Pro-virittäminen

Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Jaymz » 23.7.2011 21:39

Miten minusta tuntuu että nyt meinaa mennä puurot ja vellit sekaisin :)

Kysymys: Pitääkö tehdä muuta kuin korottaa sylinteriä jos laittaa pidempi iskusen kampiakselin? (Näin periaatteessa siis)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Topsa- » 23.7.2011 23:03

Laittaa sille pitempi iskuselle kampiakselille tarkoitettu pytty? :) Koska normaalisti jos jätät vakiopytyn pitempi iskuiselle kampiakselille, ja et laita niitä korotuspaloja, niin sitten mäntä ottaa kanteen kiinni, ja taas niiden palojen/palan kanssa männänlaki menee reilusti huuhteluja alemmas, eli niitä pitäisi sitten varmasti viilata alaspäin, samoiten pakoaukkoa on viilattava, seurauksia en toki tiedä kun ei ole tullut vielä vastaan tuommoista.. :P Mutta näin siis arvelisin!
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 24.7.2011 22:33

Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:

1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?

2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?

Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.
SnooBit
Pyörä:
TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
Liittynyt:
27.3.2009 12:05
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut SnooBit » 24.7.2011 23:31

402,25m mun ymmärtääkseni ja sit oli se 201,125m?
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 25.7.2011 0:25

Slerpa_ kirjoitti:Pari kysymystä tohon pro-puolen kilpailuun liittyen:

1. Pitääkö minun laittaa kiihdytyksestäni joku videopätkä/vastaava johonkin, josta kattotaan tulos, vai riittääkö se, että mittaan tuloksen ja ilmotan tänne?

2. Miten pitkän matkan saan käyttää kiihdytykseeni suunnilleen metreissä?

Voisi itekkin laittaa tulokseni tänne jahka kun saan ton romun liikkeelle.

Matkat ovat 150 m ja/tai 200 m. Mitään pakkoja ei tunneta. Tulos riittää. Jokainen kisaaja voi parhaan kykynsä ja omantuntonsa mukaan hoitaa käytännön järjestelyt (mopon rakentamisesta tasaisella maalla sijaitsevan testipätkän löytämiseen ja 150m/200m pätkien merkintään sekä ajanottoon). Videota voi laittaa jos huvittaa/onnistuu/osaa. Mielellään kuvia ja tarinaa moposta ja virityksestä. Pro-puolelle tästä jotain jorisin muutama päivä sitten.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Jaymz
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.2.2009 11:51
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Jaymz » 25.7.2011 13:39

Topsa- kirjoitti:Laittaa sille pitempi iskuselle kampiakselille tarkoitettu pytty? :) Koska normaalisti jos jätät vakiopytyn pitempi iskuiselle kampiakselille, ja et laita niitä korotuspaloja, niin sitten mäntä ottaa kanteen kiinni, ja taas niiden palojen/palan kanssa männänlaki menee reilusti huuhteluja alemmas, eli niitä pitäisi sitten varmasti viilata alaspäin, samoiten pakoaukkoa on viilattava, seurauksia en toki tiedä kun ei ole tullut vielä vastaan tuommoista.. :P Mutta näin siis arvelisin!



Kyllähän siinä noin käy kun oikein jaksoi pinnistellä jäljellä olevia aivosoluja. Enemmän asiasta ymmärtämättä voisi päätellä että ajoitukset ovat ns. perseellään.

Haittaa tuskin olisi millin lisäyksellä iskuun(sylinteriä vastaavasti tuon millin nostamalla), mutta ajatuksissa olikin 45mm tai 46mm iskulla oleva kampura vakion 39mm sijaan.

Kiva olisi vaan ollut nähdä miten MHR:stä tulee lisää vonkua tuollaisella. Vaihtaa sitten pytty myöhemmin ko. kampiakselille tarkoitettuun.

Mikähän olisi hyvä mutta kohtuuhintainen kampiakseli AM6:een? Top Performancesta en niin kauhean hyvää ole kuullut...
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Topsa- » 25.7.2011 13:52

Top Performance on juuri hyvä, ja laadukas. Tarkoittanet kuitenkin Top Racingin osia jotka on täyttä kuraa? :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Topsa- » 2.8.2011 11:39

Jaymz kirjoitti:Jossain sivuilla olen nähnyt pitkäiskuisten kankien ohessa myytävän ajoitusta muuttavia kiiloja, mutta en ole huomannut niistä paljon puhuttavan.

http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... _TP9909180
Ilmeisesti tälläsiä?
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
raibo
Liittynyt:
11.12.2010 17:51
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut raibo » 7.8.2011 15:03

onko italicitin hiilikuitu racing läpist mihkää 74 aircalin kanssa vastaukset yv:nä kiitos
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut LaneKit » 7.8.2011 15:10

Ei oilee liity pro virittämisee.

Mutta ku tuolla viilaustopicissa on niin hiljaista, ni kertokaas mitä kaikkea pitää ottaa huomioo ku muokkaa sitä kanavaa mikä tulee läpiltä kampikammioo? Tossa skoden minarellissa se näyttää todella ahtaalta, ni jos vähä levennän esim. noita kohtia missä kanava alkaa levenemää kampikammioo, kun niissä on tollasia "kulmia" ja muutenki muokkaan vähä suuremmaksi, ni pitääkö ottaa mitää huomioo? Ajoituksia, yms. Vai onko toi vaa että koha on mahollisimman hyvi virtaava?

Itel on tuol yks oikein raato derbin kone missä oli pro race joskus kiinni, siinä oli muokattu tota kanavaa, tehoja löyty kuulemma todella hyvi, et ei ainakaa varmaa paljoo laskenukkaa ton yhteydessä.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 7.8.2011 16:09

LaneKit kirjoitti:Ei oilee liity pro virittämisee.

Mutta ku tuolla viilaustopicissa on niin hiljaista, ni kertokaas mitä kaikkea pitää ottaa huomioo ku muokkaa sitä kanavaa mikä tulee läpiltä kampikammioo?


Läppien jälkeen oikeen mikään ei sielä kampikammiossa niihin ajoituksiin vaikuta. Läpiltä huuhteluittenlähdöille turhia kulmia ja esteitä pois jouhevasti.

Näin viilailin Suzuki Katanan lohkoja.
Kuva -> Kuva

Sylinterin imupuolen helmaa tuli kanssa viilattua, kun sekin sielä hieman "edessä"..
Kuva Kuva Kuva

Mutta mitä tulee siihen että mitä pitää ottaa huomioon, niin kannattaa ekana kattoa että onko materiaalivahvuudet viilattavilla alueilla mimmosia, ettei tapahdu puhkeamisia joita on sitten vittumainen paikkailla. Etukäteen suunnittelu ja järjenkäyttöä, niin harvoin niitä ongelmia tulee. :)
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut LaneKit » 9.8.2011 12:52

Kiitoksia tästä, samalla ku asentelen kampuran katon noi kuntoo, ni sais vaikka ne viimosetki tehot ulos, ku noi on suunniteltu vähä hätäsesti tehtaalta :)

Sitä jos vielä kehtais kysyä, kun tuolla viilaustopicissa on vieläki jäätö päällä, että voisko joku linkata tai kertoa virallise nime sellaselle terälle dremelii millä vois viilata alumiinipyttyä, ettei pinnote mee pilalle?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.8.2011 20:29

No siis hiova terä, kuten hiomakivet sun muut. Eikä sellanen jyrsivä ja lastuava.

Sen hiovan terän tulee tehdä pölyä, jyrsivän terän tulee tehdä lastua.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut LaneKit » 11.8.2011 20:44

Joo tonne viilauspuolellekki olit vastannut, nyt tuli selväksi. Timanttiterä laulaa :)

Sellane asia vielä, että itelle tulee kampikammion puristussuhdetta nostava kampiakseli, eli siellä on muovitäytettä limpuissa, kuulemma nostaa kiekkaherkkyyttä ja vääntöjä. Itseä alkoi kiinnostaa tämä asia, ja tuli seki mielee, että eikös jotku oo väsänny kampikammioo huohotusta, et mäntä pääsis vapaammi liikkumaa alas, jostaki näi luin. Kylhä toi kampura varmana auttaa, mutta jäi vähä vaivaamaa että mite toi "primary compressionin" nosto sit vaikuttaa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.8.2011 20:50

Toimisiko sen huohotussysteemin kanssa enää huuhtelut? Eihän siellä kampikammiossa ole enään painetta, jos ne on päästetty ulos sieltä, ja koitettu sillä saada mäntä liikkemaan nopeemmin?

li siellä on muovitäytettä limpuissa, kuulemma nostaa kiekkaherkkyyttä ja vääntöjä.
Ite muistelisin että jossain kirjassa sanottiin, että sen kampikammion pursitusten nosto nostaisi tehoaluetta korkeemmalle, ja laittaisi sitä kapeammalle alueelle? Joskushan oli trendinä se, että tehtiin ihan hikinen kampikammio. Saatiin hirmuset tehot törkeän kapealle alueelle niin että vaihteita täyty olla monta kymmentä, jotta sai mopedin kulkemaan tehoalueella koko ajan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista