tgb akros
- Liittynyt:
- 29.10.2016 18:00
mikäs on kun skootteri ei lähde käyntiin.kipinä on hyvä ja tulppa kastuu kun starttaa vähän aikaa.Staattori ja puola on vaihdettu.cdi boksi toimii toisessa mopossa.stefat on vaihdettu moottoriin.Uutta pensaa on.Kaasutin puhdas.Läpät on ehjät.Toisella tulpalla kokeiltu.2-tahti.
V1ltsu-
- Liittynyt:
- 2.7.2016 23:00
Mikähän nyt derbissä vikanan kun ykkösvaihteella vetää piikille asti ja vaihtaa kakkoselle niin vaikka kuinka nostaa vaihdepoljinta, niin kuulostaa samalta kun vapaalla huudattais täysillä kierroksilla... jos taas ei vedä ykkösellä piikille, vaan vähän matalammilla kierroksilla vaihtaa vaihdetta, niin toimii
myöskin liikkuu jonkun verran vaihde päällä ilman kytkintä kaikilla muilla vaihteilla paitsi ykkösellä... herää kysymys että toimiiko enää mikään muu vaihde kuin ykkönen ja kakkonen huonosti
Jesseev
- Pyörä:
- HM Derapage 50
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 17.6.2016 12:19
mikäs vois olla gilerassa vikana kun tulppa ei kastu millään vaikka kuinka paljon polkee tulppa paikallaan ilman virtoja ? kaasarille tulee kyllä bensaa kun avaa kohokammion tyhjennysruuvin alkaa kohokammiosta valua bensaa. Virrat päällä kun polkee niin välillä "iskee putkeen" (Ajotus päin mäntyä ?). Missä vika voisi olla ?
mäxä00
- Liittynyt:
- 27.2.2016 0:37
Tosa jonkin aikaa sitten vaihdoin gileraani männän ja hyvin toimi koko sisäänajon ajan. Mutta nytkun +400km ajettu ja oon alkanu antamaa jo kunnolla kaasua nii kiihdyyttäessä kovempii vauhteihin (+70km/h)on jo 4 kertaa ikäänkuin leiponut(?), eli on mitään sanomatta vain sammunut. On kyllä lähtenyt jokakerta heti uudestaan käyntiin, nii mietin että voiko se oikeesti lämpöleikata nui helposti vai onko jotai muuta häikkää? Tulpan ehdin jo vaihtaa uuten siinä toivossa et auttais mutta saman tempunhan se uudellakin teki...
kaipaineen
- Liittynyt:
- 20.9.2014 12:27
Nonii mikä on apikassa (08vm) vikana..? Vika ilmeni ekan kerran ku ajoin ihan normaalisti ja sitten sammui booamalla aivan niinkuin olisi bensa loppunut, mutta tankissa reilusti bensaa, sen jälkeen lähti ryypyn kans muutaman polkasun jälkeen käymään ja sammui sitten hetken päästä ku annoin käydä tyhjäkäynnillä. Sitten ei lähteny enää kunnolla käymään ja silloin kun sai käymään niin kävi maksimissaan 5sek ja sammu sen jälkee vaikkei koskenut kaasuun. Ja silloinku sai käymään nii jos anto kaasua nii sammu heti siihen. Sen jälkeen annoin seista hetken (noin 5min) lähti käymään ja ajoin muutaman metrin nii sammu taas booaamalla. Annoin taaas olla hetken sen ja kokeilin käymään niin alko leijuttamaan kierroksia. Mutta sen jälkeen toimi taas suht normaalisti mutta ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. Ja toimi samalla tavalla huonohkosti seuraavan päivän ja nyt oli viikonlopun ajan lämpimässä varastossa, niin tekee taas samaa että käy hetken ja sammuu ja välillä taas nostaa kierroksia..
Mistä alkais vikaa ehtimään? Tulpassa se tuskin on(?) Muutenkin melko uus tulppa. Bensansaannissa(?) Mulla on bensahana se normaali alipainehana, mutta hanasti menny se alipaine systeemi joskus paskaksi eli alipaine nippa tukittu ja laitettu manuaali hana letkun väliin, aikasemmin toimu sillä. Mutta voisko olla imuvuoti kun kierrosten leijuminen viittais siihen tai siihen ettei saakkaan bensaa? Suutin se tuskin on kun se on kokoa 100 ja aijemmin näillä 0 - -10 keleillä toiminu hyvin, ja tekniikkaa on vakio 50cc, 17.5dellorto vakioputsarilla ja tyhjä vakioputki.
Pitäisikö ekana kokeilla ottaa bensaletku irti ja kattoi tuleeko bensaa? Vai puhistella tuo ilmanputsari?
Tarttisin pikaisia vastauksia kun pitäisi kouluun päästä huomenna eikä käveleminen sinne nappaa pahemmin
Onko teillä ollu samalaisia ongelmia? Vinkit ja neuvot ois tervetulleita !Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Löytyykö puristuksia vielä?
kaipaineen
- Liittynyt:
- 20.9.2014 12:27
Joo puristuksia löytyy samalai kun ennen. Elikkä varmaan kannattaa alottaa tuon tutkimen siitä putsarista, imukaulasta ja siitä että saapiko se sitä bensaa, tai olisiko kaasarissa jotai paskaa. Voisiko vika olla läpissä? Ku eikös jos läpät harottaa nii tee juuri tuota että on huono lähtemään käyntiin ja sammuu kaasua antaessa?
lexa1999
- Liittynyt:
- 28.9.2016 21:36
kaipaineen kirjoitti:Nonii mikä on apikassa (08vm) vikana..? Vika ilmeni ekan kerran ku ajoin ihan normaalisti ja sitten sammui booamalla aivan niinkuin olisi bensa loppunut, mutta tankissa reilusti bensaa, sen jälkeen lähti ryypyn kans muutaman polkasun jälkeen käymään ja sammui sitten hetken päästä ku annoin käydä tyhjäkäynnillä. Sitten ei lähteny enää kunnolla käymään ja silloin kun sai käymään niin kävi maksimissaan 5sek ja sammu sen jälkee vaikkei koskenut kaasuun. Ja silloinku sai käymään nii jos anto kaasua nii sammu heti siihen. Sen jälkeen annoin seista hetken (noin 5min) lähti käymään ja ajoin muutaman metrin nii sammu taas booaamalla. Annoin taaas olla hetken sen ja kokeilin käymään niin alko leijuttamaan kierroksia. Mutta sen jälkeen toimi taas suht normaalisti mutta ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. Ja toimi samalla tavalla huonohkosti seuraavan päivän ja nyt oli viikonlopun ajan lämpimässä varastossa, niin tekee taas samaa että käy hetken ja sammuu ja välillä taas nostaa kierroksia..
Mistä alkais vikaa ehtimään? Tulpassa se tuskin on(?) Muutenkin melko uus tulppa. Bensansaannissa(?) Mulla on bensahana se normaali alipainehana, mutta hanasti menny se alipaine systeemi joskus paskaksi eli alipaine nippa tukittu ja laitettu manuaali hana letkun väliin, aikasemmin toimu sillä. Mutta voisko olla imuvuoti kun kierrosten leijuminen viittais siihen tai siihen ettei saakkaan bensaa? Suutin se tuskin on kun se on kokoa 100 ja aijemmin näillä 0 - -10 keleillä toiminu hyvin, ja tekniikkaa on vakio 50cc, 17.5dellorto vakioputsarilla ja tyhjä vakioputki.
Pitäisikö ekana kokeilla ottaa bensaletku irti ja kattoi tuleeko bensaa? Vai puhistella tuo ilmanputsari?
Tarttisin pikaisia vastauksia kun pitäisi kouluun päästä huomenna eikä käveleminen sinne nappaa pahemmin
Onko teillä ollu samalaisia ongelmia? Vinkit ja neuvot ois tervetulleita !Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Chreissinki kirjoitti:Kertokaas mistä johtuu kun ajaa korkeilla kierroksilla mutta ei kaasu pohjassa nii toimii hyvin mutta kun laittaa kaasun täysille niin että imuäänet kuuluu kovempaa ja kaasarissa tuntuu "nykimistä" ja sen myös kuulee. Alamäessä kun pistää kaasun pohjaan niin tämä loppuu.
Tyhjäkäynti/seosruuvia ja ilmaruuvia olen säätänyt, tyhjäkäynti toimii tosi hyvin ja käy muuten hyvin.
Mopona siis CH Racing WXE 50 2006
95 suutin
Kuriton vakioputki
10-65 välit
kaipaineen kirjoitti:Nonii mikä on apikassa (08vm) vikana..? Vika ilmeni ekan kerran ku ajoin ihan normaalisti ja sitten sammui booamalla aivan niinkuin olisi bensa loppunut, mutta tankissa reilusti bensaa, sen jälkeen lähti ryypyn kans muutaman polkasun jälkeen käymään ja sammui sitten hetken päästä ku annoin käydä tyhjäkäynnillä. Sitten ei lähteny enää kunnolla käymään ja silloin kun sai käymään niin kävi maksimissaan 5sek ja sammu sen jälkee vaikkei koskenut kaasuun. Ja silloinku sai käymään nii jos anto kaasua nii sammu heti siihen. Sen jälkeen annoin seista hetken (noin 5min) lähti käymään ja ajoin muutaman metrin nii sammu taas booaamalla. Annoin taaas olla hetken sen ja kokeilin käymään niin alko leijuttamaan kierroksia. Mutta sen jälkeen toimi taas suht normaalisti mutta ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. Ja toimi samalla tavalla huonohkosti seuraavan päivän ja nyt oli viikonlopun ajan lämpimässä varastossa, niin tekee taas samaa että käy hetken ja sammuu ja välillä taas nostaa kierroksia..
Mistä alkais vikaa ehtimään? Tulpassa se tuskin on(?) Muutenkin melko uus tulppa. Bensansaannissa(?) Mulla on bensahana se normaali alipainehana, mutta hanasti menny se alipaine systeemi joskus paskaksi eli alipaine nippa tukittu ja laitettu manuaali hana letkun väliin, aikasemmin toimu sillä. Mutta voisko olla imuvuoti kun kierrosten leijuminen viittais siihen tai siihen ettei saakkaan bensaa? Suutin se tuskin on kun se on kokoa 100 ja aijemmin näillä 0 - -10 keleillä toiminu hyvin, ja tekniikkaa on vakio 50cc, 17.5dellorto vakioputsarilla ja tyhjä vakioputki.
Pitäisikö ekana kokeilla ottaa bensaletku irti ja kattoi tuleeko bensaa? Vai puhistella tuo ilmanputsari?
Tarttisin pikaisia vastauksia kun pitäisi kouluun päästä huomenna eikä käveleminen sinne nappaa pahemmin
Onko teillä ollu samalaisia ongelmia? Vinkit ja neuvot ois tervetulleita !Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Petu01
- Liittynyt:
- 9.8.2016 11:23
Mikäs -07 detsis vikana kun ei anna kunnolla kierroksia n. 8700 ja ennen anto iha reippassti 6 vaihteel 9800 ja sillonki oli vaa kuri otettu pois. Sylinterin, kampiakselin ja männän vaihon jälkee alko tekeen tota (vaihettu joku 1500-2000km sitte) ja nyt siinä välis putsattu kaasari, tyhjennetty putki kokonaa,suutin vaihettu 95, rajotin ohitettu ja antaa vaa sen 8700 kierrosta olishan se ihan mukava tietää mikäs siihen on tullu konerempan jälkee ja kulkee vaan max 60 nuilla vireil vaikka ennen koneremppaa meny sen 60 pelkällä kurin poistolls :/ ja sitten vielä tää kun käynnistää mopon käy pari sekkaa käynnis ja sammuu, putki välil paukkuu ja muutenki vähä pätkii... Kun on käynnistelly mopoa jonki aikaa nii alkaa pysyyn käynnis mut välillä ihan normi ajossakin sammuilee ja pitää polkee vähän aikaa ja taas käynnistyy yleensä vain loskasella ja sateisella kelillä tekee tällee. Voin laittaa videotaki tuleen siit käynnistyksestä huomenissa
taukopaikka
- Pyörä:
- KTM exc -16
- Liittynyt:
- 20.12.2016 20:42
mikä mahtaa olla vikana kun detsi vastaa kaasuun todella huonosti? imukaulassa aika iso halkeama ja uusi tilattu, että aiheuttaako imuvuoto sen vai johtuuko vaan säädöistä?
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Mikähän mahtaa olla kun isomman eturattaan vaihdon jälkeen on ruvennut kuulumaan aika kovaäänistä rahinaa eturattaan kohdalta? Eturatas ei ota lohkoon kiinni ja ketjurullaa on rasvattu.
Mopo on um aprilia.
taukopaikka
- Pyörä:
- KTM exc -16
- Liittynyt:
- 20.12.2016 20:42
taukopaikka kirjoitti:mikä mahtaa olla vikana kun detsi vastaa kaasuun todella huonosti? imukaulassa aika iso halkeama ja uusi tilattu, että aiheuttaako imuvuoto sen vai johtuuko vaan säädöistä?
Uusi imukaula kiini ei auttanut vastaa kaasun huonosti edelleen
JK99
- Liittynyt:
- 27.2.2016 21:22
Katoppa läppien kunto seuraavaksi...
Itellä oli ainakin samanlainen ongelma joskus käyntiin lähti, mutta vastasi kaasuun todella huonosti ja myöskin alhaalta kaikki vääntö oikeastaan oli hävinnyt.
taukopaikka
- Pyörä:
- KTM exc -16
- Liittynyt:
- 20.12.2016 20:42
JK99 kirjoitti:Katoppa läppien kunto seuraavaksi...
Itellä oli ainakin samanlainen ongelma joskus käyntiin lähti, mutta vastasi kaasuun todella huonosti ja myöskin alhaalta kaikki vääntö oikeastaan oli hävinnyt.
Läpät aivan uudet. Mitä oireita liian alhaisella bensapinnalla on?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Alhainen bensanpinta lähinnä leijuttaa kierroksia. Toki jos tosi huonosti kohokammiossa soppaa ni voi myös booata
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista