Suiza_88
- Pyörä:
- Pv74, MH74, WR144
- Paikkakunta:
- Pietarsaari
- Liittynyt:
- 10.4.2008 18:07
Tais olla swifti joka teki kahella 18 millisellä, sellyn photobucketissa oli joskus videota siitä.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Otan taas riskin, ja kirjottelen tänne.
Onko kampikammion, ja huuhtelun lähtöjen kiillotuksesta hyötyä vai haittaa? Täällä oli jotain juttua siitä ollut joskus, mutta oli sen verran ristiriitasta tietoa, että ajattelin kysellä uudestaan. Alan tässä lähiaikoina 4v Puchin lohkoja työstämään tolle 70cc athena AJH:lle, niin ajattelin tuon kiillotuksen hoitaa samalla kertaa, jos siinä on jotain itua. Tuo kiillotus voisi kai lisätä pisaroitumista, mutta voisi vähentää sen seoksen liikkumisvastusta siellä kammiossa? Oman kortensa kekoon kantaa vielä "golfpallo ilmiöt"(eli ne pienten reikien aiheuttamat pienet virtaukset, jotka kaiketikkin vähentävät vastusta, en tiedä tuon ilmiön oikeaa nimeä), ja näitten vuoksi menee liian hankalaksi tämän asian pähkäily itellä. Kun tosiaankaan sitä tietoa ei ole tarpeeksi.
Sitten toinen asia. Onko läppäsylinterissä merkitystä imupuolen männänhelman pituudella? Omien pähkäilyitteni mukaan sillä ei pitäisi olla merkitystä, tai se imuajotus tulisi tehdä mahdollisimman pitkäksi (eli helma mahd. lyhkäseksi), koska läpäthän sulkeutuvat, kun seosta alkaisi kampikammiosta virrata kaasariin päin?
Olenko pähkäillyt oikein, vai olenko tehnyt jonkun fatal errorin päätelmässäni?
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Slerpa_ kirjoitti:Otan taas riskin, ja kirjottelen tänne.
Onko kampikammion, ja huuhtelun lähtöjen kiillotuksesta hyötyä vai haittaa?
Taisi olla niin että kannattaa vaikka vesihiomapaperilla se viimeistely tehdä juurikin sen virtausta parantavan turbulenssin aikaansaamiseksi(kiillostus on hyvä jos tarkoituksena on vähentää karstoittumista ja kiilloitettavan kappaleen lämpiämistä)
Slerpa_ kirjoitti:Sitten toinen asia. Onko läppäsylinterissä merkitystä imupuolen männänhelman pituudella? Omien pähkäilyitteni mukaan sillä ei pitäisi olla merkitystä, tai se imuajotus tulisi tehdä mahdollisimman pitkäksi (eli helma mahd. lyhkäseksi), koska läpäthän sulkeutuvat, kun seosta alkaisi kampikammiosta virrata kaasariin päin?
Olenko pähkäillyt oikein, vai olenko tehnyt jonkun fatal errorin päätelmässäni?
Puoliläppiksessä imuhelmalla on merkitystä mutta jos tuo pytty on täysläppä(kaikki seos menee läppien kautta), et imuhelmalla saa imuajoitukseen minkäänlaista muutosta(eli surutta vaan niin lyhyeksi kuin on männän keston kannalta järkevää)
Puoliläppätapauksessa(eli on läpät ja imuaukko) kannattaa imun ajoitus pitää muutaman asteen maltillisempana kuin mäntäohjatussa olisi. Täysin hihaheitto on 10-20astetta(kylläpä näyttä isolta luvulta tuo 20 tuossa
saa korjata jos on parempi tieto)
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Hermo
- Liittynyt:
- 7.7.2002 23:58
Olisiko taloudellisuuden tai tehon kannalta edullista ajaa kiinaskootterin 4t moottoria mahdollisimman kuumana? Moottori on vakio 50 cc. Mikä olisi maksimilämpö ja mista kohtaa sitä kannattaisi mittailla?
epeli´´
- Pyörä:
- Yamaha DT50r
- Paikkakunta:
- Ikaalinen
- Liittynyt:
- 14.4.2010 21:31
kertokaas mulle ku en oo viä perehtynyt näihin pikakaasu kahvoihin onko ne hyviä? kannattaako sellanen ostaa? mitä suuria eroja on normaali kaasukahvassa ja pikakaasukahvassa vaikuttaa pika kaasukahva mihkään?
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
epeli´´ kirjoitti:kertokaas mulle ku en oo viä perehtynyt näihin pikakaasu kahvoihin onko ne hyviä? kannattaako sellanen ostaa? mitä suuria eroja on normaali kaasukahvassa ja pikakaasukahvassa vaikuttaa pika kaasukahva mihkään?
Tämä on täysin väärä topic tälläiseen kysymykseen. Vai miten tuo liittyy pro-virittämiseen..?
epeli´´
- Pyörä:
- Yamaha DT50r
- Paikkakunta:
- Ikaalinen
- Liittynyt:
- 14.4.2010 21:31
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Olisiko taloudellisuuden tai tehon kannalta edullista ajaa kiinaskootterin 4t moottoria mahdollisimman kuumana? Moottori on vakio 50 cc. Mikä olisi maksimilämpö ja mista kohtaa sitä kannattaisi mittailla?
Eikös se 90 astetta ole yleensä se ihanne lämpötila?
Mutta siis, ei kannata ottaa sitä ylikuumenemisen riskiä, ja alkaa tekemään mitään viritelmiä niihin tuulettimiin, tai ripoihin. Kutakuinkin vakio mopossa se käyntilämpötila ei ole niin tärkeä, että jotain jäähdytyksiä kannattaisi poistaa tai vastaavaa. Pääasia että se lämpeää lämpymäksi, eikä ylikuumene.
epeli´´ kirjoitti:ei mitenkään?
-.-
epeli´´
- Pyörä:
- Yamaha DT50r
- Paikkakunta:
- Ikaalinen
- Liittynyt:
- 14.4.2010 21:31
mistä sais yamaha dt 50r rajottamattomia cdi bokseja?
pistäkää vaikka linkkiä
# Varoitettu aiemmin, tällä kertaa lomautettu. -Kossusukka
Jaymz
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 9.2.2009 11:51
Jos laittaa pitempi iskuisen kiertokangen(kampiakseli vaihtuu tietenkin samalla) niin riittääkö sylinterin korotus samanverran kuin iskua on lisätty?
Jossain sivuilla olen nähnyt pitkäiskuisten kankien ohessa myytävän ajoitusta muuttavia kiiloja, mutta en ole huomannut niistä paljon puhuttavan.
Olisi kampiakselin vaihto nimittäin ajankohtainen, mutta en oikein osaa päättää laittaisiko vakioiskulla vai jo valmiiksi pitemmällä tulevaisuutta ajatellen. Kiva olisi kuitenkin kokeilla miten malossin MHR toimii sillä jos mahdollista.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Pitempi iskuisella kampuralla muuttuu pytyn ajotukset kaiketikkin, joten sen vuoksi ei kannata laittaa sitä sellaselle pytylle, mikä on suunniteltu toimimaan vakio kampuralla. Voi olla kova muokkaus jotta saa taas ne ajotukset kutakuinkin kuntoon. EI ole asiasta kokemusta, mutta kunhan mutuilen.
Muuten, ei kai kiertokangen pituus vaikuta iskunpituuteen? Eikö se vaan vaikuta niihin ajotuksiin, ja siihen kohtaan missä se isku tapahtuu?
ossain sivuilla olen nähnyt pitkäiskuisten kankien ohessa myytävän ajoitusta muuttavia kiiloja, mutta en ole huomannut niistä paljon puhuttavan.
Tarkotatko niitä ohkasia levyjä mitä laitetaan alapääntiivisteen seuraksi korottamaan pyttyä?
tiger96
- Pyörä:
- 2*tiger agua -97 ja -93 & solifer sm -81
- Paikkakunta:
- veteli
- Liittynyt:
- 18.10.2009 21:31
http://www.arf33.com/arf33_special_part ... G30_01.jpg Mites tuommonen, tuollahan saa iskunpituutta muutettua? mutta aika vähän.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
tiger96 kirjoitti:http://www.arf33.com/arf33_special_parts/spinotto_disassato_G30..mutta aika vähän.
Suhteellista.. Vasemmalla näkyy 5mm stroker pin
http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5 ... 71-200.jpg Se on jo paljon pelkällä alatapin vaihdolla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jaymz
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 9.2.2009 11:51
Kampiakseli nyt olisi taroitus vaihtaa jokatapauksessa. Mietin vaan vaihdanko vakioiskulla olevan ja myöhemmin vasta pidemmällä iskulla olevan. Ei noita jaksaisi jatkuvaan olla vaihtamassa tosin.
Tarkoitin ihan kiilauraan tulevaa kiilaa jonka poikkileikkaus on ikäänkuin Z eikä I, eli muuttaa kampiakselin asentoa suhteessa staattoriin ja magneettoon.
Kai näitä 86cc, 88cc, 90cc jne. settejä on suomessakin asenneltu? Korotuspalathan(alatiivisteiden kaveriksi sylinterin alle) tulee joissain mukana ihan tehtaalta vai onko niissä sylintereissä ajoitukset jotain ihan muuta. En oikein sisäistä tuota sielunelämää ihan tarpeeksi hyvin
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Ne palat ovat sitä varten, että niillä katsotaan se huuhtelukanavien alakohdat männänlaen tasalle, kun mäntä on alakuolonkohdassa. Sitten joutuu tiivistepinnasta ottamaan aina vähän pois, yleensä sen verran paljonko pyttyä nostettu alapäästä.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista