Minarelli AM6

jannemp
Liittynyt:
19.4.2017 8:38
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jannemp » 6.5.2017 17:06

Kysäistäänpä taas tietäjiltä, kun ei sopivasti ole alakertaa käsissä asteiden mittausta varten.
-113 vakiopytyllä huuhteluiden ja pakoaukon ajoitukset alatiivisteellä?
- Paljonko pakoaukon nostaminen millillä muuttaa pakoajoitusta?
- miten vakiopytyn ajoitukset muuttuvat ilman alatiivistettä?

Noilla pystyisi jo iteroimaan aika paljon. :)
Vkvi
Pyörä:
Rieju mrt 2015
Liittynyt:
27.8.2016 16:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vkvi » 9.5.2017 21:38

Wane kirjoitti:Ajattelin täs et hommaisin uuden sylinterin mopohon nii mikä olis suht tehokas 50cc pytty alle satasen?

Ensinnäkin, alle satasella et saa mitään kovinkaan tehokasta pyttyä. Mitä nyt perus valurautapyttyjä. Ulkomailta saa ihan hyviä pyttyjä eikä oo kovin kalliita, reilun satasen.
Itse ostin Maxiscootilta Airsalin isommalla ja 2 osasella pakoaukolla olevan alumiinipytyn. Hintaa oli joku 120e.
rotney
Liittynyt:
6.2.2017 18:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rotney » 11.5.2017 9:09

Mikä on vikana kun eilen olin lähdössä kotia ajelemaan niin mopo booasi aina vaihteen vaihtamisen jälkeen. Tämä sama vika toistui aamulla. Aikasemmin mopo on toiminut hyvin ja siinä on uusi tulppa ja 110 suutin.

Edit: Nyt kun käynnistin ja kaasuttelin niin huomasin että aika paksua savua tulee ja eilen kävin tankilla sattumoisin että voisko olla että tuli lorautettua vähän liikaa öljyä? :)
Joojep
Liittynyt:
4.4.2017 8:26
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Joojep » 12.5.2017 10:09

Keksikääs tähä tekniikkaa joku sopivan kokone kaasari:
Stage 6 kytkin
Tpr80cc pytty
Vforce 3
Scr 80cc putkisto
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.5.2017 19:11

Rotney, jossei sitä öljyy nyt 10%-> oo, ni ei se siittä oo. Jos yhtäkkiä alko, ni veikkaisin kannentiivistettä. Kato tuleeko kuplii syyläriin kun vehje käy. Jos tulee ni on kannentiiviste riggu. Myös jos pakokaasu on paksuu, valkosta ja haisee makeelta ni tiiviste menny.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 13.5.2017 22:41

Mites saisin koneesta irti vauhtipyörän? Kokeiltu ulosvetäjällä ja kierteet vaan korkkas eikä irronnut vauhtipyörä. Ideoita?
souraitti
Liittynyt:
17.5.2016 23:37
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut souraitti » 19.5.2017 14:53

Mikä on vikana kun mopo ei toimi kun vaan täyskaasulla, 1/4 2/4 3/4 alkaa pätkimään ja kun kierättää, painaa kytkimen pohjaan ja kierosten laskiessa vääntää kaasua niin kuuluu vaan ''voom voom voom''

Mopo: MH RYZ
Tyhjennetty vakioputki, 19mm kaasari ja 95 suutin
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 20.5.2017 22:17

Tarvisi vähän apua, vaihdoin kytkinlevyt ja nyt pitäis laittaa se kytkinkopan kansi takas. Entinen omistaja oli laittanut jotain punaista silikonitahnaa siihen tiivisteeksi, itse en tiedä mitä tavaraa se oli mutta käykö tämä tiivisteeksi http://m.motonet.fi/fi/tuote/602304/Hyl ... emassa-80g
Sekä pitääkö ne kopan pultit laittaa momenttiin vai käykö ihan että kiristää niin tiukalle kuin vain voi käsivoimalla?
Sekä sopiiko http://m.motonet.fi/fi/tuote/593044/MP- ... 0-1L-vaiht vaihtestoöljyksi?
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 20.5.2017 23:59

Tuo Hylomar käy erittäin hyvin tiivisteeksi, oma luottomerkki kans. Ei tarvii välttämättä momenttiavainta kytkinkopan kans, mutta ei todellakaan saa kiristää käsin "niin tiukalle kuin menee". Alumiininen lohko menee todella helposti paskaksi siitä. Itse kun hommasin momenttiavaimen, niin oikein yllätti kuinka löysälle pultit loppujen lopuksi jätetään :D

Sellainen jämäkkä tiukkuus on hyvä, pikkuräikällä silleen miten helposti menee mut ei todellakaan hampaat irvessä.

Tuo öljy kyllä käy, mut ite en oo mikään castrol-fani, omissa vehkeissä vaihteet on toiminu parhaiten Motulilla, esim 5000 tai 5100 10w-40.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
detsijonne
Liittynyt:
18.8.2016 13:30
Re: Minarelli AM6 KIERROKSET HUUTAA

ViestiKirjoittanut detsijonne » 21.5.2017 10:47

Elikkä siis käynnistän mopon normaalisti, sitku se käynnistyy nii huutaa kierrokset melkee tappii.. ja ei lopeta sitä ennenkui sammuttaa.. ei vaikuta enää paljoa vaikka kaasuu koskee. ei vaikuta tyhjäkäynti eikä ilmaruuvin säätely.. kierrokset sitte rauhottuu ku tukkii putken päästä(laittaa käen etee) nii käy hienosti. eikö saa vastapaineit?? mopo siis peugeot xps 2011. dellorto phbn16 kaasarilla, EI OO LUISTI VÄÄRINPÄIN (lovi/kaari putsariin päin) 92 suutin itse,tehty peltikuri,hukkaputki systeemi otettu pois ja hitsattu umpeen. PAHENI KARSTOJEN POLTETTUA. imukaula uus enkä usko imuvuotoa, eitietenkään voi olla varma TARVISIN PLIIS APUA KUKORTTI JUST TASKUS EIKÄ PYSTY AJAA. kiitos?!
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 22.5.2017 0:10

Siinähän sä itse totesin että imukaula on vaihdettu ja imuvuotoja ei ole tarkistettu -> tarkistukseen suihkuttelemalla jarrukliineriä tai starttipilottia imukaulan ympäristöön.

Kaasuvaijeri varmaan kulkee oikeaa reittiä ettei kuori ole jumissa ja nosta luistia? Taitaa olla vakio ilmanputsari jolloin on hankala nähdä laskeeko luisti alas asti.

Käpsin käyttöä vois vähä vähentää ja käyttää sen hakkaaminen kuluvan energian siistimpään viestin ulkoasuun.
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 23.5.2017 17:25

moro, vaihoin kaasarin ja imukaulan uuteen, nyt kun mopon käynnistää, kierrokset nousee heti täysille, luisti liikkuu ja palauttaa.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.5.2017 22:44

Tuliko vika uuden kaasarin ja imukaulan asennuksen jälkeen, vai asennettiinko uusi kaasari ja imukaula yrityksenä korjata tämä vika?

Meikäläisen veikkaukset todennäköisyysjärjestyksessä:

1. kaasuvaijeri jumittaa. Tämän voi helposti todentaa tiiraamalla sinne kaasariin ilmanputsarin aukosta. Luistin alle saa jäädä enintään millin rako tyhjäkäyntiasennossa. Jumittaminen taas voi johtua siitä että vaijerin päät ei oo uponneet kunnolla paikkoihinsa kaasarin ja kaasukahvan päässä, tai jossain välillä vaijeria mikäli käytössä on tuorevoitelupumppu ja vastaava vaijerisysteemi. Mahdollisesti ehkä myös luistin kannen voi saada asennettua vinoon PHBN:ssä niin ettei se ole mennyt ihan pohjaan.

2. kampiakselin stefa vuotaa. Todennäköisesti ei, tämä on minarellissa kohtuu harvinaista, ja jos stefa olisi irti tai kunnolla rikki niin mopo olisi ylipäänsä vaikea saada käyntiin.

3. imukaulan pultit on jätetty löysälle. Tuskin, melkeen jo sormikireyden pitäisi riittää ettei se vuoda.

Pakoputken "vastapaineen puutos" ei aiheuta kierrosten huutamista, tai jos aiheuttaakin, niin syynä voi olla ainoastaan se että paikallaan on ollut reilusti tukkoinen putki ja kaasari on säädetty sille, sitten kun tukos poistetaan niin kone pystyy hengittämään paremmin, mutta se ei tarkoita että "vastapaine" olisi hävinnyt ja moottori nyt kärsisi.. :roll:
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Kissa123
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 25.5.2017 16:15

Mikä vikana?. Joka vaihteen lopussa piikin jälkeen alkaa ns. pätkimään, kun tuntuisi, että löytyy vielä tehoa. Tekniikkana siis: 24mm pwk, v force 3, tpr 80cc ja scr 80cc putkisto. Suuttimen vaihto isompaan ei auta.
detsijonne
Liittynyt:
18.8.2016 13:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut detsijonne » 26.5.2017 12:22

Kiitos avusta kaikille !! luisti ei ollut pohjassa, oli laitettu joku yleismallin lyhyempi vaijeri (entinen omistaja) ostin uuden ja nyt pelaa!! Kiitos hullusti!
Viimeksi muokannut detsijonne päivämäärä 27.5.2017 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista