n1kk0:
Kylhän toi kuulostaa jotenki hankaavalta ääneltä, ekana tulee itelle mieleen että joltakin kytkinpuolen rattaalta ois jääny shimmiprikkoja pois ja ratas hankais johonki? Kytkinkoppa pitäs käyttää auki ja tutkia, näkyykö missään epänormaalia kulumista tai hankaamisen jälkiä.
Oma ongelma:
Mopo: Honda NSR 125, eli ykspyttynen nestejäähdytteinen kakstahti. Käytännössä siis ylikokoon porattu mopo, eikä piikkipuolella oo tämmöstä vastaavaa ketjua.
Viankuvaus:
Sammui ajosta kuin avaimesta kääntämällä, eikä käynnistynyt uudelleen. Tapahtuma-aikaan tuli vettä runsaanlaisesti.
Vaihdoin tulpan ja tulpanhatun, tulpanhattu oli molemmista liittimistään sen verran musta, ja tulppa nyt meni siinä samalla. Näiden jälkeen mopo lähti laakista käyntiin. Annoin vehkeen säksättää aikansa tyhjäkäyntiä ja lähdin koeajolle, jolloin meno hyytyi postilaatikon kohdalle, eikä lähteny enää käyntiin. Tarkastin kipinän, joka oli OK.
Seuraavana päivänä lähti taas käyntiin ekalla starttauksella ja kävi kolmisen sekuntia, jonka jälkeen ei edes lupaillut. Tehnyt tässä jonkun kerran sitä samaa, eli kun pyörän antaa olla esim. yön yli tallissa arestissa ja käy aamulla starttaamassa, käynnistyy heti ja käy joitakin sekunteja, sen jälkeen ei mitään elonmerkkejä. Nyt parina viimesenä päivänä ei oo ees lupaillu.
Kipinä on hyvä ja tulppa kastuu. Mittasin sytytyspuolan ja totesin ehjäksi (ensiökäämi 0,5 ohmia, toisiokäämi 7 kilo-ohmia, eli ei ainakaan katkosta ole).
Tarkastettu bensansaanti kaasarille, OK (bensa tulee kohokammion tyhjennysruuvista läpi). Kaasari purettu, tarkastettu, todettu kaikin puolin ehjäksi ja putsattu. Imukaula tarkastettu imuvuotojen varalta, ei löytynyt.
Yritetty tankinkorkki auki, ei vaikutusta. Tarkastettu tankinkorkin vesitiiviys, kunnossa, ei tule H2O läpi.
Puristuksia, niitä on luokattomasti.
Mitä nyt itelle tulee vielä mieleen ni läpät ja sit toi toisiokäämin resistanssi, 7 kilo-ohmii on mun mielestä vähä alakanttiin, sytyttääköhän se paineessa...
Siinä ois bensalenkkareille pähkinä purtavaks