Ei se powerfilsu sitä mopo hajota...Turha sitä on kauhistella...Itellä kuriton mopo ja siihen oli edellinen omistaja laittanut tehojen halussa laittanut tälläsen penteleen power filtsun, kauhistuin kun huomasin että se ei ollut vaahtomuovia ja huomenna menossa hakemaan piperin tilalle. Onneksi kortti tulee vasta joulukuussa niin ei ole ollut ajossa muutakun vähän pihatiellä ajellut.
kone käy kuumempana ja lämpörasitukset kasvaa.mutta suutinta en ihan heti jaksais mennä vaihtamaan kun ei booaa, ja mitä väliä jos pakokaasusta tulee kuumempaa?
Tutustu kaasarin toimintaan ja kaikkeen kaasarista tehtyyn kirjallisuuteen. Jospa sitten keksisit miksi se ei toimi... Minkä ihmeen takia mopossa edes olisi suuttimia jos seoksen voisi vaan säätää seosruuvista?Siis en keksi että minkä takia tämä mun seosruuvi juttuni toimisi
Eikö sitä suutinta sitten voi mennä vaihtamaan kun saat kortin? joka tapauksessa joudut sen luultavasti vaihtamaan vielä ennen uudelleen kun kortin saat.tietysti mä vaihtaisin sen suuttimen jos tietäisin sen auttavan mutta pystyykö sitä testaamaan paikoiltaan ?
Seosruuvi ei kyllä vaikuta noin laajalla alueella, varmaan jollain 1/8 tai 1/10 kaasulla, neula vaikuttaa 1/4 kaasulla. Käytännössä toi seosruuvi ei vaikuta muuhun kun tyhjäkäyntiin.Mutta tosiaan, se sun seosruuvi juttu ei toimi sen takia, koska seosruuvi vaikuttaa vaan noin 1/4 kaasunavaumaan. Eli siis, täyskaasulla se käy yhtä laihalla kuin ennen seosruuvin säätämistä.
Ei powerin kiinni laittaminen toki mitään välitöntä tuhoa saa aikaan, mutta kokemusten perusteella sen suodatusteho on heikompi kuin muilla ilmanpuhdistimilla. Huonompi suodatusteho mahdollistaa suuremman epäpuhtauksien määrän pääsyn moottoriin, joka ei ainakaan paranna koneen kestoikää. Tämän takia ei toki kannata yöuniaan menettää, mutta toisen tyyppiseen suodattimeen siirtyminen on ihan viisas ratkaisu.Slerpa_ kirjoitti:Ei se powerfilsu sitä mopo hajota...Turha sitä on kauhistella...
No juu, on ehdottomasti piperiin taiu vastaavaan siirtyminen paras ratkasu. Kirjottajalla tuntui vaan olevan semmonen asenne, ettei mopolla voisi ajaa ennen kun siinä on piperi, ja että powerfilsu=koneen rikko.Huonompi suodatusteho mahdollistaa suuremman epäpuhtauksien määrän pääsyn moottoriin, joka ei ainakaan paranna koneen kestoikää. Tämän takia ei toki kannata yöuniaan menettää, mutta toisen tyyppiseen suodattimeen siirtyminen on ihan viisas ratkaisu.
Suutin vaikeampi vaihtaa kuin ilmanputsari? Et ole tosissasi. Löysäät kaasarin kiinnitys klemmarin pyöräytät kaasaria itseesi päin ja avaat nu pultit, sitten ruuvaat suuttimen irti ja uus tilalle ja takaisin. Nuin simppeliä se on.Rikzaah kirjoitti:a. en jaksa tilata/odottaa uutta suutinta/suuttimia.
b. en jaksa vaihtaa suutinta koska siihen pääsy lievästi vaikeaa.
c. ilmanputsari 100% helpompi vaihtaa.
d. en tuu ajaa kylmemmillä keleillä.
e. huolto voi sitten vaihtaa jos ne tykkää, siitähän niille maksetaan eikä mistään munien kaivelusta
Mikset siellä huollossa käske niitten siellä huollossa laittaa orkkis putsaria? Mitä sitä itse laittamaan...ja kun vaihdan sen orkkis ilmanputsarin siihen niin suutin on optimi, koska silloin aikoinaan kun tämä oli liikkeen omistama niin he oli ottanut kurin pois ja laittanut uuden suuttimen ja heillä oli orkkis ilmanputsari tee tästä päätelmä