@vizu eipä siitä airsalista välttämättä silti saa yhtä paljon tehoa/vääntöä, kuin tuollaisesta BRK 85cc:stä, koska:
-7 huuhtelukanavaa
-kuutiotilavuus suurempi
-sylinterin kanavat tehty 85cc:lle sopivaksi (eli suuremmat kuin esim. mitä 70cc:ssä)
itse viilaus, sylinterin korotus, puristuksien nosto, palotilan uudelleen muotoilu yms. ylimääräinen työ, joka tuosta todennäköisesti aiheutuu, saattaa olla liikaa töitä minulle, joka johtaa taas yhteen kesken jääneeseen projektiin myyntipuolella..
mut en tiiä, mitä mieltä olen sitten vaikka kuukauden päästä tai vaikka jo huomenna.
@Palezu tiedän kyl, et voin saada hyvin suunnitellun ja toteutetun putken avulla tosta airsalista jopa 15hp ulos (koneelta). ainut pikku vika tossa kuitenkin on, jos lähdetään hakemaan sellaisia 20hp tuloksia.. nimittäin tehoalue, ja missä se tulisi sijaitsemaan.
sylinteri olis lopulta joku pro racen tapainen, eli tehot jossain 9 000 rpm --->.
nyt olis hakusessa 20hp tehot ilman todella korkeita kierroksia ja myös suhteellisen laaja vääntö/tehoalue olis ihan 'jees', jotta jaksaa vetää 14-44 välit. (eli jos kierroksia on n. 12000, nopeus olisi 6. vaihteella ja noilla välityksillä vähän päälle 120km/h).
Männänvaihtovälien miettiminenkin on 99% tapauksissa turhaa hommaa koska niillä ei kukaan jaksa(innostus loppuu)/pysty(leipoo tai polizei iskee) ajamaan edes ensimmäistä mäntää loppuun.
tuo on kyl totta.. en tiedä yhtään H-E virimopoa, joka olis säilynyt edes 500km, ilman kilpien lähtö tai leipomista.
mut ainahan sitä voi yrittää.