kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Luotettavuuden kannalta ne aika samaa paskaa on. Leonellissä on paskempi valopuola (~65W, jotain siinä kuudenkympin paikkeilla). Ducatiin saa varaosia kaikkialta. Oikeastaan tuo viimeinen on jo itsessään erinomainen syy Ducatien käyttöön jos pitää valita.
Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
Mulikka1 kirjoitti:Noniin. Nyt on sitte totaalinen seinä tullu vastaan ton vehkeen kans. Elikkä alunperin meni korjaamolle 2vk sitte liian öljynsaannin takia kun ei itellä ollu mahollisuuksia tehdä enempää. Tänään haettiin sitte lopulta takasi kun eivät ollu saanu oikein muuta aikaseks kun koneen stefojen vaihto ja muu ulkoinen korjaus. Ensin tuli viesti että kaasari pitää vaihtaa koska siellä oli kuulemma halkeamia josta johtui liika öljynsaanti stefojen lisäksi. Seuraavaks tuli sitte viesti että moricci olis hajonnu(?) diodin takia ja vaikutus oli että välillä toimi normaalisti ja välillä vaan pätki aivan tajuttomasti. No, olivat sitte tehneet todella paskan tempun nimittäin modanneet sinne genericin CDI:n ja puolan... Eihän se sillä kokoonpanolla toiminu yhtään. No ajelin kotiin, hyvin paskasti mutta kumminkin kun ei edes kiertäny mihinkää. Ruvettii sitte isän kanssa sitä siinä tutkailee sitä tarkemmin niin todettiin että vaihdetaan uus moricci kun semmonen oli hommatu ite korjaamon saamattomuuden vuoksi. Vaihdettiin ja otettiin genericin CDI pois välistä. Ei toiminut muutakuin diodin kanssa(?) Taas suuri kysymysmerkki että miten on mahollista. On säädetty kaasarin neulaa pyöritelty seosruuveja vaihdettu suutinta, tulppaa ja vaihdettu jopa vakioputki paikalleen. Mutta ei mikään auta.Välillä toimii kun tukkii ilmansaantia ja kerran se lähti kunnolla kiertämään kun laittoi ryypyn päälle ja tukki ilmansaantia mutta kun laitettiin normaaliksi katosi myös tyhjäkäynti.Tuntuis vähän siltä että sytytys olis liian myöhäsellä kun sytyttää välillä putkessa ja taas toisaalta jossakin on imuvuoto kun rupeaa toimimaan paremmin kun imua peitetään. Nyt alkaa oleen jo totaalinen sekoominen tulossa ellei ala tuleen jotakin tolkkua. Eli olisin suuresti kiitollinen jos joku viitsisi edes yrittää auttaa. Dt on siis kyseessä
Nostellaan vähän josko joku osais viä auttaa, puolan vaihtelen tänään...
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
Nää "huoltamot" on kyllä usein melko vitsikkäitä. Jos vikaa ei löydetä, niin sellainen keksitään että saadaan rahastettua. Imuvuoto kuulostaa oireiden perusteella hyvin mahdolliselta, suosittelen katsomaan ettei imukaulassa ole halkeamia. Ja toisena vaihtoehtona ottamaan magneeton irti, ja katsomaan vuotaako kampiakselin stefa. Tutki ainakin tuo ensimmäisenä
Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
Koneremontti tehty, ja ei näy ainakaan laatikkoöljyjä häviävän kun stefa on uus. Ja imukaulanki pitäs olla uus kaasarin takia. Noo, täytyypä tutkia kun pääsen mopon kimppuun
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Mutä mäntäsarjaa suosittelisitte rieju mrt 2011? Ja voiko männänvaihdon kusta jotenkin helvetin pahasti kun ajattelin itse sen vaihtaa ja eka kerta olis. Mitä kaikkea pitää huomioida yms?
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
Laitetaas tännekkin, viikonloppuna pitäisi saada mopo kuntoon..
Eli mikähän mahtaisi olla vikana vanhanmallin DT:ssä kun ei pelaa vakioputkella YHTÄÄN. Kokeiltu kurin kanssa ja ilman + putkesta on poltettu karstat. Metrakitin putkella mopon sai jotenkuten säätöihin, mutta vakioputkella ei.
Tuntuu että röpeltää aivan mielettömästi olipa suutin mikä hyvänsä. Kokeiltu lähes kaikkia kokoja väliltä 50-65 eikä toimi ei sitten millään. Alkaa vaikuttaa siltä että probleema ei ole seoksissa.
Aika kauan on tullut painittua tuon vakioputken kanssa mutta ei vaan tunnu pelaavan..
Boksi vaihdettu ducatiin ja tekniikkana vakiovälit, vakiopytty ja vakiokaasari.
Huippuja ottaa tuolla putkella sekä kurillisena että kurittomana ~30km/h tasaisella ja ~20km/h ylämäkeen + ei kierrä ajossa yhtään.
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Vireboy kirjoitti:Mutä mäntäsarjaa suosittelisitte rieju mrt 2011? Ja voiko männänvaihdon kusta jotenkin helvetin pahasti kun ajattelin itse sen vaihtaa ja eka kerta olis. Mitä kaikkea pitää huomioida yms?
Männäntapin lukkosokkia ei kannata pudottaa kampikammioon, ja mäntä tulee laittaa oikein päin. tossapa oikeestaan kaikki oleelliset. Prox ja Italkit on todettuttu toimiviksi männiksi. Vakiokoko on 40.3mm
SuizaS1 kirjoitti:Eli mikähän mahtaisi olla vikana vanhanmallin DT:ssä...
Katalysaattori irti? Joku siellä putkessa kaiken järjen mukaan blokkii virtaukset jos ei saa säätöihin eikä tuon kovempaa kulje
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Vaihteistoöljyt valuu kampikammioon ja ei synny kunnon palamista, röpeltää eikä kulje?
Tai sitten jäähytysnesteet, häviääkö ne?
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
SuizaS1 kirjoitti:Ongelmaa..
Tosiaan selvisi että putki oli täysin tukossa välipillin ja paisarin liitoksesta vaikka olin kerran jo poltellut karstat ja nakutellut puukalikalla enimmät pois.
Nyt toimii
.
vessanovi
- Pyörä:
- Derpi x-race 04
- Liittynyt:
- 31.7.2012 13:14
Hei taasen !
Tuossa konerempan yhteydessä lähti tuo vaihdeakseli ja siitä ne romppeet mitkä on kiinni niin irti.. Niin kuuluuko vaihteita pystyä vaihtamaan kun lohkot EI ole kiinni toisissaan? Kaikki kyllä tuntuu olevan aivan oikein yms eli periaatteessa pitäs mutta ei se vaan vaihdu. Eli pitääkö lohkot laittaa toisiinsa kiinni ja sitten vasta pystyy testaamaan, vai mitenkä on asian laita?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Yleensä vaihteiston on tarkotettu toimivan kun lohkot on kiinni ja välykset kohillaan.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Onko rieju mrt:een impulssikäämin johto punavalkoinen?
ViTSi
- Pyörä:
- HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 26.10.2010 20:15
Paljos tuota konetta oikeen kannattaa ajella sisään? Nyt siis vaihdettu sylinteri ja kampiakselin ja petarit. Riittääkö joku 200-300km?
Joku tossa mulle tokas että ei 2 tahteja tarvii sisään ajaa mutta kyllähän noitten osien hetki kestää asettua paikoilleen
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
30km sisäänajoa riittää..
Koneen kasauksen jälkeen 5 min tyhjäkäyntiä, vähän ekstra öljyä tankkiin, sitten asteittain kovenevia kiihdytyksiä ja vähän matkarullailua niin mopo on sisäänajettu ja sitten vain kurittamaan konetta. Jos jotain hajoaa niin vika on säädöissä tai asennuksessa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
Ledinauha kirjoitti:Yleensä vaihteiston on tarkotettu toimivan kun lohkot on kiinni ja välykset kohillaan.
..Ja koneen pyöriessä..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista