Juuuuho.
- Paikkakunta:
- Salla
- Liittynyt:
- 20.6.2013 18:46
Ryyppy ei jumita, sähköissä tuntuu olevan nii pitääpäs alkaa tutkimaan.
leis
- Pyörä:
- Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:31
En tiedä onko kyseessä vika vaiko "ominaisuus", mutta detsissä ei ole yhtään alavääntöjä Leovince V6 tehoputken kanssa. Esimerkiksi jos jyrkkään ylämäkeen lähtee liikkeelle niin ei jaksa lähteä vetämään ellei luistata kytkintä suht paljon. Piikin kyllä ottaa normaalisti ja huiput kohdillaan, mutta nuo alaväännöt..?
Se on hyvä ku sen maalaa
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
eipä niissä mopoissa muutenkaan kovinkaan paljoa ole sitä "alavääntöä."
eli on ihan normaalia. eipä sitä itsellänikään ole airsal 70cc (viilattu) + gianelli pahemmin alavääntöjä. nyt tosin yasuni r2, siitä en osaa sanoa, kun en ole nyt ajellut tolla mopolla, enkä säätänyt kaasutinta täydellisiin säätöihin suurien lämpötilavaihteluiden vuoksi.
Derbi-GP1
- Liittynyt:
- 3.7.2014 11:33
derbi gp1 vakio ei käynnisty joskus ajoittain hörähtelee vähän.
kipinä ok/ puristukset ok/ toista kaasaria kokeiltu.
Tässä mallissa kun on se bensapumppu niin miten tämän toiminnasta voi varmistua?
Otin kaasarista bensaletkun irti bensaa valuukoko ajan. En tiedä onko normaalia vai pitäisikö bensaa tulla vasta startatessa? Sitten kun starttaa niin bensa tulee hieman sykkimällä valuen ja ehkä hieman kovemminkin suurta ero ei kyllä ole. Liekö bensa pumpussa vikaa?
leis
- Pyörä:
- Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:31
J11 kirjoitti:eipä niissä mopoissa muutenkaan kovinkaan paljoa ole sitä "alavääntöä."
eli on ihan normaalia. eipä sitä itsellänikään ole airsal 70cc (viilattu) + gianelli pahemmin alavääntöjä. nyt tosin yasuni r2, siitä en osaa sanoa, kun en ole nyt ajellut tolla mopolla, enkä säätänyt kaasutinta täydellisiin säätöihin suurien lämpötilavaihteluiden vuoksi.
Tiedän kyllä ettei mopossa alhaalta vääntöä löydy nimeksikään, mutta kun sitä vääntöä tuntuu olevan silti vähemmän kuin aikaisemmissa mopoissa ja kavereiden mopoissa mitä nyt olen testaillut.
Esimerkkinä vielä: Jos lähden ylämäkeen liikkeelle kytkintä luistattamatta niin ei mopo jaksa edes alkaa kiihtyä vaan ryömii eteenpäin.
Se on hyvä ku sen maalaa
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Älä huoli, oma rieju teki ihan samaa vincen kanssa. Siihen pitää vaan tottua tai sitten on siirryttävä metrakittiin.
leis
- Pyörä:
- Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 6.8.2013 22:31
Hyvä tietää ettei kyseessä siis ole vika vaan ominaisuus
Se on hyvä ku sen maalaa
Jimb0
- Liittynyt:
- 19.11.2005 0:14
Hei vaan kaikille ja kiitos jos joku osaa vähän opastaa.
Hommasin Keeway Factin '07 ja vaihdoin siihen tänään vakiopytyn ja männän. Samalla korvasin normiputken giannellin extra v2 ja suuttimen motopankin ohjeen mukaisesti 62.
Laakista lähti käyntiin ja pysyi hyvin tyhjäkäynnillä jne. Ei ota kierroksia millään eikä pystynyt lähtemään liikkeelle juuri millään ja kulki maks. 20km/h. Sen verran tajusin, että saa soppaa ihan liikaa ja otin putsarin tutin pois no liikaahan se sen jälkeen sai. Porasin sit hätäpäissäni putsariin reikiä kun ajelin sisään sylinteriä. Meno parani todella paljon mutta Silti hyytyy ylämäkiin eikä kiihdy oikein. Kylmällä koneella kun automaattinen ryyppy menee päälle ni ampasee aika hyvin mut hyyty taas. Eikö tuo viittaa liian pieneen suuttimeen, mutta miten sitte ei pelannut millään "vakio" ilmamäärällä? Vai onko sitten 50->62 suutimen harppaus liian iso kun vireinä vain tehari?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
vaihda uusi vakioilmanputsari ja sitten kokeile miten toimii. jos vielä käy liian rikkaalla, kokeile laittaa 55 pääsuutin. minkä takia sie porailit reikiä ilmanputsariin...? sinnehän pääsee kaikki rojut sisään.
Jimb0
- Liittynyt:
- 19.11.2005 0:14
Siis kävi niin rikkaalla, ettei lähtenyt kunnolla eteenpäin eikä kulkenut. Röpelti niin perkeleesti. Pari reikää kylkeen niin parani. Siksi porasin, koska tossa putsarissa ei mitään säätöä jolla saisi enemmän ilmaa koneelle. Kumitutin poisotto taas vaikutti niin, että sai liikaa ilmaa. Booasi vain. Enkä käy uutta putsaria ostamaan, koska reijät saa nyt tukittua millä massalla tahansa
Mut eikös pääsuutin vaikuta eniten 3/4 ja 4/4 kaasulla?
Edit: Muutes.. Kuinka tarkkoi nää vehkeet on bensan ja öljyn seossuhteesta?
helmethill
- Liittynyt:
- 12.7.2014 12:05
Moi nyt tarvis apua itse en tiedä paljoakaan mopoista
Minulla on yamaha jog r 50 vm-05 joka saa hyvin kierroksia. mutta hävittää voimat mutta kierrokset jää kun tulee jo ihan pikkuinen ylämäki riittää kun tie edes vähän nousee niin voimat häviää.
tehari derbi 1998
- Liittynyt:
- 4.5.2013 21:12
Mikä olisi ch vikana kun kierrokset leijjuvat kaasari puhdistettu imukaula kunnossa imukaulan tiiviste kunnossa kaasuvaijjeri toimii oikein voiko olla että vetää mg puolen stefasta ilmaa?
joulupukki9
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 20.5.2014 21:48
Voiko AJP etujarrusatula olla vahingoittunut kun renkaan vaihdon yhteydessä tuli irrotettua satulan kaikki kolme pulttia, myös runkopultti mikä pitää satulan kiinni, tuli irrotettua. No heti pulttien irrotuksen jälkeen sylkäisi jarrunesteet pihalle ja hörppäsi ilmaa reilusti. Tässä nyt toista tuntia ollaan ilmattu eikä mitään tapahdu ja ilmakuplia tulee koko ajan jarrunestesäiliöön. Ilmaustekniikka on oikea siitä olen varma. Apuja kiitos!
Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
Mikä vois olla aprilia sx:ssä vikana kun aamulla käynnisti niin ekalla käyntiin ilman ryyppyä (koska ryypyllä ei tee mitään koska sammuu heti jos antaa vähänkin ryyppyä) kävi hetken aikaa ja sammu, sitten ei enää edes luvannut. Työntämällä käyntii ja tyhjäkäyntinopeus säädettiin korkeammalle.
Jos ei ehdi kauaa jäähtyä niin lähtee polkasemalla käyntiin, mutta tunnin tauko ja moottori vielä lämmin niin ekalla polkaisulla lupaa ja sitten ei millään. Työntämällä taas helposti käyntiin ja kun sen jälkeen sammuttaa niin lähtee taas ekalla polkaisulla.
Tulipas pitkä teksti
DWGR
- Liittynyt:
- 20.7.2014 15:55
Derbissä kampiakseli ei pyöröhdä, kun kääntää mangneetosta niin se liikahtaa vähän sitten pysähtyy. Onko kampiakselissa vai jossain muussa vikaa. Vika alkoi vasta kun olin avannut kytkin kopan vaihtaakseeni vesipumpun, tätä aikaisemmin kampiakseli pyöri normaalisti. Viimeisen ajon aikana kampikammioon oli päässy jäähdytysnesteet, olisiko sillä voinut olla vaikutusta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista