Keskustelua jousituksesta

heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut heka96 » 2.10.2012 22:06

heka96 kirjoitti:Kertokaas viisaammat miten saan showan pumpun purettua kun toinen jousi ei ollut paikoillaan siinä pitkässä pultissa joka on siis keulan sisällä

jos joku osaisi neuvoa kun nyt en jymmärä

oon avannu alhaalta sen pultin ja yläpuolelta kans vaan se liuku putki ei tuu ulos auttakaa nyt joku ennenku rälläköin koko keulan hevon vittuun tuolta
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Juunish » 2.10.2012 23:20

Sun pitää lukita se koko liukuputki ruuvipenkkiin. Väliin sanomalehteä, puupalikat tai jotain ettei se naarmuunnu. Sitten painat sitä liukuputkea alaspäin, niin siellä näkyy sokka. Se pitää kammeta sieltä pois, että se liukuputki tulee pois.

Todella vittumainen homma, mutta kun sen kerran tajuaa, niin onnistuu hyvin.

Katso tietopankista "skootterin pumppujen madallus" siinä on toi työvaihe kerrottu hieman selvemmin.
Midrace Aerox projekti
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut heka96 » 3.10.2012 20:43

juuh sain purettua nytte
Eagle|
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
15.5.2006 20:22
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Eagle| » 8.10.2012 0:56

Moikka.
Ostin tänään tollasen 2006 vuoden Aprilia SR 2006 Factoryn (ruisku).
Huomasin jo ostohetkellä surullisen kuuluisan etuiskarin stefan vuotavan..
Nyt pitäisi varmaan sitten vaihtaa öljyt ja stefasarja ainakin alkuun.
Onko missään käsitelty noiden tolppien purkamista? Saako alakautta purettua vai joutuuko kajoamaan katteisiin? Miten noihin lisätään öljyä, onko johonkin tiettyyn merkkiin asti? Vinkkejä ja neuvoja kaivataan. En ole ikinä moisia purkanut..

Öljyä valunut senverta poijjes, että etujarrulevy öljyinen jne.. Samassa joutunee vaihtamaan palat ja putsailemaankin.

Ja mistä olette ostaneet yleensä osia näihin? Eli mistä saa kohtuu hinnalla hyviä osia.

Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista!
Aprilia SR 50 Factory -06
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 16.10.2012 17:02

Mistäs tonne perus paiolin keulaan joka on riejuissa,derbeissä jne lisätään öljyt? Saako sen yläpään muovijutskan auki, vai pitääkö laittaa alapäästä ruuvista mistä ne tulee uloskin?
E.sain jo vastauksen
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Meikko » 19.10.2012 15:58

Paljonko menee öljyä paiolin 41mm USD-keulaan joka on esim. tossa DRD Prossa ja miten sitä lisätään? Tarvis huomiseen miittiin saada keula kuntoon :/
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
ödee
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
12.8.2012 12:03

ViestiKirjoittanut ödee » 25.10.2012 21:11

onko kukaan modannu showan usdetä -10 gileraan.
mukana tulee pumput ja t-palat niin tarvisko muuta esim. laakereita vaihtaa?
Lpr
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2010
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
29.8.2011 9:05
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Lpr » 26.10.2012 15:07

oisko jollai myynnissä dt:see valmiiks modattuu USD?;) niitä löytyy ain välillä.. :lol:
tarvetta ois..
Saatetaan ostaa mikä tahansa tehari am6! mieluiten mk thrower vai vince;) tarjoilkaas
tukepoju
Liittynyt:
1.3.2011 2:04
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut tukepoju » 31.10.2012 22:01

mitäs öljyä ja kuinka paljon kannattais paiolin keulaan laittaa?`kun tuolla on noita 5/10/15/20w yms ?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.11.2012 0:43

Onko kukaan väsänny linkkujousitusta mopoon? Miten semmosen toteuttaminen, helpoiten, voisi onnistua? Onko lain puitteissa mahdollista jos muutoskatsastaa?
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 9.11.2012 14:07

No katsot noista mopoista mallia joissa on valmiina linkkujousitus, vanhanmallin räxässä on yksinkertaisesti toteutettu niin siitä varmaan paras kattoa mallia?

Mutta miksi haluat linkkujousituksen vai muuten vain kysyit?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Juunish » 9.11.2012 14:56

Ihan muuten vaan ajattelin, että miten toimii ja onko semmosen vaihtaminen lain puitteissa edes mahdollista.. En siis itse ole tosiaankaan lähtemässä mitään linkkujousitusta tekemään, mutta kaveri on niin innoissaan nyt "linkkujousituksista" ja että vaihtaa mopoonsa linkkujousituksen, että pakko lyödä vähän faktoja kehiin, ettei se onnistu ihan tosta noin vaan.
Midrace Aerox projekti
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut kossusukka » 9.11.2012 15:56

Semmoisen jos päättää asentaa, sitä ei sitten vain hitsata kiinni ja todeta että se on hyvä, takajousitus menee pitkin vittuja silloin. Tosin veikkaan että kaverisi haluaa linkun "koska se on hieno", joten semmoisessa käytössä se voisi toimia vaikka sen hitsaisi haarukan kylkeen kiinni.

Jos kaverisi taas ymmärtää mekaniikkaa ja osaa laskeskella sen linkun (ja iskarin) vipusuhteita ja muuta erinäistä nippelitietoa, niin ei siinä, suunnittelua, miettimistä ja tekemään.

Miten laki suhtautuu itse viriteltyihin rungon muutoksiin, jaa-a. Jos ne on oikeasti hyvin tehdyt niin eiköhän se katsastussedälle kelpaa. Se kuitenkin 'vain' tukee pyörän takapäätä, eli huono hitsaaja saa aikaan jännitystä ajamiseen.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut Juunish » 13.11.2012 19:05

Mitäs USDn muokkaaminen yleensä vaatii, mikäli ei mene suoraan kiinni?
Midrace Aerox projekti
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Keskustelua jousituksesta

ViestiKirjoittanut jukke96 » 13.11.2012 21:24

Eikös se oo niin että t-palojen vaihto ja ehkä laakereiden vaihto, en mee varmaks sanomaan :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista