Puch-moottorin tekniikka ja viritys

pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 28.10.2012 0:05

Kyllä nyt sitte vituttaa! Noh toimi hyvin kylälle mennessä mutta kylälle ensteks rupes kytkin oikkuilemaan, kotia kun lähin 3. vaihde ei meinannu mennä sisään ja sitte kun sen sai sisälle nii ei pysy sisässä vaan jumittelee ja lopuksi kaikki vaihteet katos. MIssähän mahtais olla häikkää?
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 30.10.2012 15:47

Meinasin viilata männästä tavaraa pois että pako- ja huuhteluaukot aukeavat kokonaan. Mites se kulma sitte, tasaisesti männän keskikohdasta asti vai reunalta jyrkästi? kumpi toimii paremmin tollasessa vähä viritteisessä VZ50N4:ssa?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 31.10.2012 15:47

Niitten viisteiden olis hyvä olla noin 5-10mm reunasta. Huuhtisten kohalla olevien viisteiden pitää ohjata seos sylinterin takaosaan imuaukkoa päin. Jos ne viisteet on liian jyrkät, niin sitten suuntaukset menee jotenkin pieleen ja pitää olla ainakin laskettu kansi ja isompi kaasari jos haluaa jotain perseessä tuntuvaa tehonlisäystä.

Jos vaihteet ei mene päälle niin ei kai siinä muu auta kuin laittaa kone palasiks.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
CRWR
Pyörä:
Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
Paikkakunta:
Outokumpuu
Liittynyt:
15.7.2012 17:28
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut CRWR » 2.11.2012 17:23

Onks tohon Tunturi Breakkiin mitään valmista teharia? Koitin etsiä mutta ei tuntunu löytyvän. tarvitaan voimaa talvea varte :D
Tarpeeks lujaa on liian vähän
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 2.11.2012 18:10

Onhan siihen. Pelkällä putken vaihdolla et sitten kovin kummosta huippunopeuden lisää tule viellä saamaan.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
tunturi97
Pyörä:
Pappa tunturi
Liittynyt:
6.9.2012 16:36
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut tunturi97 » 2.11.2012 20:45

Tuoltakin voi jotakin löytyä http://www.puchshop.de/catalog/motortei ... 29_41.html
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 2.11.2012 23:13

yamahatadu kirjoitti:Onks tohon Tunturi Breakkiin mitään valmista teharia?


Joo muffleria kiinni vaan. mutta se tulee väärältä puolen ettei saa jalkaa mutta ite käänsin sen näppärästi tulemaan oikealta puolen. Kato mun galleriasta
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 5.11.2012 18:06

Mikänkäs paksusen rikan kampiaksilan kytkin puolelle kannattas laittaa kun oli ilman sitä niin täristi ihan hirveesti.
CRWR
Pyörä:
Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
Paikkakunta:
Outokumpuu
Liittynyt:
15.7.2012 17:28
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut CRWR » 6.11.2012 0:05

siis taivutit vaa sitä putkee vai muokkasit kiinnikettä? ja on mulla jo 12mm kaasari. mikä toi jo 5-10km/h nopeutta lisää. nyt vaa putki rupes ahistamaan, niin booaa ja ei jaksa kiertää loppuun asti. ja nyt aattelin samalla kysyy että mitkä on orkkis keulaan oikeet stefat ja paljon porukka on pistäny sinne öljyy?
Tarpeeks lujaa on liian vähän
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 6.11.2012 14:59

Kun en mitään putken taivutinta omista nii raakasti putki poikki ja sitte vaan kattoo se oikeelle kohtaa kiinikkeeseen jonka tein kun ei viittiny jättää reikä nauhan varaan. Samalla laiton niin että olis mahdollisimman paljon maavaraa kun tahtoo ottaa isoimpiin kiviin ja möykkyihin kun mettässä ajeli. jos tahdot tarkkoja tietoja nii mee mun topiciin sieltä löytyy kaikki tehdyt jutut mitkä mulla on.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 8.11.2012 17:50

Pystyisköhän tohon puhallinpyttyyn hitsaan lisää rautaa että vois viilata huuhtikset isommaksi ja onks muuten totta että jos ne kiillottaa niin tulee lisää tehoa? Onko mitään järkee asentaa läppis imukaulaan silleen että siinä imukaulassa olis semmone laatikko johon läppärunko laitettas? :D Se vois olla aika jännä.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
zambb
Pyörä:
MBK Booster N.G, Tunturi Tiger Air 65cc, CPI Crab 50cc mopomönkijä
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
17.2.2012 14:52
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut zambb » 8.11.2012 19:56

Onko noihin Puch koneella oleviin Tunturi Tigereihin olemassa missään yläkauttaista teharia. Tuolla tietopankissa luki että Morini koneeseen voi tehdä teharin PVn yläkauttaisesta teharista, mutta käykö sama juttu Puch koneeseen. Jos voi tehdä tehdä PVn teharista Puch koneeseen niin olisko joku StepTwon tehari hyvä vai pitääkö se olla joku Gianelli?
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 9.11.2012 17:47

Ei niihin oo kyllä yläkauttasta. Muffler taitaa olla ainut putki mitä puchiin saa kaupasta.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 17.11.2012 22:39

Pystyykös 2 levysestä kytkimesta tekemään 3 levysen kovin helposti? Tarkotan vaan että onnistuuko silleesti että laitaa vaan yhdet levyt lisää? Ja sitte että onko 25€ minkälainen hinta autisan 50cc kp-kannesta?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.11.2012 0:06

Luulisin kyl et _jotain_ osaa tarvis sorvata tai sensemmosta. Nimim. kolme kuukautta viime vilkasusta kytkimeen :D
Ost hemmetis kansi ku halavalla saa. On sit vakio jos tulee tarpeesee.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista