Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Saa liikaa ilmaa eli käy laihalla, vaiha isompaa suutinta.
Calleexd
- Pyörä:
- Derbi DRD Racing Limited 85 -08
- Paikkakunta:
- Sipoo
- Liittynyt:
- 14.9.2013 22:40
Mikä ois noilla vireillä hyvä, ku nyt isoin mikä mulla on niin on kiinni :S
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Itellä on riejussa 115 pelkällä tyhjällä putkella ja vaparilla, mutta derbit käsittääkseni toimii paljon pienemmillä. Kyllä se tosiaan vaikuttais laihalla käyvän, eli 95-100 väliltä vois löytyä oikee koko
kalle65
- Liittynyt:
- 9.11.2013 11:40
Mikä on ku pienellä kaasulla tökkii helvetisti ja taas täys kaasulla kulkee kun unelma. Ja ku on toi kaasukahva pirun tiukka eli miten sitä sais löysättyä
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Ensimmäiseen en osaa vastata, mutta jäykkyyteen auttaa yleensä kaasuvaijerin öljyäminen.
nevssons
- Pyörä:
- Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 9.1.2011 21:51
kalle65 kirjoitti:Mikä on ku pienellä kaasulla tökkii helvetisti ja taas täys kaasulla kulkee kun unelma.
Luet tietopankista artikkelin 2t kaasuttimen säätäminen niin tiedätkin jo mitä tehdä. Voin kuitenkin paljastaa että neulansäätöpuuhiin pääset.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?
tezarii
- Pyörä:
- Yamaha Tzr 50 -06, Masai db 50 -08
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 18.5.2013 12:22
Mikähän mahtaa olla vikana, kun ensin käynnistyy hyvin ja pysyy 30sek käynnissä ja sen jälkeen ei enään mitenkään käyntiin... Esim aamullla kokeilin ja illalla kun kokeilin uusiksi niin käynnistyi ekalla mutta sammui ja ei enää mitenkään käyntiin, edes työntämällä. Kyseessähän on siis kiinalainen Masai Db -08
Kurit on poistettu. Kipinän antaa ja bensaa saa. Suuttimen katsoin kun vanha omistaja sanoi että ollut joskus tukossa. Tarvis saada nopee kilpiin kun tekee mieli pärräämään
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
mikä kaasari tossa on? ei taida noi masait pahemmin erota kiinalaisista mankeista?
voi olla et käy liian rikkaalla ja ylimääräiset bensat menee ilmanputsariin. -> tukehtuu.
voi olla myös kosketushäiriötä tossa. noissa kiinalaisissa mopoissa kun ne sähköt ei oo parhaimmasta päästä...
muistan, kun kiinan-manki ei kiertänyt oli 3000rpm ja rötöji niin saatanasti ja lopulta ei enään käynnistynyt. no, siellä oli imuventtiilin välys kadonnut olematoomiin -> suuremmalla välyksellä ei pahemmin vaikutusta. sitten penkki irti ja huomaan et maajohto irti.
eli suosittelen katsomaan sähköt iha ekana jossei kaasutinta säätelemällä sitä saa kuntoon.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
voi olla et käy liian rikkaalla ja ylimääräiset bensat menee ilmanputsariin
Miksi ne sinne ilmanputsariin menee? Ei pitäis mennä vaikka käviskin rikkaalla.
Katoppa että tankinkorkin ilmareikä ei oo tukossa ja bentsaa tulee hyvin letkusta ja varmuudeksi putsaa vielä kaasarin neulaventtiili. Tulppakin kannattaa katsoa, jos on pikimusta niin putsaa teräsharjalla ja cleanerilla tai mielummin vaihda uus tilalle.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Miksi ne sinne ilmanputsariin menee?
joskus oli tallissa semmonen kiinan-manki ja siinä kun oli liian iso pääsuutin ja imuventtiilin välys perseellään (hieman liian pieni välys), niin meni putsariin bensaa -> sammui.
Gilsuboe
- Pyörä:
- gilera smt -05
- Liittynyt:
- 2.7.2013 18:21
Mikä vois olla vikana ku moposta kuluu jäähdytysnesteet ? Oon 2 kertaa laittanu sinne tankkiin siihe maksimirajaan sitä nestettä ja sitte se on tyhjentyny siihe minimirajalle. Mitää ulkoista vuotoo ei ainakaa oo.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos ulkoista vuotokohtaa ei löydy, saattaa kannentiiviste vuotaa jäähdytysnesteet palotilaan. Toki ulkoinenkin vuoto saattaa olla sen verran vähäistä että sen havaitseminen on haastavaa.
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
Kertokaapa miks Minarellin kytkin lakkaa toimimasta vähän ajan päästä, ei luista mutta vähän ajan päästä ei irrota hyvin ja kytkimen se irrottaja akseli jyrsii siihen vipuun semmosen loven vaikka kuulan laitoin viimeksi, ja voitelin sen loota öljyllä kunnolla. Toimii max viikon ja sitten siinä vipussa on jo lovi... Suorastaan vituttaa korjata se vipu... Ja uutta en osta koska ei kestäny ku saman ajan ja maksaa 54e...
Tarpeeks lujaa on liian vähän
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Jos sulla sattuu olemaa kireämmät kytkinjouset Italkitit tai muut vastaavat niin ne syö sitä tappia aika nopiaan. Minarellissa juurikin nuo kytkimen osat tuppaa kulumaan ihan kelvottomiks vähän liiankin nopiasti vaikkei tulisikaan rääkättyä niitä ajossa sen ihmeemmin.
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
Italkitin jouset on, eli pitää laittaa takasin vakiot ja samalla säätää sitä painemutteria. jos se on liian tiukalla ni se tappi pyörii kokoajan. Eli eikös siellä pitäs olla vähäsen välystä sen mutterin ja 'lautasen' välissä ettei se lautastappi pyöri kokoaikaa?
Tarpeeks lujaa on liian vähän
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista