari. Tecnigas putki. Aiak tukkoisa vakio detsi änkkä. 3,5% seos koska sisäänajossa ja uus tulppa br9es. Kaasari putsattu ja uusi motoforcen staattori.
Tyjäkäynnillä ottaa kierroksia hyvin mutta tehot ja nopeus ovat kadonneet. Tarviin nopeesti apuu
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista