Pitää myös muistaa, että skootterin/mopon keventäminenkin vähentää polttoaineen kulutusta. eli joko Kuljettaja dieetille tai skootterin "turhia" osia pois tai molemmat
. tämähän tietenkin on vaan mielipidekysymys, että mitä skootterista kannattaa ottaa pois, sillä aerodynaamisuus voi muuttua pahasti jo yhden katteen poistamisella tms. Kaiken parhaimman hyödyn tässä asiassa saisi jos tekisi esim. katteista integroidut toisiinsa, eikä mitään pyörteileviä liitoskohtia jäisi. Tietenkin voi myös käyttää vaikka mopon väristä teippiä ja peittää sillä liitoskohdat. Rekisterinkilven lipasta voi tehdä vaikka pellistä pienemmän, mutta sitä ei kannata laittaa renkaan kiinnitys akseliin vaan pitää mopon alla/takana ettei ilma osuisi siihen. Myös ilmansuodatinkotelon voi vaihtaa vaikka Power Filteriin, mutta varmista ettei seos ole liian laiha! Sitten herää kysymys, että kannattaako ostaa isompaa suutinta sen takia, että säästää ~150grammaa. parhaassa tapauksessa seosta ei tarvitse muuttaa..
Ajoasentokin vaikuttaa bensankulutukseen, joten jos jalat pitää mopon "sisäpuolella" eli tiiviisti jalkatilassa ja vaikka istuu vähän kyyrymmässä, niin kyllä se kulutus nyt pitkillä matkoilla on varmasti eri kun, että ajat jalat jossain suurinpiirtein maassa selkä suorana ja kypärän viisiiri auki
Kaasukädellä on myös suuri merkitys.. Mahdollisimman tasaisesti kannattaisi lähteä esim. risteyksestä.
jos tässä nyt puhutaan kaiken mahdollisen bensan säästämiseksi, niin tälläsia tarvitsee miettiä
Aerodynaamisuutta voi parantaa myös, ottamalla tavarasäiliön/-ritilän penkin takaa pois ja sehän keventää myös skootteria..
Rengaspaineet myös vaikuttavat tähän. Niiden pitää olla samat ja periaatteessa mitä enemmän painetta, sitä vähemmän rengaspinta-alaa mikä osuu maahan, mutta ei liikaa kumminkaan!
Ajolinjat ja jarrutukset vaikuttavat myös, joten niitä pitää myös katsoa..