Mietteitä, miten mahtaa toimia? Videolla turbo ainakin pyörii ja ottaa kierroksia, kun kaasua kääntää, mutta paljonko käytännön vaikutusta mahtaa olla tuollaisella virityksellä?
Pyöriikö turbo tarpeeksi, ja mimmoset ahdot mahtaa tehdä? Oma näkökantani on, ettei se mitään ahda, kun ei ole tarpeeksi kierroksia, ja muutenkin koko härveli kuulosti törkeän nuhaselta. Vähän kuin jotain ilmanputsaritonta vakio tunturia olisi kierrätellyt...
Muutenkin tuo video on vähintäänkin naurettava. Kaveri esittelee viritystään, muttei tohdi antaa sille vehkeelle kunnolla kenkää(tai sitten se on vaan niin paska ettei se yksinkertaisesti kierrä ton enempää, ja välillä se taisi booatakkin kaasusta...), vaan pelkästään käyttää sitä tyhjäkäynnillä, ja välillä kaasuttelee vähän...Myös ton vehkeen ajovideoita ei ole, vaan samalla jannulla on vaan 3 jotain täysin turhaa tyhjäkäyntivideota...ajovideossa näkisi kulkeeko tollanen romu mihinkään. Ylipäätään nämä viritettyjen vehkeitten tyhjäkäyntivideot on ihan naurettavia. Miksei sille virivehkeelle voi antaa kenkää kunnolla? Sitähänvarten se on tehty...
Se on hassua miten vielä nykyäänkin turboa pidetään niin maagisena esineenä, jolla tulee voimaa koneeseen törkeästi, oli muut säädöt miten sattuu. Kyllähän sillä voimaa saa, jos kaikki muut muuttujat on kohdallaan, mutta tässäkin videossa oltiin turbo laitettu johonkin patalaiskaan nelarikoneeseen, ja tuskin oli edes mitään kaasarin säätöjä säädetty... Ymmärtäisin tämän turbon "palvomisen", jos elettäisiin joskus 80-luvulla, jolloin turboja oli jossain 3 autossa+sitten jossain mihin kellään ei ollut varaa. Nykyään kun turbo alkaa löytyä jo jokaisesta autosta, on tolta "palvonnalta" mennyt pohja kokonaan. Tätä hommaa kuvastaa hyvin se, kun oman ysisatkun perässä lukee turbo, ja eräskin herra(tai oikeestaan niitä oli monta) tuli tosissaan puhelemaan että "kyllä tollanen auto jättäisi kaikki nykyautot viivoilla kun siinä on turbo", ja itse tämä herra ajoi jollain tdi audilla, jota vastaan ei tolla hikisen tehoalueen omaavalla satkulla olisi mitään jakoa...No, voitto se on moraalinenkin voittokin
Sitten mietin vielä että meniskö PV:n pytty uusenduroon?
Mitä hyötyä tällä saavutettaisiin? Laittaisin patalaiskan PVn pytyn uusenskaan, joissa varmaan jo pienellä vakiopytyn viilauksella+teharilla lähtee sen verran voimaa mitä jostain PVn virisylkästä.
Ja miten skootterin putki toimisi uusendurossa ja toisinpäin? (Uusenduron putki skootterissa?)
Mitä tällä yritetään saavuttaa? Skootterin putket toimii (tai pitäisi toimia)kapeammalla tehoalueella, mitä enskan putket.
Mitä ylipäätään yrität saavuttaa laittamalla jotain skootterin pyttyä enskaan, tai PVn pyttyä uusenskaan?