Emuli
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125 2010
- Liittynyt:
- 24.1.2014 18:55
Joo tossa ois kyl 100 suutin ja imukaulan kumi oli kyl kunnolla kiinni ja ihan ehjä että ei siitä ainakaan kiinni. Ihmetyttää vaan kun alko tekee sitä siin männänvaihon jälkee. tulppaki on sielt kierteen läheltä aika tumma mutta se väkänen on sitte taas aika vähä vaaleempi ku pitäs.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
silloin voi olla liian pieni välys sylinterin ja männän välissä .. laitoitko A (vakio), B tai peräti C koon männän sisään?
jossei ole paljoa ajettu (esim. noin 12-14 000km tai alle), niin yleensä voi laittaa vielä A koon männän. kuitenkin kaikkein paras olisi aina männänvaihdon yhteydessä mitauttaa / mitata digitaalisella työntömitalla (sadasosan tarkkuudella) sylinterin halkaisija.
muistitko laittaa paksummat öljyseokset ja lämmittää koneen huolella?
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Kampiakselin stefa vuotaa?
Tarkista kampiakselin stefa.
Emuli
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125 2010
- Liittynyt:
- 24.1.2014 18:55
Joo pytty on hoonautettu ja mitattu sitten ostettu sen mukaan mäntä. tuorevoitelu on pois ja eka tankilline ajettu varmaa jollai 4% seoksilla sen jälkee 2,5%. En oo varma tosta kampuran stefasta et voisko se sit olla :/
Ja siis kone käytetty lämpimäksi ja jäähdytetty ennenkun lähetty ajamaan. myöskin nesteet laitettu ja kierrätelty silleen että termostaatti auki ja puristeltu letkuja ettei jää ilmaa sinne jäähdytysjärjestelmään.
Viimeksi muokannut kossusukka päivämäärä 18.3.2014 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Jos jälkeenpäin tulee jotain mieleen, viestiä voi editoida. Ei tarvitte uutta viestiä lähettää. Yhistelin nää ny tästä.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Osaiskos joku sanoa miten läppien raotus oireilee? Näet mopo kiihtyy ja vääntää melko heikosti, eikä tahdo ottaa kierroksia yhtä nopeasti kuin ennen. Putkesta poistettu karstat ja kaasari säädöissä, joten niistä ei pitäisi johtua. Näiden lisäksi ilmanputsarista valuu öljyistä bensaa mikä käsittääkseni yleensä liittyy läppien raotukseen?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Juu sylkee 2t öljyy putsariin kun läpät raottaa ja sehän voi kanssa haitata ilmansaantia ja siitä tulee tehohäviöö, vaiha suosiolla uuvet läpät tilalle.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Näin teen. Eikös 0,30mm hiilikuituläpät olleet parhaat jos vääntöä hakee?
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
Mikä vois riemussa olla vikana, kun juuri rempattu kone (C3 laakerit, stefat, vahv. kampura, jäykemmät kytkinjouset, 75cc pyttysarja, mäntä) mutta ei lähde käyntiin? Sähköt katsottu läpi 3-5krt ja kokeiltu eri sähköillä, kaasari + imuhilppeet putsailtu ainakin yhtä monesti eikä niissä vikaa, eri suuttimilla sekä säädöillä kokeiltu, 3 eri tulpalla kokeiltu ja kaikilla loistava kipinä, ilmanputsari puhdas, vuotojaan ei pitäisi olla. Oikeastaan kaikki kokeiltu maan ja taivaan väliltä....
Bensaa sekä ilmaa saa mutta ei juurikaan edes yritä. Ei lähde edes pariksi sekunniksi bensalla tulpanreiästä.
Osaisko joku antaa vinkkiä..?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Minkälaine kaasari sulla on ja minkä kokosia suuttimia oot kokeillut, toimiihan ryyppy varmana?
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
Kaasarina 21 dellu. 95, 120 ja 125 on testattu, sekä neulan eri asennoilla + säätöruuveilla. Ryypyn pitäisi toimia, pystyykö tätä miten testaamaan? Netin pikaisella selauksella en löytänyt. Liekkö suutin liian pieni kun vaparikin on kiinni, mutta kyllä kait se edes huonosti lähtisi käymään?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Oot tehnyt aika ison loikan kun 95 jälkeen mennyt jo 120 suuttimeen, oikeen kokonen lienee siltä väliltä, mutta olis silti luullut jo hörähtävän ryypyn kanssa noilla yrityksillä. Voi olla niin surkeissa säädöissä että vaatii huomattavan paljon efforttia saada käyntiin, ite oon joskus joutunu polkee moottorirempan jälkeen parikymmentäkin kertaa, mutta aina on lopulta lähtenyt käyntiin vaikka oli miten huonoissa säädöissä. Tärkeintä on että ryyppy on päällä, etkä koske siihe kaasukapulaan yhtään, ennen kuin moottori antaa yhtäkään elonmerkkiä. Mäkistartti toiminu mulla aina lopullisena yrityksenä, eli kunnol vauhtiia ja vaihde silmään, jos ei tolla herää niin jostain se vuotaa.
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
Näin oli tehtävä kun ei ollut suuttimia siltä väliltä. Työntämälläkin yritettu, n. 3sek kävi huonosti käynnissä ja sammahti. Uudet tiivisteet löytyy sylinterissä ja nekin katsottu useamman kerran, ei kai auta kun repiä taas lohkot irti ja katsoa onko kaikki mallillaan ja uusi yritys jos vaikka sieltä vuotasi.. Mielestäni suuutin on edelleen jopa turhan pieni kun vapaavirtauselementtikin löytyy ja kyseiset suodattmet yleensä vaativat jo huomattavasti suurempaa suuuutinta, mutta kyllähän sen pitäisi yrittää. Kaveri puhu että jollakin oli ollut hussessa ettei lähde käyntiin ilman jäähynesteitä mutta eihän siinä ole mitään järkeä että voisi vaikuttaa...? Vaatiiko kynnistyminen ducatin sahkoilla muuta kuin staattorin, aluslevyn + vauhtiksen, CDIn ja puolan seka tietysti oikeat liitannat?? Nimittain nyt on vain tuon verran sahkoja kiinni.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Mikäköhän apikassa on vikana kun
tänään vaihettiin mäntä ja kävin ajamassa sitten pienen lenkin sillä ja yhtäkkiä moottori sammui ja löi takarenkaan lukkoon.... noh lähti sen jälkeen hyvin käyntiin ja jatkoin ajoa kunnes teki saman uudelleen... lähti taas hyvin käyntiin tuon jälkeen. Huomasin myös että bensaletkussa porisee erikoisesti...
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Leikkasi kiinni. Voi olla mäntä jo entinen. Oliko mäntä varmasti oikeaa kokoa? Kai ajoit rauhallisesti kuten uudella männällä kuuluu? Mitäs merkkiä oli, itselläni murtui Step2 pakopuolelta aivan palasiksi ja männänrenkaat löytyivät putkesta 12km rauhallisen sisäänajon jälkeen.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Proxin mäntähän tuo oli ja ihmetyttää että voiko leikata kun kuitenkin käy heti sen jälkeen kuin unelma ja lähtee ekalla polkasulla eikä muutenkaan kuulu mitään erikoisia ääniä. Tuntuu siltä että bensan saanti loppuisi yhtäkkiä kesken ajon. Tämä bensaletkussa poriseminen/kupliminen lisäsi vielä epäilyksiä tohon bensansaantiin. Ja kyllä ajoin ihan rauhallisesti.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista