Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
No ei se sitten johdu siitä. Mäntä saattaa ottaa kanteen ja aiheuttaa näin rasitusta laakerille. Mittaa paljonko tilaa jää männän ja kannen reunan väliin tinalangalla. Pitäisi olla vähintään 0.4mm.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Koksuhenry
- Liittynyt:
- 27.6.2021 23:45
Joo se on katottu taisi olla enemmänkin väliä kun tuo 0.4mm. Jotenkin kampurassa kuluu ensin jompikumpi kupari prikoista, jotka on neulalaakerin molemmilla puolilla ja sitten lahoaa itse laakeri. Nyt on vaan kumpikin prikka kunnossa mutta laakerissa on taas pieni välys ja onkohan tämä nyt neljäs kampura. Ajattelin voisiko liian aikainen sytytys aiheuttaa tuollaista rasitusta mutta tuskinpa se siitä on koska sytytys on säädetty jo aikoja sitten niinkuin pitääkin.
#jt
- Liittynyt:
- 11.12.2020 16:14
Mikä olis paras/kannattavin 50cc syliteri?
ja mopona siis gilera smt
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Riippuu pitkälti siitä mitä sylinteriltä halutaan. Kannattaa lukaista tietopankin artikkeli eri sylintereistä.
http://www.motot.net/wiki/Rabasa/AM6_virityssylinterit
#jt
- Liittynyt:
- 11.12.2020 16:14
Airsal racing 50cc aluminium tai Stage6 stretrace valurauta. Kummasta lähtee enemmön tehoa ja mites tuo kestävyys?
xdjojel
- Liittynyt:
- 5.2.2021 19:14
Mitä tapahtuu kun olen vaihtanut männän ja ajan hyvillä seoksilla, kun kiihdytän noin 70kmh kone inahtaa, takarengas menee lukkoon.Sen jälkeen lähtee käyntiin niinkuin ennen. MItä teen
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kone lämpöleikkaa eli mäntä ottaa kiinni sylinteriin. Syitä tähän voivat olla esimerkiksi väärän kokoinen mäntä, asennusvirhe ja/tai puutteellinen jäähdytys esimerkiksi järjestelmään jääneen ilmakuplan takia. Koneen aukaisu ja vaurioiden tutkiminen vahvasti suositeltavaa.
Lauri pienimäki
- Liittynyt:
- 31.3.2022 23:15
Osaisko joku kertoo mihin kaikkialle vm rabasassa tulee kytkin puolelle prikkoja. Niitä on niin monta ettei ota mitään tolkkua mikä meni mihinkin. Isot prikat on helppo laittaa paikoilleen mutta niitä pikku prikkoja kun on yksi musta ja aika monta hopeista joista yksi on vähän pienempi nii en muista mihin menee
derbi2015
- Liittynyt:
- 27.4.2022 12:20
Osaisko kukaan sanoa mikä on vikana kun laittaa mopon käyntiin nii putkesta ampuu painetta, kun on vaihdettu vesipumppu ja kannen tiiviste, kun entinen suli. Jäähdytyksessä siis ongelmia jäähärit oli kadonnu ja tilalla oli jotain mustaa ainetta eikä enää lähteny käyntiin, että missä päin vika on?
derbi2015
- Liittynyt:
- 27.4.2022 12:20
derbi2015 kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa mikä on vikana kun laittaa mopon käyntiin nii putkesta ampuu painetta, kun on vaihdettu vesipumppu ja kannen tiiviste, kun entinen suli. Jäähdytyksessä siis ongelmia jäähärit oli kadonnu ja tilalla oli jotain mustaa ainetta eikä enää lähteny käyntiin, että missä päin vika on?
Lisäyksenä vielä että siis vesipumpun ja kannentiivisteem vaihdon jälkeen lähti hetkeksi käyntiin ja sen jälkeen kun jatkoi polkemista tuli sitä painetta putkesta eikä enää lähde käymään
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Putki täynnä jäähdytysnestettä.
derbi100
- Liittynyt:
- 14.3.2022 11:27
mikäköhän mahtaa olla tehokkain pytty derbin vakio iskulle
alle 300 euron hinnalla
kasikymppitapsa
- Pyörä:
- semiminttikisaderbi
- Liittynyt:
- 5.1.2008 21:50
Yksi hyvä vaihtoehto olis Stage6 77 BigRacing.
Rabasakuski69
- Liittynyt:
- 11.5.2022 18:32
Tietääkö joku että mi kätakia apikka "rikkoo" tulpat eli kipinä tulee mutta kun tulpan ottaa irti niin palotilan puolella oleva valkoinen osa tavallaan tulpan sisällä on jähtenyt irti ja kun katoin palotilaa niin sielä oli jälkiä että joku oli irronnu ja mäntä hakannut kanteen jäljet voisko joku auttaa
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että onhan tulppa oikea? Tulppien koodien selityksiä
Tietopankin artikkelissa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista