Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa, jossain muussa vikaa. Onko testattu bensaa tulpanreiästä? Jos silloin hörähtää niin vian pitäisi löytyä imupuolelta. Toki on ehkä mahdollista että löytyisi erittäin iso imuvuoto jostain päin konetta ja tämän takia ei lähtisi. Aika harvinaista ettei kone lähde käyntiin jos saa bensaa/happea ja kipinää.
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
On kokeiltu bensaa tulpanreiästäkin, ei vaikutusta. Jos lohkot vuotais vaihteiston kohdalta niin eihän se käynnistymiseen vaikuttaisi, mutta jos vaikkapa kampikammion kohdilta vuotais niin kait se bensaa sylkis hieman ainakin ulos? Hieman yrittää hörähtää mutta ei kunnolla lupaile. Tätä on monen kaverin kanssa mietitty n. 1kk, muutama jätkäkin jotka on +10 vuotta erilaisia vehkeitä laitellut ei vikaa keksi. Pitääpä varmaan kääntyä tutun pienkonekorjaajan puoleen, luulisi vian löytyvän kun tämä kyseinen kaveri on näitä laitoksia pian 30 vuotta laitellut, tietämys vähän eri luokkaa kuitenkin kuin meillä 15-kesäisillä janttereilla..
Kiitokset kuitenkin vastauksista!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jos kavereiltas löytys samanlaista CDI:tä/puolaa tai mieluiten koko sytkäpuolta niin kokeileppas josko vika oliskin sielä. CDI voi sytyttää väärään aikaan (periaatteessa mahdotonta), puola antaa heikon kipinän (ei sytytä paineessa) yms...
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
2 eri staattorilla kokeiltu, ei vaikutusta silläkään. Hyvän kipinän antaa molemmilla. Moponahan tosiaan 09 vuoden MRX, mutta nuo dellorton sähköt vaihdettu ducateihin.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jos pystyt niin kokeile vielä toisella CDI:llä. Eipä siinä mitään menetä ja on kyllä erittäin harvinaista että CDI antaisi kipinän esim. väärään aikaan.
Eihän se imuvuodon mahdollisuus ollut vielä poissuljettu? Lohkojen välistä (jos kerran rempattu), kampiakselin stefat, imukaula + läppärunko, kaasarin tiivisteet kunnossa? Magneeton stefan kunnon voi joskus nähdä jo ulkopuolelta: kostea ja likainen stefa viittaa vuotoon.
aDDee_
- Pyörä:
- HM Derapage rr 2011, EX Beta RR 2011
- Liittynyt:
- 26.6.2012 15:21
Mikä vois olla kun ilmanputsariin menee öljyistä bensaa? Malossin hiilikuitu läpät millä ajettu 5tkm
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Läpäthän ne raottaa, tyypillinen oire, joka ei korjaannu muuten kuin hankkimalla uudet.
aDDee_
- Pyörä:
- HM Derapage rr 2011, EX Beta RR 2011
- Liittynyt:
- 26.6.2012 15:21
Vaikuttaako raottavat läpät millä tavalla ajossa? Voisiko mopon laiskuus johtua tästä?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
En oo ainakaan ite huomannut mitään muutoksia tehoissa raottavilla läpillä vs uusilla, ei ne kuitenkaan yleensä raota kuin ihan aavistuksen ja seosta pääsee kulkemaan taaksepäin vain hyvin pieni osa.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Pieni raotus ei haittaa huomattavasti, mutta millin kohdalla alkaa tehoissa huomaamaan eroa. Ilmanputsarinkaan ei pitäisi kastua jos ihan vähän raottavat, taitaa olla vaihtokunnossa vaikka vain 5tkm ajettu.
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
Ledinauha kirjoitti:Jos pystyt niin kokeile vielä toisella CDI:llä. Eipä siinä mitään menetä ja on kyllä erittäin harvinaista että CDI antaisi kipinän esim. väärään aikaan.
Eihän se imuvuodon mahdollisuus ollut vielä poissuljettu? Lohkojen välistä (jos kerran rempattu), kampiakselin stefat, imukaula + läppärunko, kaasarin tiivisteet kunnossa? Magneeton stefan kunnon voi joskus nähdä jo ulkopuolelta: kostea ja likainen stefa viittaa vuotoon.
Joo, toisella CDI:llä kokeileminenkin onnistuu, sitä seuraavaksi testiin sit. Kampiakselin stefat on kunnossa, imukalassa ei halkeamia tms. ja tiiviisti kiinni ja läppärungon tiivitekin on hyväkuntoinen, kaasarissakin kunnossa. Ainoa minkä uskoisin mahdolliseksi on tuo lohkojen väli, pystyykö tätä testaamaan mitenkään?
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Mikäs ny kun laitoin apikkaan putkeen kurin ja suutin 88-->85 ni on kyllä luumuakin luumumpi ja kiihtyy tosi huonosti. ??
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Niinhän ne mopot tahtoo vakiona tehdä
jos se kulkee kuri putkessa aikalailla sen 45 + kiihtyy ja vääntää aivan surkeasti niin kaikki on kunnossa.
Wärrätin_
- Pyörä:
- Yamaha WR
- Liittynyt:
- 15.2.2014 21:21
Jepjep mutta kun vakion 9mm kurin tilalla on 15mm kuri niin ei kyllä pitäisi olla niin luumu? Ja 85 suutinkin.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
No osaatko sanoa miten tehot eroaa vakioon? Ja mopohan on aina laiska, varsinkin jos putkea alkaa tukkimaan. Muistelisin, että omassa riejussa vakiokuri on jotain 12-15mm luokkaa ja sen kanssa mopo oli aivan törkeän laiska, esim. ylämäissä vaihde piti pudottaa neloselle ja vauhtia oli tällöin 35, tasaisella taisi mennä huimat 48. Eli jos kuulostaa tutulta niin mopossa ei todennäköisesti ole mitään vikaa. Jos haluaa jonkin verran tehoa ja vääntöä niin nappaa se kuri vain pois sieltä, mopo hengittää terveemmin ja kuskin hermot säästyvät
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista