Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
TooByAas kirjoitti:Jep, mutta kuten sanoin niin ei sillä koneen ulospäin tulevalla värinällä ole niinkään väliä, kunhan kone toimii!
Niin ja kun kiireessä kirjoitin edellisen viestin niin unohdin mainita sellaisen pikkuseikan alkuperäiseen kampuraan verrattuna, että tämän itsetehdyn olisi hyvä toimia noin 13 tonnin kierroksilla.. Osaako joku sanoa, että miksi vakiokampura suositellaan vaihdettavaksi suurempikierroksisen setin kanssa "kisakampuraan? Pettääkö kiertokangen laakerointi, vai mikä niissä sitten on?
Ja kiitos vastauksista!
Yleensä kisakampuroissa on isompi kk-alapää, isompi laakeri= enemmän kosketuspinta-alaa jotta kestäisi paremmin kulumista. Tavallaan kyllä kiertokangen takia vaihdetaan kampuroita.
Toisaalta pitäisi kyllä valita kompromissi massan (?) kannalta, ettei koneesta tule ''dieselmäinen''
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Pitää katsoa vielä mistä sen tekee.. Onhan työkaluteräs jokseenkin hankalaa koneistettavaa, mutta oikeilla työstöarvoilla se kyllä onnistuu! Ja koulusta sitä saa ilmaiseksi
Pitäiskö tuohon laittaa sitten vaikkapa jonkun crossin kietari, joka on vaan yhtä pitkä ja 12mm männäntapilla? Tai ei edes tarvi olla yhtä pitkä, kun pyttyä korotellaan muutenkin. Jos joku osaa heti sanoa, että missä crossissa on 85mm pitä kietari niin sanokaa!
Koneeseen tulee myös "kisasähköt" joten vauhtiksesta lähtee jo niin paljon painoa että tuskin tulee diedelmäinen :-D
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
TooByAas kirjoitti:..Jos joku osaa heti sanoa, että missä crossissa on 85mm pitä kietari niin sanokaa!..
Tollakin saattaa löytyä..
http://www.scafutopistoni.it/index_d.php?inc=sez_bielle
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Jostain (ei mitään hajua mistä) pälkähti päähän ajatus, että mahtaisko "tuplaputkista" saada jotain tehollista hyötyä?
Siis että heti alussa putki jakautuis kahdeks, ja sitte olis kaks paisaria. On vaan niin hullu ajatus, että on pakko kysyä voisko sellasesta olla jopa hyötyä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
joskus täällä pähkättiin jonkunasteista tuplaputkiviritelmää. Sellanenkin oli mielessä, että olisi 2 pakoputkea, toinen yläjenkoille, toinen alajenkoille, ja jossain vaiheessa jonkinsortin läppä "vaihtaa" pakoputkea. Eli kun kierrokset nousee määrättyyn pisteeseen, laittaa läppä pakokaasut menemään sieltä yläjenkaputkesta läpi, ja kun jenkat taas laskee, laittaa läppä ne kaasut alajenkaputkeen.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Slerpa_ kirjoitti:joskus täällä pähkättiin jonkunasteista tuplaputkiviritelmää. Sellanenkin oli mielessä, että olisi 2 pakoputkea, toinen yläjenkoille, toinen alajenkoille, ja jossain vaiheessa jonkinsortin läppä "vaihtaa" pakoputkea. Eli kun kierrokset nousee määrättyyn pisteeseen, laittaa läppä pakokaasut menemään sieltä yläjenkaputkesta läpi, ja kun jenkat taas laskee, laittaa läppä ne kaasut alajenkaputkeen.
Wanha. Lue topikki läpi, varmaan löytää jostain alkupuoliskolta.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
On toi wanha juttu, kun muistan että täällä (tai teharitopicissa) sitä on pähkätty.
Mutta, mihin toi läpän käyttö sitten "kaatui"? Oliko kompastuskivenä se, ettei läppää saa tarpeeksi nopsaan käännteeyâ puolelta toiselle, vai oliko kompastuskivenä läpän pitävyys?
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Pakoaukonsäädinhän on tavallaan jo "keksitty", joka periaatteessa korvaa tuollaisen. Tosin se on kompromissi, mutta kuitenkin ihan toimivaksi todettu.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Joku sähkö ohjattu läppä voisi olla paras. Otetaan joku pulssi kierrosluvusta, vaikka jostain impulssikäämin johdosta, johdot vedetään johonkin mikropiiriin, ohjelmoidaan se liikuttamaan läppää tietyillä kierroksilla, vaikka pienen sähkömoottorin avulla. Hyvät koodaustaidot, älyä, tietotaitoa ja kärsivällisyyttä vaatii, mutta toteutettavissa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Mutta entä ilman mitään läppää, että kummatki putket on käytössä koko ajan?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
rossipoika
- Liittynyt:
- 11.10.2007 19:46
Sekin on wanha ja tuumailtu huonoksi. Häviää yhdelle putkelle mm. kasvaneen seinämäpinta-alan vuoksi.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Eli siis viittistkö joku selittää sillee että tyhmempiki tajuu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Reetuhai2 kirjoitti:Eli siis viittistkö joku selittää sillee että tyhmempiki tajuu?
viewtopic.php?f=73&t=64812&start=41
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Kaava-arvoitus:
Kaffet tarjoan sille joka keksii mitä tällä kaavalla lasketaan
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
jt-87 kirjoitti:Kaava-arvoitus:
Kaffet tarjoan sille joka keksii mitä tällä kaavalla lasketaan
Kovasti tuo muistuttaa ihan perus pakoajoituslaskurin kaavaa. Bellin kakstahtikirjasta sen voi tarkistella.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista