Pro-virittäminen

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Throttle » 5.3.2012 22:54

TooByAas kirjoitti:Jep, mutta kuten sanoin niin ei sillä koneen ulospäin tulevalla värinällä ole niinkään väliä, kunhan kone toimii!

Niin ja kun kiireessä kirjoitin edellisen viestin niin unohdin mainita sellaisen pikkuseikan alkuperäiseen kampuraan verrattuna, että tämän itsetehdyn olisi hyvä toimia noin 13 tonnin kierroksilla.. Osaako joku sanoa, että miksi vakiokampura suositellaan vaihdettavaksi suurempikierroksisen setin kanssa "kisakampuraan? Pettääkö kiertokangen laakerointi, vai mikä niissä sitten on?

Ja kiitos vastauksista!


Yleensä kisakampuroissa on isompi kk-alapää, isompi laakeri= enemmän kosketuspinta-alaa jotta kestäisi paremmin kulumista. Tavallaan kyllä kiertokangen takia vaihdetaan kampuroita.
Toisaalta pitäisi kyllä valita kompromissi massan (?) kannalta, ettei koneesta tule ''dieselmäinen'' ;)
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut TooByAas » 6.3.2012 10:19

Pitää katsoa vielä mistä sen tekee.. Onhan työkaluteräs jokseenkin hankalaa koneistettavaa, mutta oikeilla työstöarvoilla se kyllä onnistuu! Ja koulusta sitä saa ilmaiseksi :)

Pitäiskö tuohon laittaa sitten vaikkapa jonkun crossin kietari, joka on vaan yhtä pitkä ja 12mm männäntapilla? Tai ei edes tarvi olla yhtä pitkä, kun pyttyä korotellaan muutenkin. Jos joku osaa heti sanoa, että missä crossissa on 85mm pitä kietari niin sanokaa!

Koneeseen tulee myös "kisasähköt" joten vauhtiksesta lähtee jo niin paljon painoa että tuskin tulee diedelmäinen :-D
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.3.2012 13:02

TooByAas kirjoitti:..Jos joku osaa heti sanoa, että missä crossissa on 85mm pitä kietari niin sanokaa!..

Tollakin saattaa löytyä.. http://www.scafutopistoni.it/index_d.php?inc=sez_bielle
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.3.2012 0:02

Jostain (ei mitään hajua mistä) pälkähti päähän ajatus, että mahtaisko "tuplaputkista" saada jotain tehollista hyötyä?

Siis että heti alussa putki jakautuis kahdeks, ja sitte olis kaks paisaria. On vaan niin hullu ajatus, että on pakko kysyä voisko sellasesta olla jopa hyötyä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.3.2012 0:05

joskus täällä pähkättiin jonkunasteista tuplaputkiviritelmää. Sellanenkin oli mielessä, että olisi 2 pakoputkea, toinen yläjenkoille, toinen alajenkoille, ja jossain vaiheessa jonkinsortin läppä "vaihtaa" pakoputkea. Eli kun kierrokset nousee määrättyyn pisteeseen, laittaa läppä pakokaasut menemään sieltä yläjenkaputkesta läpi, ja kun jenkat taas laskee, laittaa läppä ne kaasut alajenkaputkeen.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Betaversio » 13.3.2012 0:54

Slerpa_ kirjoitti:joskus täällä pähkättiin jonkunasteista tuplaputkiviritelmää. Sellanenkin oli mielessä, että olisi 2 pakoputkea, toinen yläjenkoille, toinen alajenkoille, ja jossain vaiheessa jonkinsortin läppä "vaihtaa" pakoputkea. Eli kun kierrokset nousee määrättyyn pisteeseen, laittaa läppä pakokaasut menemään sieltä yläjenkaputkesta läpi, ja kun jenkat taas laskee, laittaa läppä ne kaasut alajenkaputkeen.

Wanha. Lue topikki läpi, varmaan löytää jostain alkupuoliskolta.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.3.2012 1:09

On toi wanha juttu, kun muistan että täällä (tai teharitopicissa) sitä on pähkätty.

Mutta, mihin toi läpän käyttö sitten "kaatui"? Oliko kompastuskivenä se, ettei läppää saa tarpeeksi nopsaan käännteeyâ puolelta toiselle, vai oliko kompastuskivenä läpän pitävyys?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 13.3.2012 1:14

Pakoaukonsäädinhän on tavallaan jo "keksitty", joka periaatteessa korvaa tuollaisen. Tosin se on kompromissi, mutta kuitenkin ihan toimivaksi todettu.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.3.2012 1:15

Joku sähkö ohjattu läppä voisi olla paras. Otetaan joku pulssi kierrosluvusta, vaikka jostain impulssikäämin johdosta, johdot vedetään johonkin mikropiiriin, ohjelmoidaan se liikuttamaan läppää tietyillä kierroksilla, vaikka pienen sähkömoottorin avulla. Hyvät koodaustaidot, älyä, tietotaitoa ja kärsivällisyyttä vaatii, mutta toteutettavissa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.3.2012 8:12

Mutta entä ilman mitään läppää, että kummatki putket on käytössä koko ajan?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut rossipoika » 13.3.2012 11:50

Sekin on wanha ja tuumailtu huonoksi. Häviää yhdelle putkelle mm. kasvaneen seinämäpinta-alan vuoksi.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.3.2012 18:44

Eli siis viittistkö joku selittää sillee että tyhmempiki tajuu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Betaversio » 13.3.2012 19:50

Reetuhai2 kirjoitti:Eli siis viittistkö joku selittää sillee että tyhmempiki tajuu?

viewtopic.php?f=73&t=64812&start=41
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jt-87 » 23.3.2012 9:37

Kaava-arvoitus:
Kuva
Kaffet tarjoan sille joka keksii mitä tällä kaavalla lasketaan :D
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Betaversio » 23.3.2012 10:09

jt-87 kirjoitti:Kaava-arvoitus:

Kaffet tarjoan sille joka keksii mitä tällä kaavalla lasketaan :D


Kovasti tuo muistuttaa ihan perus pakoajoituslaskurin kaavaa. Bellin kakstahtikirjasta sen voi tarkistella.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista