Minarelli AM6

Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 12.8.2017 21:25

Mulla oli sama homma, aja vähän aikaa niin jännitys aukee, tai sitten lyö kampuran päähän terävästi molemmilta puolilta
Vkvi
Pyörä:
Rieju mrt 2015
Liittynyt:
27.8.2016 16:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Vkvi » 13.8.2017 21:27

Mistä johtuu että kytkimenpystyakselilta vuotaa öljyä? Stefan vaihto ei auttanut.
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 13.8.2017 21:36

Tarkista ainakin ettei koneen takana oleva huohotinnippa ole tukossa.
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ope76 » 19.8.2017 20:42

Pari pikaista kysymystä:

1. Onko nuo tuorevoitelut ollu näissä yleensä kuin luotettavia...eli että kannattaako tuollaista 15v vanhaa ja 12500km ajettua edes harkita ottavansa enää käyttöön?

2. Miten tässä yleensäkin nuo säädöt ja ilmaus pitäis tehdä? Jos jonkin pikaohjeen osais joku heittää. Tuon näköinen laitos tässä: https://www.dropbox.com/s/j4ewwqp499e0l ... 9.JPG?dl=0

3. Edit...tämä selkis jo
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ope76 » 20.8.2017 10:36

Lisää pulmia. Mistä johtuu, ettei kytkinkahvaan jää yhtään välystä, vaikka vaijerista on kaikki säädöt nollilla?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.8.2017 11:19

Ihan välyksettömäksi se ei välttämättä mene jos käyttöakseli ja sen jousi on hyvässä terässä jolloin kahvassa tuntuu aina pieni jännitys. Sen tuntee kuitenkin kun käyttöakseli alkaa työntää painelevyä, vai jääkö kytkin oikeasti jopa kantamaan? Jos näin käy niin todennäköisesti on väärän pituinen vaijeri/kuori.
Naikoulino
Liittynyt:
29.10.2016 21:51
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Naikoulino » 28.8.2017 13:32

Mikä voi olla Riejussa vikana, kun 1-2 vaihteella ottaa hyvin kierrokset, mutta 3 vaihteella kun kierrokset ovat tarpeeksi suuret niin mopoo alkaa pätkii/nykimään ja vauhti hiljenee ja yleensä sammuu. Jos painaa kytkimen pohjaan ja yrittää antaa enemmän kaasua niin mopo meinaa sammua siksi pitää antaa hellästi kaasua jottei se sammu. Kun käynnistää mopon uusiki jos se siis sammuu niin silloin se pätkii/nykii 1 vaihteella ja booaa/sammuilee. Isompaa suutinta testasin eli 110 niin silloin se oli melkeimpä pahempi tai en huomannu eroa? Kaasari puhdistettu ja sähköt katsottu eikä vikaa ole löytynyt sytytyspuolleltakaan. Läpätkään ei raota. Ensiksi epäilin että vettä on joutunut tankkiin, mutta tyhjensin sen ja kuivasin sen eikä silti mitään.

Ja siis Rieju mrt 2015 tekniikat. 105 suutin, am6 airsal 50cc sport, enox putki, 16mm dellorto ja kurtion ilmanpuhdistin.

Eli voisiko nyt joku minua viisaampi auttaa :lol: Olisin todella kiitollinen, koska alkaa mennä motivaatio tuohon kun ei voi kirjaimellisesti ajaa sillä :roll:
Eeero
Liittynyt:
21.5.2017 11:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Eeero » 28.8.2017 21:25

Itse katsoisin ensin onko ilmanputsari missä kunnossa. Imuvuodot kannattaa katsoa. Ekana tulisi mieleen että sähköissä vika. Miten vika ilmeni ja onko rajoitin porattu? Varmaan olet jo kokeillut eri tulpilla ja mahdollisesti eri tulpan johdolla ja hatulla
Jatkossa sama viesti mieluiten vain yhteen lankaan
menee täyziii
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ope76 » 2.9.2017 12:50

Mistä johtuu, että kytkinrempan jälkeen kone rahisee, kun kytkin ei ole pohjassa...menikö se painelevy sittenki väärään asentoon :eek: Voisko joku ystävällinen nyt kerrata tähän ne ohjeet, että miten nuo kytkinkruunu + levyt + välilevyt + painelevy pitää olla :roll:

EDIT: Kytkin siis toimii ihan oikein, mutta remontin jälkeen vaijerista piti pyörittää kaikki säädöt ihan täysin nollille, eikä vaijerissa/kytkinkahvassa ole siltikään yhtään välystä. Eli tais mennä aukaisuhommiksi. Ei passais luottaa että rikkinäisen voi kasata samalla tavalla, miten se on ollutkin...ja kun kerkesin pöljä jo ne kuvatkin poistaa, niin ei voi edes tarkistaa mistään, että oliko tässä ollut aiemminkin väärin kasattuna tuo kytkin :roll:
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ope76 » 3.9.2017 13:45

Eikö joku vois laittaa noita ohjeita sillain, että kaikki palikat on varmasti oikein. Onko esimerkiksi kytkinkruunun asennolla jotain väliä. Nyt se ei ainakaan ole silloin kohdistusmerkki ylös, kun ne tasapainoakselin merkit on keskenään yhdessä. Ehkä nämä kaikki oli sitten oikein, eli onko tuossa ihan ominaisuutena tuollainen pieni "rohina" kun kytkintä ei paineta, kun mitään vikaa en itse löydä :roll: Kytkimestä se kuitenkin selkeästi kuului, ja kun kytkimen painoi pohjaan, niin loppui. Akselissa ei tunnu minkäänlaista välystä.

EDIT: Noniin, paketti on taas kasassa. En kyllä löytänyt yhtään mitään vikaa siitä entisestäkään kasauksesta, mutta katsotaan. Akselissa ei tosiaan poikittaisvälystä tunnu, mutta pitkittäistä on, ja kun kruunu on paikoillaan, on siinä välystä.

Vielä sellainen, että miten se painelevyn säätöruuvi pitäis kiristää, kun sehän ei saa ilmeisesti ainakaan kantaa yhtään? Eli sormilla kiinni kunnes alkaa "vastaamaan", ja sitten auki puoli kierrosta?
niijustihi
Liittynyt:
12.11.2016 16:51
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut niijustihi » 4.9.2017 16:19

Kuinka vaikea tälläset sähköt olis muokata am6?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.9.2017 17:01

Vaatii sorvia kartion sovitukseen. Muistaakseni PV saatiin käymään tuon tyylisillä sähköillä kunnes vauhtiksesta lensi magneetti ja todettiin ettei maksa vaivaa räpätä noiden kanssa.

Ope76: itse on tullut säädettyä noin.
Asennoilla ei muuten mitään väliä kuin tosiaan tasap. Akseli ja kampura keskenään synkassa ja painelevyn nuoli kohdakkain kruunun täplän kanssa. Rohina voisi kuulua vaihteiston akselin laakeroinnista.
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut wwilper » 5.9.2017 16:16

Mulle tulossa koneremontti ja samalla viilattu 70cc Airsal sport vaihtuu 80cc sporttiin, tämä osa ihmetyttää: http://www.maxiscoot.com/top-performanc ... 080-3.html orkkis 6 vaihteen ratas 24p, tää 26p. Eli vois pitää mukavat välit joilla kiihtyy, mut sitten kutosel matka-ajo olis herkkuu. Voisko joku selittää mulle miten tää mahtuu sinne orkkiksen tilalle, kun on fyysisesti suurempi?! :roll:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.9.2017 16:32

Tuohan korvaa nimenomaan 25hampaisen 6. rattaan vaihteiston 1. akselilla, eikä 2. akselin 24h ratasta.
Tuolloin 5. välitys olisi .96 ja 6. .961.
Yksi hammas kasvattaa halkaisijaa tuolla hammastuksella näemmä sen verran vähän, että toleranssin rajoissa tuo ratas sopii paikalleen. Toki siinä lienee myös hieman matalampi hammas jolloin halkaisijat ovat samat

Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 5.9.2017 21:35

Nyt tarvis vähän apua. Moposta se vaihdepolkimen akseli tai niinku se mihin se vaihdepoljin kiinnitetään, sen akselin hampaisto on täysin kulunut. Mistä sellasia akseleita saa uusia ja miten sen vaihto tapahtuu?
:itku:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista