Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Dödö toimii hyvin. Plussana tietysti hento tuoksu koneessa vielä tuhannenkin kilometrin jälkeen.
tara72
- Liittynyt:
- 23.8.2014 8:53
Hei!Oiskohan kellään antaa neuvoja tämmöisessä asiassa kun roxiin on vaihdettu mäntä,kampiakseli,laakerit,stefat,öljypumppu,käynnistyskytkin,tulppa,variaattorinhihna,näitten jälkeen roxi toimi muutamia päiviä,sitten alkoivat ongelmat eli hyytyi kesken ajon täydestä vauhdista eikä lähde käyntiin.Nyt on tehty seuraavat toimenpiteet eli kaasari ja ilmanputsari puhdistettu,tulppa uusittu varmuuden vuoksi,johdot ja letkut tarkistettu,bensatankki tyhjennetty,tulppa antaa kipinää ja sylinteriin laitettu bensaa mutta ei polta sitä.Missä ihmeessä vika voi olla,hermot on jo melkein menetetty.Kiitos vastauksista.
forsta
- Liittynyt:
- 28.2.2014 21:38
Osaako joku sanoa mitä kannattaisi tehdä kun olin kiristänyt sylinterikannen huonosti ja vettä (ja jäähdytinnestettä) pääsi sylinteriin ja kampikammioon. Sylinterin olen kuivannut ja olen yrittänyt puhaltaa kampikammiosta vettä ulos, mutta kampikammiossa on varmaan kosteutta vielä.
Mopo käy, mutta todella huonosti. Pidin sen käynnissä noin 20min mutta se ei auttanut. Jos laittaa vähänkin kaasua se sammuu heti. Mitä kannattaisi tehdä?
Heppa74
- Pyörä:
- Aprilia sx 07
- Liittynyt:
- 23.8.2014 14:56
Mikäköhän on vikana? Moponi pohjasta vuotaa jotain öljyä enkä ole aivan varma mitä öljyä se on. Näyttäisi vuotavan lohkojen välistä mutta sitten semmoisen ruuvin päältä tiputtelee sitä öljyä kans. Onko se huono juttu ja voinko ajaa mopolla silti? Sitten vielä semmoinen juttu että miten saisin kaasusta semmoisen ''tyhjän'' pois? Mopo on Aprilia SX 07
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Vaihteistoöljyä taitaapi olla. Jos taito riittää niin lohkot auki ja tiiviste vaihtoon, muuten tarkistelet vaan sillon tällön että öljyä on riittävästi. Mopon ohjekirjasta löytyy mikä on öljyn tarkistusruuvi. Kaasusta saa löysän pois joko löysäämällä kaasarin kannen ruuvia, tai kiristämällä kaasukahvassa vaijerin päässä olevaa ruuvia.
forsta kirjoitti:Osaako joku sanoa mitä kannattaisi tehdä kun olin kiristänyt sylinterikannen huonosti ja vettä (ja jäähdytinnestettä) pääsi sylinteriin ja kampikammioon. Sylinterin olen kuivannut ja olen yrittänyt puhaltaa kampikammiosta vettä ulos, mutta kampikammiossa on varmaan kosteutta vielä.
Mopo käy, mutta todella huonosti. Pidin sen käynnissä noin 20min mutta se ei auttanut. Jos laittaa vähänkin kaasua se sammuu heti. Mitä kannattaisi tehdä?
Sytytystulppa poies ja muutama helvetin kova polkasu, pitäis tulla vedet pihalle. Sitten vaan mopo käymään ja annat sen käydä, kyllä se loppu vesi lähtee mopon käydessä vaikka saattaa siinä vähän aikaa mennä.
Heppa74
- Pyörä:
- Aprilia sx 07
- Liittynyt:
- 23.8.2014 14:56
Mistä tiedän kuinka paljon vaihteistoöljyä on jäljellä?
Dinkles
- Liittynyt:
- 13.8.2014 23:47
kuinka paljon vakio kampura mahtaa kestää kierroksia ? kestääköhän 80cc airsalin tai 78cc barikitin ? (kyseessä Derbi senda drd racing 2013) ajettu 5100km
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Heppa74 kirjoitti:Mistä tiedän kuinka paljon vaihteistoöljyä on jäljellä?
About puolessavälissä kytkinkoppaa pitäis olla ruuvi. Siitä pitää avattaessa valua öljyä, jos ei niin lisää koneeseen. Pitää olla sitten märkäkytkimille sopivaa vaihteistoöljyä.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ja sinänsä vaihteistoöljy ei kulu mihinkään vaan sen määrä pysyy samana ellei sitten järjestelmässä ole vuotoa. Mopossa ainoastaan bensiiniä ja voiteluöljyä on tarpeen lisätä säännöllisesti, toki muidenkin nesteiden pinnan korkeutta on hyvä aika ajoin tarkkailla.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Tuohan aikasemmin sano että sillä vuotaa öljyä.
-rame-
- Pyörä:
- Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 26.9.2010 20:11
Mankin ylä t pala on vähä revenny nii voiko se olla kiinni sillon ku hitsaa sitä? Meneekö moposta jotai rikki?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kuulostaako järkevältä hitsata bensatankin vieressä? Palikka irti ennen ku hitsaat.
joulupukki9
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 20.5.2014 21:48
Noniin eli tänään vaihdon takarenkaan laakerit mutta takarengas heiluu edellee hieman sivuille. Akselin pultit on kiristetty kunnolla mutta ei liian tiukkaan ja rengas on suora. Kuuluuko asiaan vai väljistykö laakerit heti tai jotain muuta vastaavaa?
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Takahaarukan saa kiristää ihan voimalla, sillä siinä on aina vähän venymisvaraa, ilmeisesti takapyörän asennustyötä helpottaakseen. Katso ettei pusliin jää yhtään väljää ja että ne ovat oikeanlaiset. Räjäytyskuvat ovat paras apu tähän, sillä netin sanaan ei aina voi luottaa.
Heppa74
- Pyörä:
- Aprilia sx 07
- Liittynyt:
- 23.8.2014 14:56
Hei nytten ois semmoinen onkelma että kun mopo on vaihteella ja kytkin pohjassa niin ei liiku mihinkää kun yritän työntää, eikös sen pitäs liikkua silloin?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista