Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ne lähtee pakettina, et voi saada väärään asentoon. Vauhtipyörä kannattaa irroittaa maltilla koska niissä on ollut liian tiukkoja sovitteita. Jotku on pitäny rälläköidä paloiksi irroittaessa. Ulosvetäjä jännitykseen, lämmitystä ja kopautus.
Kannattaa harkita jotain laadukkaampia stefoja kuin niitä mustia NBR-kumisia mitä sarjoissa on, eivät kestä vähänkään piristetyssä koneessa oman kokemuksen perusteella.
Alluzz666
- Liittynyt:
- 13.6.2017 17:44
"On tämä kyllä työmaa jeesus saatana"
Ulosvetäjästä ja magneetosta korkkas vaan kierteet. Sitte koitin tallista löytyvillä autoon tarkotetuilla kaikenlaisilla ulosvetäjillä mutta ei mihinkään. Joka välissä lämmitetty ja hakattu ja ei tuo tuolta tunnu lähtevän
Kyllä tässä kohta tulee tehtyä mopojonnet ja flekti kiinni ja paska kiertoon "rempattuna".... Ei mene kohtuuvella kyllä
E: Epäilen kyllä entisen omistajan "rempattua alakertaakin kun noin juntturassa ja magneetossa ei kyllä edellisen irrottelun jälkiä näkyny
muka 2tkm sitten rempattu. Ooon aikoinaan irrottanu 2 riejusta useempaan kertaan magneeton ja kyllä ne on nätisti lompsahtanu irti ulosvetäjällä mutta tämä on kyllä varmaan hitsattu kiinni..
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
2007-2008 detseissä on koneita joissa on magneetto niin lujassa että korjamoilla on hajotettu lohkoja, kampia ja vauhtiksia. Itellä kävi hyvä "tuuri" kun meni kampiakseli poikki ja sai prässillä irti sen kammen lopun. Ulosvetäjä tiukasti, lämpöä vauhtarille ja napakka kopautus ulosvetäjään. Kiristä vähän ja toista.
Kolmileukaulosvetäjän kiinnitys voi vaatia mielikuvitusta.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Ilmavasara avaa yllättävän monet vauhtipyörät.
https://youtu.be/NSWWFelSNu4?t=1m2s2 , 3 ja 4 jalkaiset ulosvetäjät on siitä huonoja, että ne pyrkii taivuttamaan kappaletta kun ote on kaukana keskipisteestä ja joskus liitos puree entistä enemmän vaan kiinni jos osa taipuu. Jos keskiöulosvetäjän kierteet on korkannu, niin tota ilmavasaraa kantsii kokeilla. Se on turvallisempi mitä lekalla hakkaaminen ja yllättävää kyllä, usein paljon tehokkaampikin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Ne on tosiaan välillä tosi tiukassa.
Lopulta lähteny hitsaamalla (tigillä, mut varmasti mig toimii myös) se ulovetäjä kiinni siihen vauhtipyörään.
Sit pulttikoneella vetää ulosvetäjän pulttia kiinni päin. Ei kuitenkaan kerralla ja täysillä.
Lämmön takia irronnu, siis. Ja vaatii itse kappaleeseen (vauhtipyörä) tosi paljon lämpöä.
MinarelliAM
- Liittynyt:
- 19.4.2017 14:51
Ootko tsekannu kytkimenpuolen stefaa? Itsellä samanlaisia oireita, leijutti ja huusi, mutta ajamaan en päässyt, en tiedä tuosta lämpeämisestä. Mulla oli vääränlainen stefa siellä, mutta sehän voi olla rikki, tai se o-rengas siellä holkin alla.
Alluzz666
- Liittynyt:
- 13.6.2017 17:44
Ilmavasara vois olla kyllä kokeilun arvonen homma kun ei tossa enää oikeelle ulosvetäjälle kierteitä ole ja 3-jalka vetäjä ei mahu ja 2jalkasella ei mihinkään. Ilmavasaralla on irroteltu kaikki mikä on ollu pirun tiukassa, enpä tullu eile ajatelleeks sitä kokkeilla
Kiitos vinkistä
E: Mutta kytkimenpuolen stefan muistaakseni vaihoin kun tein kytkinremontin ja eikös sen pitäs syyvä vaihteistoöljyä ja sen myötä savuttaa perkeleesti jos kytkimenpuolen stefa vuotaa? Ainakin kaverilla aikoinaan hajos ajossa (pullahti pois paikaltaan jos en väärin muista) ni jätti kyllä semmosen pilven taakse että ties vielä 1km perässä ajaessa mihin kaveri on kääntyny
MinarelliAM
- Liittynyt:
- 19.4.2017 14:51
Se savuttaa, mutta itsellä ei niin paljoa että olisi käynyt silmiin. Osasyynä oli magneeton puolen stefapesän hakkaumat, joista pääsi ilmaa kampikammioon. Olivat tulleet tod.näk stefan irroittelusta ruuvimeisselillä kampeamalla. Korjasin laittamalla silikonia väliin ja nyt toimii täydellisesti.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Kytkin on hiukan luistanut, niin ajateltiin vaihtaa levyt. No kopan aukaisussa ainakin tuo käynnistyspolkimen mekanismi pääsi leveämään, olisko hyvää kuvaa, että miten ne osat sinne tulee? Muutahan tuolta ei ilmeisesti oikein pysty edes tippumaan.
Ja mitenkäs se nyt on noiden kytkinlevyjen ja välilevyjen kans, että kuuluuko näissä välilevyissä tulla nuo nyppylät kaikki samalle kohdalle? Tuossa ei ollut, vaikka on muka aukaisematon kone (jota olen alkanut epäilemään):
https://www.dropbox.com/s/dx42dm883jxmg ... 0.JPG?dl=0Kuvassa ei nyt näy, mutta alimmainen levy on eri asennossa, mitä kaksi ylempää. Oletteko muuten viilannut kytkinkruunusta pykälät pois? Muistan että jonkun ohjeen mukaan niin ei pitäis tehdä, kun pääsee vain entistä enemmän sakarat hakkaamaan uusia tilalle.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Itse on tullut laitettua miten sattuu nuo välilevyt.
Hakkaumat kannattaa viilata; kytkinlevyt jäävät niihin jumiin ja kytkin ei irroita.
Painelevyn nuoli ja tuossa keskiössä näkyvä ympyrä kohdakkain kasatessa sitten. YouTubessa taitaa olla joku kytkinpuolen kasausvideo.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
No onko kokemuksia eri merkkisistä levyistä, että kannattaako sijoittaa se 50e, vai ottaako tuommosen alle 20 euron setin? Ja sama noiden mäntien kans, eli onko jostain merkistä huonoja kokemuksia?
Naikoulino
- Liittynyt:
- 29.10.2016 21:51
Ajattelin tilaa tälläisen Airsal 50cc "sport" sylinterisarjan, mutta wandarmotorissa ei kerrota erikseen, että millainen se on. Toisissa ulkomaalaisissa sivustoissa kerrotaan ihan erikseen, että onko se racing vai sport.
https://www.wandamotor.fi/minarelli-50c ... 24432.htmlEli onko tuo sport vai racing?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
En oo varma, mutta olisko sport koska 2-renkainen mäntä
Ope76 kirjoitti:No onko kokemuksia eri merkkisistä levyistä, että kannattaako sijoittaa se 50e, vai ottaako tuommosen alle 20 euron setin? Ja sama noiden mäntien kans, eli onko jostain merkistä huonoja kokemuksia?
Parin kympin levyt on ihan ok. Hyvin on esim steptwo levyt pitänyt jäykillä jousilla. Männät on oikeastaan hyviä alkaen ~40€, kuten prox, Vertex,italkit,Asso,Meteor jne. Huonoja on esim forte ja steptwo, jotka maksavat luokkaa 20€.
Ope76
- Liittynyt:
- 11.5.2017 1:31
Sitten vielä, että tuleeko tuo vesipumpun stefa siinä vesipumpun korjaussarjan mukana, vai onko se myös noissa stefasarjoissa? Ja miten muuten, kun tuossa ei ole käytetty tuota tuorevoitelua edellisen omistajan toimesta pitkään aikaan, ja mopokin oli seisonnassa välillä useita vuosia, niin liekö tuota uskaltaa enää käyttää? Eli jos sen jättää pois, niin pitäiskö se mahdollisesti tulpata jotenkin (ei ole ollut tulpattu, ja mopo on kyllä toiminut varsin hyvin).
EDIT: Ja edellisen omistajan mukaan syynä tuorevoitelusta luopumiseen oli rajoittamaton cdi-boksi, niin seostivat itse hiukan tujummat bensat.
Naikoulino
- Liittynyt:
- 29.10.2016 21:51
Onko kaasarin öljynippa tukittu ettei hörpi ilmaa? Tuskin se rikkoo sitä öljypumppua vaikka olisikin ollut toiminnassa ilman öljyä.
Stefasarjoissa tulee aina tiiviste mukana, mutta korjaussarjasta en tiedä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista