Minusta ei pitäisi olla mitään syytä miksi tuo mopo keittäisi. Varmasti se keittää jos tarpeeksi kauan pidät käynnissä paikallaan ilman että ajat sillä, kun syylärin läpi ei mene ilmaa. Jäähdytysneste näyttää vähän samealta, ootko vaihtanut niitä kannentiivistevaurion jälkeen? Ja sulla on liikaa nestettä. Aika varmasti vähän työntää korkista pois kun lämmetessään laajenee.
Ja videon oton jälkeen annoin olla tyhjäkäynnillä ja huomasin että kun pintakaasulla antaa vaan vähän kaasua ja päästää pois niin jaa leijaamaan hetkeksi ennenkuin laskee tyhjäkäynnille.
Juuri tuota se väljä yläkerta monesti tuottaa. Sitten kun ongelmaa yrittää korjata säätelemällä tyhjäkäynti- ja seosruuvia, niin jos ruuvaat tk-ruuvia sisään sen verran että se pysyy hyvin käynnissä, niin kaasuttelun jälkeen se jää huutamaan ja kiekat laskee todella hitaasti. Sitten jos säädät niin ettei jää huutamaan, niin pikkuhiljaa tyhjäkäynti laskee aivan olemattomiin ja tukehtuu.
millejä se siellä pytyssä liikkuu
Eipä se silloin kyllä käynnisty jumalienkaan voimin
Normaalilla 0.05-0.10mm käyntivälyksellä mäntä kyllä sormella kokeiltuna voi klapata yllättävänkin "paljon", mutta ei todellakaan millejä. Mä kasasin kerran tietämättäni 41mm yläkerran 40.3mm männällä. Eli välystä 0.7mm. Pytyn pystyi tipauttamaan männän päälle kun ensin puristi renkaan sisään, tässä vaiheessa tuli pieni ihmetys, mutta ongelma valkeni kun polkaisi kerran polkimesta, puristukset 0 ja kunnon kilkatus.
Monesti väljän yläkerran saa kuntoon pelkästään uudella männänrenkaalla ja pytyn kevyellä hoonauksella, mutta jos mäntä on yli 10t ajettu, niin kannattaa uusia kokonaan. Kannattaa se magneetonpuolen stefakin kyllä varmaan tarkistaa, pikkasen ehkä voisin itsekin epäillä vuotoa, jos ei muka noin rikkailla kaasarin säädöillä röpöttele paljoakaan.