Kaasuttimet

AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 13.12.2015 20:07

Siinä metallisessa putkessa minkä läpi se vaijeri kulkee kaasariin on rako, koska se on sellasessa kulmassa ettei se vaijerin kuori taivu siihen sopivasti. Ajossa huomaa että kohta hirttää ku ei enää kierrä ja röpöttää vitusti. Sit hirttää. Ja sen jälkeen yleensä kiertää taas normisti eikä pätki ja sit vähän ajan päästä taas röpöröpö ja hirttää :D saako noita kansia jostai missä olis isommassa kulmassa se ''putki'' että sais sen raon suljettua vai toimiiko joku tyyliin teippi siinä :/
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.12.2015 2:26

Retroilija kirjoitti:Seosruuvia vaan rukkaamaan.

No ei.

Jos mennään kaasupohjassa (kiihdytetään täydellä kaasun avaumalla), ei seosruuvi auta mitään. Muutenkin seosruuvilla säädetään tyhjäkäynti eikä mitään muuta.

Täällä ei ehkä ole tarpeeksi enää Tiittasen viritysraamatun ylistäjiä, mutta sieltä löytyy hyvä kuva mitä kannattaa säätää milläkin kaasunavaumalla.


moro!
osaakko kukaa kertoo mitä pitäs ruveta säätää kaasarista kun alakierrosksilla mooa mutta kun pääsee piikille nii kiertää nii sootansti :D.
ja mopona on gilera smt..
ja tekniikkana on
viilattu vakiosylinteri
squish 0.7mm
lohkot puhallettu ja kohistettu sylinterin huuhteluihin
metrakit sp3 putki
kevennetty magneeto ja sytkä säädetty
dellorto vhst 28mm kaasari :D
Se voi olla että se sun kaasariskin on niin ylimittanen ettei sitä saa mihinkään säätöihin alakierroksilla. Mopo yksinkertasesti tukehtuu siihen ilmamäärään mitä se kone saa kun läväytät ton kauheen luistin auki ja sen vuoksi mooaa, se ilma kun kulkee kovempaa mitä bensa ja se bensan höyrystyminenkin voi olla vähän heikkoa kun ei ole kunnon virtausta kun on liika iso kaasari

Isompaa suutinta ehkä koittaisin jos nyt jotain on pakko tehä, vaikka ton överikoon kaasarin heivaisin ihan heti menemään tuolta. Aika epätoivosta on koittaa saada tolla toimiin mitenkään järkevästi. Voisi myös koittaa avata kaasun rauhallisemmin jos se auttaisi.
mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut mooi » 17.12.2015 21:35

sain jo mopedin toimimaan joka kierrosalueella ja vikana oli löystyneet staattorinpohjalevyn pultit ja siten sytytys ennakko oli kääntynyt todella myöhäselle. :idea:
Antsa__
Liittynyt:
10.7.2015 21:15
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Antsa__ » 8.1.2016 16:28

Mistäköhän johtuu kun ryypyn pistää päälle ja mopo jalustalle tai kallistaa vasemmalle, niin kierrokset nousee vähän aikaa ja sitten mopo sammuu. Oikealle kallistaessa ei tätä ongelmaa ole. Mopo on Aprilia sx 50 ja vakio kaasarilla.
jacka84
Liittynyt:
29.11.2015 23:02
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jacka84 » 10.1.2016 21:53

Osaisko kukaan sanoa minkä kokoisen kaasuttimen mopo vaatii 90cc pytyllä??
Mopo on rieju 2008 minarelli am6 koneella.....
ItzReetu
Liittynyt:
27.11.2015 19:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut ItzReetu » 12.1.2016 0:39

Lähtisin 28mm kaasarilla koittamaan :lol: mutta mikä pytty siihe tulisi?
jacka84
Liittynyt:
29.11.2015 23:02
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jacka84 » 12.1.2016 21:27

Tuommoinen

http://www.ebay.co.uk/itm/TMP-Cylindre- ... SwJkJWlO2h
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.1.2016 22:21

Tuo on oikeasti 73,5cc sylinteri.
Sylinterin poraus = 49,0mm

Halpa valurautainen sylinteri.
Turhaan yli 21mm kokoista kaasutinta hankkii.
Etenkin jos aikoo laittaa jonkun perus teharin (jolla huipputeho @ 8-10krpm väliltä).
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 17.1.2016 0:42

Mikä vois olla ku tyhkäkäynti ei toimi vaikka on tyhjäkäyntiruuvi kierretty tappiin :/ kylmällä koneella pysyy käynnissä, lämpimällä ei.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.1.2016 1:44

Jospa vaikka käytät ensin koneen lämpimäks ja sitten vasta rukkaat sitä tyhjäkäyntiä.
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 17.1.2016 12:43

Retroilija kirjoitti:Jospa vaikka käytät ensin koneen lämpimäks ja sitten vasta rukkaat sitä tyhjäkäyntiä.

Niin oon tehnykki. Mut vaikka olis tyhjäkäynti täysillä ni ri jaksa pysyy käynnissä. Jonku 10s jaksaa taistella mut sit sammuu. Ja kierrokset tosi alhaalla.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.1.2016 13:07

Katoppa sit ensin jollakin palavalla sprayllä vuotaako mistään ilmaa välistä, sit isompaa tyhjäkäyntisuutinta peliin jos kaikki on tiivistä.
Römpsy
Liittynyt:
25.11.2015 15:31
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Römpsy » 18.1.2016 15:24

Terve vaan motottilaiset! En tiiä kuuluuko tää tänne mutta kysyn kumminkin. Eli, derbiin tulossa polinin evolution 80cc sylkkäsarja ja aattelin että jotku läpät/läppärunkokin olisi hyvä hankkia. Oon miettiny noita tpr vforceja mutta onko pahakin homma modailla derbiin sopimaan ne? Kiitos vastauksista! :)
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 29.1.2016 13:41

Mitä letkua kannattaa käyttää vesikiertoon kaasarissa? Toimiiko joku bensaletku? Vai myydäänkö noihin tarkotettui letkuja jossain :D
äLDee
Liittynyt:
21.4.2015 21:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut äLDee » 14.2.2016 13:45

Asensin uuden Dellorton 19mm kopio kaasarin ja vuotaa bensaa pohjasta kun polkee. En usko että tiiviste vuotaa, koska ihan uusi kaasari. Mikäköhän on vikana? Koho huonosti tai neulaventtiilissä jotain häikkää? Lisäksi ei lähde käyntiin millään, vakiokaasarin kun laittaa kiinni niin lähtee heti. :|

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista