Mikä on vikana?

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut arsori » 2.4.2014 15:39

Ketjut liian kireällä? Jarru laahaa? Uusi enskakumi pitää kanssa hassua ääntä asfaltilla alkuun.
Onko laakeripesä tiukka kummallakin puolella vannetta? On meinaan räksässä tyyppivika tuo Takarenkaan laakeripesän väljistyminen
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
VacuumCleaner
Pyörä:
mh furia max
Liittynyt:
24.6.2012 17:59
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut VacuumCleaner » 5.4.2014 10:37

mikaha helevetti nyt on vikana ku ajaa ni 1 2 3 toimii iha normaalisti , sitte 4 5 6 on sillei ett just ku pitais alkaa piikki ni ei tule piikkia vaa sevaa huutaa silleiett aanet vaanousee mut vauhti ei ja sitte tuntuujotai ihme jurrausta ketjujen puoleltatakaa , lisaks kytkin kopan (?) alta kuuluu pirummoine romina ? minarellin am6, vireina gianelli
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 5.4.2014 11:25

Kytkin ei pidä, jotain häikkää siellä kytkinkopan takana. Ota auki ja katso missä kunnossa levyt ja kytkinkruunu on. Kytkinjousetkin kannattaa katsoa ja vaihtaa samalla, löystyvät ajan myötä.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.4.2014 18:51

voiskohan tos derbissä olla kannentiiviste(et) palanut tai muuten vahingoittunut, koska paisuntasäiliössä kuplii/kerää painetta (tosin todella vähän, mut huomaa kuitenkin), eikä käy tyhjäkäyntiä ja käy laihalla ala-keskikierroksilla eikä toimi ilman ryyppyä.
(booaa ilman ryyppyä)

pakokaasut haisevat ja näyttävät ihan normaalilta (sinertävää/sinistä pakokaasua).
tulpassa ei myöskään näy juurikaan mitään jäähdytysnestettä.
Tulpan väri on valkoinen... elektrodissa (?) näkyy hieman nokea.

kansi oli aiemmin vuotanut, jolloin kierrokset leiju ja nousivat itsestään ja paisuntasäiliössä kupli/keräsi painetta enemmän. sitten alkoi toimimaan hiukan paremmin, kun se oli kiristetty niin tiukalle, miten tiukalle sen vaa saa pikkuräikällä.
myös imukaula oli hajonnut, jonka seurauksena sai liikaa ilmaa (korjattu --> tilalle tuli Honda CR85:sen imukaula).

Kaasutin on putsattu nyt paineilmalla.
Kaasuttimen säädöt ovat seuraavanlaiset:
-17,5 tk
-150 ps
-neulan sokka alimmassa lovessa
-seosruuvi melkein irtoamispisteessä.. mikuni tm 28 kaasuttimessa tämä on ilmeisimmin seosruuvi eikä ilmaruuvi, vaikka onkin ilmanputsarin puolella.
jos laittaa kiinnipäin, seokset menee entistä laihemmalle.

ei toi mopo ennen remonttiakaan käynyt tyhjäkäyntiä.. joten voi olla myös, että tk suutin on liian pieni, koska kävi silloinkin laihalla pienillä kierroksilla ilman ryyppyä. kuitenkin kävi n. 2-3s tyhjäkäyntiä (kierrokset jatkuvasti hiipuen alaspäin).

oon käyttänyt ihan liikaa aikaa ja rahaa ton mopon kanssa pelleilyyn, et nyt varmaan olis (jälleen kerran) aika kuulla muidenkin mielipiteitä ja ehdotuksia. :)
dts
Liittynyt:
26.7.2013 19:32
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut dts » 7.4.2014 17:18

mikä tuli detsiin kun ei toimi ku etu ja takavalo? ennen toimi mittaristo ja kaikki. ajossa meni. jännitteensäädin?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 7.4.2014 17:22

Sulake?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
mopojonne123456
Liittynyt:
3.4.2014 18:30
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut mopojonne123456 » 7.4.2014 20:13

Elikkäs, mulla on 2009 mallin detsi. Siihen on tullut nyt vika, joka haittaa ajamista todella paljon. :paha:
Eli kun lähden ajamaan mopolla niin se toimii ihan normaalisti, mutta kun on vähän aikaa ajanut suuremmilla kierroksilla, niin mopo alkaa yhtäkkiä rajoittamaan ihan saatanasti. Ei anna kierroksia ja ei ole yhtään vääntöä. Kuitenkin kun sammuttaa mopon, odottaa vähän aikaa ja käynnistää sitten uudelleen, niin mopo toimii taas kunnolla siihen saakka kun tuo äskeinen tapahtuu uudestaan.
Tämä on todella ärsyttävä vika, kun joutuu monta kertaa pysähtelemään tienpientareelle ja venailemaan... :itku:
Olen vaihtanut tulpan, joten siitä se ei ainakaan johdu. Voisiko vika olla esim. sytytyspuolassa
Jos jollakin on aavistustaakaan mistä tämä voisi johtua niin kirjotelkaahan vastauksia!
Kiitän jo etukäteen. :D
Hurstastelija
Liittynyt:
7.4.2014 22:17
Hyytyminen

ViestiKirjoittanut Hurstastelija » 7.4.2014 22:28

Toimii aluksi ihan normaalisti eli vääntää melkeinpä vain yläkierroksilla ja sittenkun jonkun aikaa ajannut niin alkaa hyytymään ja kun vääntää kaasua enemmän hyytyy lisää muttakun kytkimen laittaa pohjaan ja kaasuttelee kierrokset palautuu.
Hetikun kytkimen päästää niin jälleen hyytyy, muttakun laittaa ryypyn päälle ja ajaa vähän matkaa ja ottaa ryypyn pois toimii normaalisti ?? :eek:

Maltetaanko vähän niiden hymiöiden käytössä?

Haamu
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut jawa123 » 7.4.2014 22:40

Kuulostaa niinkin pikkuvialta kuin liian pieneltä pääsuuttimelta.
jasutin
Liittynyt:
22.5.2011 18:16
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut jasutin » 8.4.2014 21:19

Mikä vois olla vikana. Mopo toimi hyvin mutta vuosi vähän öljyä joten laitoin tiivistemassaa kytkinkopan väliin ja uudet öljyt mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä enää sen jälkeen. Jos kääntää tyhjäkäyntiruuvia isommalle niin kierrokset nousee korkealle. Eli ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
JVEL
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.5.2013 18:53
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut JVEL » 10.4.2014 21:04

Nyt kun viimeinkin sain ton riemuni käyntiin ja pelittämään, niin tänään ilmeni sellanen vika et yhtäkkiä ei enää lähteny käyntiin ja kiksi potki perkuleesti takasin, ja kone pyörähti kierroksen väärinpäin. Ilman tulppaa toimii normaalisti mutta tulpan kanssa tekee tätä, vaikka tulppa olisikin vaikka vain puoliksi kiinni, tulpan kärki oli myös hieman lytyssä. Ehdotuksia...?
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut sasumeil » 11.4.2014 19:16

Katteleppa magneetton kiila ettei ole päässy irtoamaan. Kuullostas että vauhtipyörä on irti ja siten muuttanut syttyajotusta millon potkii sitten takasi.
Tsekkaa pv proju!
JVEL
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.5.2013 18:53
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut JVEL » 12.4.2014 13:06

Noitq itsekin arvelin, mutta hauska juttu oli siinä, että teki tuota ilman tulpanhattuakin... No käytin sylkkää irti ja ihmettelin aikani ja pistin takas kiinni niin rupes toimimaan. :D Mikä lie ollut.
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Sako600 » 12.4.2014 18:05

Missähän mahdollisesti vika kun gilerassa vireinä kuriton vakioputki, kaasarin reikälevy otettu pois, neula toiseksi alimmalla, 86 suutin ja välit on 11-62, mutta ei kulje kuin 50km/h? Kone käy hyvin ja kiertää nätisti. Onko välit liian lyhyet? Epäilen kyllä, koska kavereilla on samoilla vireillä 11-65 välit ja kulkee n.65km/h. Itselläni ajaessa kelaa vaihteet samantien loppuun ja kone käy ajaessa kovilla kieroksilla. Tokihan se kulkisi lujempaa kun vaihtasi isompaa etukiekkoa, mutta pointtina on se miksei kulje 11 etukiekolla samallalailla kuin muiden mopot? :s

Ennen oli 80 suutin ja neula oli keskimmäisessä lovessa sekä reikälevy kaasarissa. Kuria oli viilattu niin kulki 13-62 väleillä 62km/h.

Voiko tuorevoitelua säätää muuten kuin vaijerin pituutta vaihtamalla? Nyt on niin minimissään kuin pystyy ja silti kaasupohjassa pakoputkesta lentää paljon palamatonta öljyä.

Kiitos vastaajille :)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.4.2014 19:41

onks siulla rajoitettu cdi boksi?

voi olla, että pääsuutin on vielä liian pieni.. kokeile n. 5 numeroa isompaa pääsuutinta. tai kokeile ensin, meneekö paremmin ryypyn kanssa.

ja onko siulla 14mm kaasari vai 17.5mm kaasari siinä?

itselläni oli kurittoman vakioputken kanssa joku 96 ps motorexin vapaailmansuodattimen kanssa. omasta vakioputkesta oli tosin poistettu myös hukkaputki ja rajoitettu cdi boksi vaihdettu rajoittamattomaan. kulki 11/52 väleillä n. 70km/h.
ja derbin senda x-racessa on siis 14mm dellorton phva kaasari.

ihan aluksi, kun vaihdoin ton pösön derbiin, derbissä oli 65ps, eikä kiertänyt paljoo paskan vertaa. meni hikiset 45-50km/h 11/70 väleillä ja kiihtyi todella laiskasti. syynä oli liian pieni pääsuutin. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista