heka96
- Pyörä:
- Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
- Paikkakunta:
- Lieksa
- Liittynyt:
- 19.4.2012 19:35
heka96 kirjoitti:Kertokaas viisaammat miten saan showan pumpun purettua kun toinen jousi ei ollut paikoillaan siinä pitkässä pultissa joka on siis keulan sisällä
jos joku osaisi neuvoa kun nyt en jymmärä
oon avannu alhaalta sen pultin ja yläpuolelta kans vaan se liuku putki ei tuu ulos auttakaa nyt joku ennenku rälläköin koko keulan hevon vittuun tuolta
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Sun pitää lukita se koko liukuputki ruuvipenkkiin. Väliin sanomalehteä, puupalikat tai jotain ettei se naarmuunnu. Sitten painat sitä liukuputkea alaspäin, niin siellä näkyy sokka. Se pitää kammeta sieltä pois, että se liukuputki tulee pois.
Todella vittumainen homma, mutta kun sen kerran tajuaa, niin onnistuu hyvin.
Katso tietopankista "skootterin pumppujen madallus" siinä on toi työvaihe kerrottu hieman selvemmin.
heka96
- Pyörä:
- Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
- Paikkakunta:
- Lieksa
- Liittynyt:
- 19.4.2012 19:35
Eagle|
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 15.5.2006 20:22
Moikka.
Ostin tänään tollasen 2006 vuoden Aprilia SR 2006 Factoryn (ruisku).
Huomasin jo ostohetkellä surullisen kuuluisan etuiskarin stefan vuotavan..
Nyt pitäisi varmaan sitten vaihtaa öljyt ja stefasarja ainakin alkuun.
Onko missään käsitelty noiden tolppien purkamista? Saako alakautta purettua vai joutuuko kajoamaan katteisiin? Miten noihin lisätään öljyä, onko johonkin tiettyyn merkkiin asti? Vinkkejä ja neuvoja kaivataan. En ole ikinä moisia purkanut..
Öljyä valunut senverta poijjes, että etujarrulevy öljyinen jne.. Samassa joutunee vaihtamaan palat ja putsailemaankin.
Ja mistä olette ostaneet yleensä osia näihin? Eli mistä saa kohtuu hinnalla hyviä osia.
Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista!
Aprilia SR 50 Factory -06
Juuuso22
- Pyörä:
- Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 22.4.2012 21:22
Mistäs tonne perus paiolin keulaan joka on riejuissa,derbeissä jne lisätään öljyt? Saako sen yläpään muovijutskan auki, vai pitääkö laittaa alapäästä ruuvista mistä ne tulee uloskin?
E.sain jo vastauksen
Meikko
- Pyörä:
- Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
- Paikkakunta:
- Parkano
- Liittynyt:
- 26.10.2011 1:43
Paljonko menee öljyä paiolin 41mm USD-keulaan joka on esim. tossa DRD Prossa ja miten sitä lisätään? Tarvis huomiseen miittiin saada keula kuntoon :/
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
ödee
- Pyörä:
- Gilera SMT -10
- Liittynyt:
- 12.8.2012 12:03
onko kukaan modannu showan usdetä -10 gileraan.
mukana tulee pumput ja t-palat niin tarvisko muuta esim. laakereita vaihtaa?
Lpr
- Pyörä:
- Yamaha DT 50x 2010
- Paikkakunta:
- Lpr
- Liittynyt:
- 29.8.2011 9:05
oisko jollai myynnissä dt:see valmiiks modattuu USD?;) niitä löytyy ain välillä..
tarvetta ois..
Saatetaan ostaa mikä tahansa tehari am6! mieluiten mk thrower vai vince;) tarjoilkaas
tukepoju
- Liittynyt:
- 1.3.2011 2:04
mitäs öljyä ja kuinka paljon kannattais paiolin keulaan laittaa?`kun tuolla on noita 5/10/15/20w yms ?
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Onko kukaan väsänny linkkujousitusta mopoon? Miten semmosen toteuttaminen, helpoiten, voisi onnistua? Onko lain puitteissa mahdollista jos muutoskatsastaa?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
No katsot noista mopoista mallia joissa on valmiina linkkujousitus, vanhanmallin räxässä on yksinkertaisesti toteutettu niin siitä varmaan paras kattoa mallia?
Mutta miksi haluat linkkujousituksen vai muuten vain kysyit?
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Ihan muuten vaan ajattelin, että miten toimii ja onko semmosen vaihtaminen lain puitteissa edes mahdollista.. En siis itse ole tosiaankaan lähtemässä mitään linkkujousitusta tekemään, mutta kaveri on niin innoissaan nyt "linkkujousituksista" ja että vaihtaa mopoonsa linkkujousituksen, että pakko lyödä vähän faktoja kehiin, ettei se onnistu ihan tosta noin vaan.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Semmoisen jos päättää asentaa, sitä ei sitten vain hitsata kiinni ja todeta että se on hyvä, takajousitus menee pitkin vittuja silloin. Tosin veikkaan että kaverisi haluaa linkun "koska se on hieno", joten semmoisessa käytössä se voisi toimia vaikka sen hitsaisi haarukan kylkeen kiinni.
Jos kaverisi taas ymmärtää mekaniikkaa ja osaa laskeskella sen linkun (ja iskarin) vipusuhteita ja muuta erinäistä nippelitietoa, niin ei siinä, suunnittelua, miettimistä ja tekemään.
Miten laki suhtautuu itse viriteltyihin rungon muutoksiin, jaa-a. Jos ne on oikeasti hyvin tehdyt niin eiköhän se katsastussedälle kelpaa. Se kuitenkin 'vain' tukee pyörän takapäätä, eli huono hitsaaja saa aikaan jännitystä ajamiseen.
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Mitäs USDn muokkaaminen yleensä vaatii, mikäli ei mene suoraan kiinni?
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Eikös se oo niin että t-palojen vaihto ja ehkä laakereiden vaihto, en mee varmaks sanomaan
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista