hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
derbinisti kirjoitti:Kestääkö tuo vesipumpun kannen tiiviste yhden aukaisukerran jälkeen, vai pitääkö hommata uusi? Meinaan, en yhden tiivisteen takia haluaisi koko vesipumpun korjaussarjaa ostaa, kun en erikseen tuota tiivistettä löytänyt mistään ostettavissa.
Jos saat sen yhdessä osassa pois, niin voit huoletta käyttää sitä uudelleen.
ylihessu
- Pyörä:
- 70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
- Liittynyt:
- 14.9.2014 11:00
Ajattelin täältä kysyä kun derbini kulkee sen 51km/h että onko mitään muuta keinoa virittää kuin hukkaputken poisto tai välien vaihto, tarkoituksena olisi saada kulkemaan se vajaa 60km/h. välit nytten 72/11 eli kiihtyy sillee hyvin nii jos ei tarvis niitä vaihella ja se hukkaputken poistoki on taas oma operaationsa. eli jos on jotain muita keinoja nii haluasin tietää. derbihän on 09 x-treme eli minun tietämyksen mukaan putkessa ei ole holkkia.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Sama mitä sanoin aikaisemmin, lyö 60 tai 62 takaratas niin menee hyvin 60. Ei noilla väleillä ole yksinkertaisesti mitään järkeä pistää sitä laitosta kiertämään 15000 rpm että pääset 60, räjähtää vaan
Et tule huomaamaan paljoa eroa kiihtyvyydessä kun lyöt vähän pitemmät välit, koska luultavasti mopedi jaksaa kiihtyä vähän pidemmillä väleillä yhtä hyvin, ellei paremminkin.
Raaaai
- Pyörä:
- gilera smt 2008 (50cc)
- Paikkakunta:
- espoo
- Liittynyt:
- 24.9.2013 22:21
hei taas!
voisko joku kertoa että miten mopon saisi oikeen käyntiin, kun seisonu 4kk tallis ja vaihdettu mäntä sekä staattori.
Yritin kaiken mut ei vaan lähteny käyntiin millään.
Ja mitä se voisi tarkoittaa jos vauhtpyörästä valuu öjlyn ja bensan sekotus????
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kampiakselin magneetonpuoleinen stefa vuotaa. Todennäköisesti imee myös ilmaa koneeseen ja tämän takia ei kävisi kunnolla jos edes käynnistyisi.
Raaaai
- Pyörä:
- gilera smt 2008 (50cc)
- Paikkakunta:
- espoo
- Liittynyt:
- 24.9.2013 22:21
Ledinauha kirjoitti:Kampiakselin magneetonpuoleinen stefa vuotaa. Todennäköisesti imee myös ilmaa koneeseen ja tämän takia ei kävisi kunnolla jos edes käynnistyisi.
Eli siis pitääkö stefan vaihtaessa avata lohkot jne? eli tuleeko kalliiksi jos vie sen johonki korjaamolle kun ei itsellä ole mahdollisuuksia korjata mitään vakavempaa.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Ota magneetto ja staattori pois, sitten näet sen stefan.
Noin 20-60 minuutin homma.
Magneettoa irroittaessa käytä ulosvetäjää (ei ole kallis) ja stefan saat irti, kun varovasti kaivat ruuvimeisselillä.. älä kuitenkaan tökkää siitä läpi, jottet vahingoita laakeria.
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Kierrosmittari lakkasi toimimasta ja se vilkahtaa väin välillä näytössä, kun purkasin mopoa. Sulake on ehjä, eikä minusta ainakaan näytä ottavan maihin missään. Mopedina uudemman mallin digitaalimittarilla varustettu Derbi.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Muistaakseni noissa on keltainen(?) johto kääritty tulpanjohdon ympärille josta mittaristo saa signaalinsa. Katso että on paikallaan ja tiukassa paketissa tulpanjohdon ympärillä. Missään tapauksessa ei saa tulpanjohtoa mennä kuorimaan tai yhdistämään tähän mittarin johtoon (nimim. tälläistakin nähnyt).
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Ledinauha kirjoitti:Muistaakseni noissa on keltainen(?) johto kääritty tulpanjohdon ympärille josta mittaristo saa signaalinsa. Katso että on paikallaan ja tiukassa paketissa tulpanjohdon ympärillä. Missään tapauksessa ei saa tulpanjohtoa mennä kuorimaan tai yhdistämään tähän mittarin johtoon (nimim. tälläistakin nähnyt).
Juu keltainenhan se on. Muistin tässä, että sen menin pyöräyttämää irti tulpanjohdosta ja käärimään nippuun toisiin johtoihin. Nyt pelittää taas. Kiitoksia avusta!
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Mikäköhän derbissä vois olla;
Käynnistettäessä kierrokset nousee heti tappiin vaikka en koskekkaan kaasuun;
-Ei pitäs olla imuvuotoa
-kaasuvaijeri ok
-tyhjäkäynnin säätö ei auta
Ennen tätä kierrokset jäi välillä leijumaan ja testattu myös ryypyllä
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kai sulla on neula kunnolla reiässään?
Jerpp4
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Liittynyt:
- 5.9.2014 14:26
Roksiin ois tarkotus vaihtaa vp, kytkinjouset ja rullat.
Nyt on kiinni malossin multivarin 7grammaset rullat, ja joku 82% vp jota en nyt äkkiseltään muista, sekä aika jäykät kytkinjouset kun nappaa vasta isoilla kiekoilla kiinni.
Ajattelin että laittasin 4,5grammaset rullat, 25% vp(?) ja kytkinjouset avoinna.
Tarkoitus olis saada kulkemaan se 60kmh eli kuitenkin alle verorajan, ja keulimaan myös jotenkin, eli ottamaan myös sen 2 piikin.
Nyt ottaa sen toisen piikin vain välillä.
Tekniikkana on leovince zx, multivari ja prikka pois.
Joten ehotelkaahan rullia, kytkinjousia ja vp :tä.
Delicious
- Pyörä:
- Yamaha DT50
- Liittynyt:
- 21.9.2014 1:14
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-m ... a8514.html Mitäs tuumaatte tekeeköhän tuolla sylinterisarjalla mitään?
RaSSeeeee
- Pyörä:
- Piaggio NRG power DD
- Liittynyt:
- 23.8.2014 20:51
Mikä on vikana kun akku ei lataudu ajon aikana? mopo on keeway tx johon on vaihdettu aito minarelli yamaha dt:stä. Muuten toimii hyvin mutta akku ei lataudu ja se täytyy aina ladata uudestaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista