Mihinkään valmiiseen päätelmään en oo ton läppäkanavan funtsimisessa vielä päässyt. Pitää myöntää, että toi tzr:n kanava virtaus ei välttämättä riitä. Mulla on tulossa tähän 35mm kaasari. Vertailin jonkun aikaa sitten eri pyörien läppäkanavien kuvia (mittoja on kyllä vittumainen yrittää arvioida) Ei jonkun kotarin ja hussenkaan kanavat niin mahdottoman suurilta näytä, että ei sellasta välttämättä olisi mahdottomuus sovittaa yamahaankaan. Noissakin on vaan se ongelma, että ei noitten mittoja tahdo löytää mistään ja ihmiset eivät vaivaudu mittaamaankaan omiansa. Pitäisi varmaan johonkin purkuosapaikkaan ottaa yhteyttä, jos heillä riittäisi motivaatio sellaiseen myynnin toivossa.
Varmaan tuttu vekotin monelle tämä, mutta siinä on dt:n lohkot vforcen läppärungolla
http://www.racingsm.org/bikes/crr/evolution/motor6.jpgEn tiedä paljon tuossa on voimaa taikka kuutioita, mutta varmasti ainakin tarvitsee enemmän virtaavat läpät, kuin mun projektini. Tästä selviää ainakin se seikka, että näihin lohkoihin on mahdollista saada riittävästi virtaava läppärunko. Toki mieluummin ostaisin jonkun sopivan, purkuosana jostain 125 krossista, kun ei oikein nappaisi maksaa itseään kipeäksi tollasesta.
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 41/uus.jpgJohanin 200cc koneessa on hieman leveämpi läppärunko. (Vertailua helpottamaan: sylinterin alatiivistepinnan ulkoreuna on sama) On kyllä pikkasen eri tehotavoitteetkin.
Jaa Nalle ihmeessä tuo exe, jos sen vaan jostakin saat kaivettua!
Tosta pakoaukonsäätimestä, uskoisin sen toimivan varsin hyvin, kunhan vaan saan sen viriteltyä vaijerikäyttöiseksi ja säädettyä kunnolla. Nopeus voi olla vähän hitaampaa, mitä mekaanisessa, mutta toisaalta tämä voi toimia tarkemmin, ettei ole ihan on/off.