Valtzuu
- Pyörä:
- Rieju MRT
- Liittynyt:
- 25.12.2015 23:02
Kertokeehan viisaammat.
Kylmällä koneella vaihteet toimii niin loistavasti.
Kone kun lämpiää, niin vaihteista tulee "jäykemmät", eli saa jo väjä voimaa käyttää vaihtaessa. Mistä lähtee etsimään vikaa?
Arskis_1
- Pyörä:
- Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
- Liittynyt:
- 13.2.2016 18:19
Vkvi kirjoitti:Missähän helevetissä on vika kun öljyjen seassa on jäähytysnesteet? Vika ei tuskin ole vesipumpun stefassa kun sekin vaihettu 2-3 krt ja aina vain värjäytyy nesteet.
Itse katsoisin kannentiivisteen ja tarkistaisin kannen suoruuden lasilevyä vasten. Onko muuten oikea kannentiiviste, itellä kun laitto um kannentiivisteen ni oli paljon ohuempi ja vuoti.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
valtxu kirjoitti:Kertokeehan viisaammat.
Kylmällä koneella vaihteet toimii niin loistavasti.
Kone kun lämpiää, niin vaihteista tulee "jäykemmät", eli saa jo väjä voimaa käyttää vaihtaessa. Mistä lähtee etsimään vikaa?
Vaihtaisin eka koneeseen öljyt. Kytkin ei taida irrottaa lämpöisillä öljyillä kunnolla. Mitä öljyä ja paljonko niillä on ajettu?
Valtzuu
- Pyörä:
- Rieju MRT
- Liittynyt:
- 25.12.2015 23:02
N.tankillisen verran ajetut öljyt. Koneen aukasin remontin yhteydessä, mutta teki ennen aukasuakin välillä.
Öljynä käytän castrollin 10w-40:iä.
Vkvi
- Pyörä:
- Rieju mrt 2015
- Liittynyt:
- 27.8.2016 16:43
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Mitenkäs ne AM6 uudet ja vanhat vakiosylinterit erottaa toisistaan? Sopiiko vanhanmallinen suoraan uudempaan lohkoon (2012)?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Vanhassa lukee 112 ja uudessa 113. Vaatii sitten oman kantensakin se vanhempi. Lisäksi 112 sylinterin helmoja pitää sorvata, ei muuten mahdu lohkoihin.
zulle22
- Liittynyt:
- 27.5.2016 15:15
Elikkäs tuli semmonen ongelma vastaan että kampiakselin kytkinpuolen stefa oli jousi puoli ulospäin, kun eikös stefan kuulu olla jousi puoli kampikammioon päin. Kun oon vaihtamassa stefoja kun vuotavat niin mitenkäs päin pitäis pistää? Ja kiitos vastauksista etukäteen
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
zulle22 kirjoitti:eikös stefan kuulu olla jousi puoli kampikammioon päin
Kyllä, yleensä ottaen se kuuluu painepuolelle, eli kampikammioon. Olen tosin huomannut youtubesta am6 kasausvideoita kumminkin päin laitettuna. Ehkei tuo uusilla stefoilla ole niin kovin tarkkaa tominnallisesti.
https://youtu.be/vVKeT8Mh2dQ?t=5m19s
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Kiisseli15
- Liittynyt:
- 20.4.2017 13:44
Moi, moponi on Solifer STM 50 2013
No kuitenkin ajoin ihan normaalisti eilen, ja sit sammutin mopon, hetken päästä olin lähössä ajamaan taas, ja yllättäen kiksi jumittui. Epäilen, että mopo olisi leikannut kiinni, koska ihan normaalisti toimi 10minuuttia ennen kuin kiksi jumittui. Mikä voisi olla vikana, ehkäpä joku jousi ei ole palauttanut kunnolla?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Pistä suurin vaihde päälle ja koita lykätä. Jos rengas ei pyöri niin varsin suurella todennäköisyydellä leikkasi kiinni.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Kiisseli15
- Liittynyt:
- 20.4.2017 13:44
-Zone- kirjoitti:Pistä suurin vaihde päälle ja koita lykätä. Jos rengas ei pyöri niin varsin suurella todennäköisyydellä leikkasi kiinni.
Mut mietin vaan et miten voi leikata kiinni kun siis ihan normaalisti pelas ennnenku pidin pienen paussin. Eikä mopo pitänyt mitään epäilyttävää ääntä tai mitään :S
Mistä sais tohon Soliferiin sopivaa mäntää yms, vai pitäiskö vaab viedä huoltoon, ja paljon huolto saattais maksaa. Ja infoo sitten et toimiiko vai ei, kunhan siihen on vaihdettu renkaat rengasliikeessä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kannattaa vähän antaa käydä tyhjäkäyntiä ennen sammuttamista(jälkikäyttö). Sammuttaminen kuumana voi aiheuttaa lämpöshokin männälle johtaen kiinnileikkautumiseen.
Jos tuossa on am6 kopiomoottori (google kuvahaku näin ainakin väittäisi) niin eiköhän siihen sovi kaikki am6 männät. Nettikaupat on mäntää pullollaan, esim. prox ja italkit on hyviä. Neulalaakeri kannattaa vaihtaa samalla ja tarvitset toki tiivisteet. Vakiokoko aidossa on 40.30mm. Riippuen siitä miten pahasti leikkasi, jos leikkasi, sylinteri vaatii hoonauksen jolloin uusi vakiomäntä on passeli tai porauksen jolloin mäntä pitää vaihtaa sopivan kokoiseen.
Kokeile nyt tosiaan ensin työntää.
apeeskape
- Liittynyt:
- 10.5.2016 20:20
Sattuuko kukaan tietämään kumpi stefa menee kampiakselin mangeeton puolelle 17x35x7 vai 17x35x8.mp osan rajäytyskuvat väittää että se olis 17x35x7 mutta kun googlaa nii easyparts myy mangeeton puolen stefana 17x35x8.tilasin forten stefa sarjan ja siinä tuli seitsemän stefaa ja viidelle löytynyt paikka että olisko jompikumpi stefa vanhan mallin
minarelliin?
Kiisseli15
- Liittynyt:
- 20.4.2017 13:44
Moi, sain ton Soliferin toimimaan, ei siis leikannut kiinni. Kävin eilen hakemassa tohon uuden eturattaan, jotta huiput nousisivat. No ennen ne oli 45km/h luokkaa (vakio eturatas 11 piikkinen, ja takaratas vakiona 47) ja kun vaihdoin eturattaan 13 piikkiseksi, niin huiput ovat max 61km/h. Ongelmana on nyt ettei jaksa kunnolla vetää ylämäkeen, eikä kiihdy kauheen nopeasti. Tietääkö kukaan mistä sais tohon Solifer STM 2013 sopivan takarattaan? Ja onko mahdollista ohittaa toi cdi boxin rajoitin, olen siis ymmärtänyt että tässä on elektronine rajoitin. Ja minkä kokoinen takaratas sopisi tuohon, että kiihtyisi ja huiput pysyisivät suunnilleen samana?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista