Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Minä kun kattelin MBK:hon vaihteistoöljyjä niin selasin vaan hintaetikettejä ja halvin oli Mobil 1 mobilube hd 80w-90 (erityisesti vaihdelaatikolle tarkoitettu) joten ei muuta ku semmoset koneeseen ja hyvinpä näkyy toimivan. Samuraissa käytin mobil delvac MX:sää ja hyvin toimi. Samuraissa tuli kokeiltua monia öljyjä ja enpä oikeestaan huomannut eroja oikein missään. Näissä mopon koneissa nyt toimii melkein vaikka kinkun paistinrasva.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
v-v__
- Pyörä:
- (EX CH Racing), (EX Yamaha DT), Yamaha Yz426F
- Liittynyt:
- 18.6.2012 21:09
Rikzaah kirjoitti:Kertokaas joku hyvä vakiopytyn korvaaja. Mielellään 50cm³, mutta joku laiskempi 70-75cm³ vois käydä kanssa. Putkena on Giannelli, eli ei ole vakio mopo.
Vaatimuksia;
- Tulee tiivisteet, mäntä, pytty, yms
- Tehokkaampi kuin vakio sylinteri
- Ei tarvitse vaihtaa/vahvistaa mitään!
- Mielellään alumiini. Mutta toki myös valurautaset käy.
- Kestävyys saisi olla hyvää luokkaa, eli männänvaihto väli olisi n. 10 000KM.
- 2 männänrengasta (^kestävyys^)
- Hinta <200€
- Voin tilata Saksasta, Hollannista.
Kiitoksia jo etuläteen!
Tuossa ois yks:http://www.gearparts24.de/zylinderkit-airsal-50cc-alu-racing:a5042.html
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Tuo Airsali on käsittääkseni hyvä vakiopytyn korvaajaksi, mutta tehoja siitä ei irtoa enempää. Ja lisäksi yleensä noi Airsalin Racing mallit ovat yhdellä männänrenkaalla, mutta en sitten tiedä tosta sylinteristä, kun kuvassa näkyy olevan 2 m.rengasta.
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-t ... a5020.html Tässä myös hyvä vaihtoehto, jos lisää tehoa haluat. Sylinterin huipputeho tulee 7k-10,5k rpm eli vääntöpytty ja männän vaihtoväli on yli 6tkm.
Zanddu
- Pyörä:
- -98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso
- Liittynyt:
- 16.12.2011 21:21
Moro.
Kumminpäin minarellin koneen takakiinnike tulisi laittaa, kun en sitä muistanut katsoa kun otin koneen irti? Kirkkaampi pultti ylemmäs vai alemmas koneeseen? Mopona Mbk X-Limit -04.
Jos kuva ei näy, niin
tässä on linkki
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas
Ilmotukset!!!
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Kirkkaampi pultti ylös.
Zanddu
- Pyörä:
- -98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
- Paikkakunta:
- Kymenlaakso
- Liittynyt:
- 16.12.2011 21:21
Kiitoksia paljon
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas
Ilmotukset!!!
Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
Mites osaisko joku sanoo et mitä kaikkee pitäis vaihtaa jos haluaa laittaa 2011 detsiin 04-06 johtosarjan ja cdi sun muut. Ei taida mennä tohon moricillisen johtosarjaan kii eli staattori varmaanki ainaki mut pitääkö magneetto vaihtaa? ja meneekö mittarit sunmuut tostanoinvaan kiinni? Alkaa vaan hermot kusta kun noi 11vm omat sähköt pistäny jo 2 moriccia paskaks, jolloin tosin on ollu diodi kiinni eli voiko moricin kärähtäminen johtua diodista? Ja kun koittaa ilman diodia niin toimii todella huonosti noilla kahdella moricilla
Teek00
- Pyörä:
- Yamaha dt 50x - 07 [EX], Pv 80cc, Ktm 640 LC4 Sm
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 27.12.2007 19:37
Alkaa pikkuhiljaa käpy mennä. Elikkä semmonen vika on kytkimessä, että pyrkii vaihde päällä kytkin pohjassa mennä mopo eteenpäin. Tähän ei auta kytkinvaijerin säätö eikä myöskään akselista säätämällä?
Painelevyn keskimutteria on säädetty oikeampaan suuntaan eikä sekään auta. Mielenkiintoisen viasta tekee se, että antamalla korkealla kierroksia, tuntee kun kytkin irrottaa ja mopo ei pyri enää eteenpäin?
Toinen vika on sellainen, että hetken lämmettyä mopo alkaa nostaa itestään kierroksia yhtäkkiä jonnekin 8000rpm? Ilmanputsaria vanha omistaja mennyt "tötterön kohdalta" avartamaan paljon isommaksi.
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Kytkin korjautuu mahdollisesti uusilla öljyillä ja jos ei niilläkään, niin sitten vaan kytkimeen massalevyt ja välilevyt uusiksi ja tietty uudet ölberit sisään. Sillä korjautuu kytkin.
Toi vika kuulostaa imuvuodolta, katohan että kaasari on paikoillaan ja että sieltä sisästä löytyy jotku järkevät suuttimet. Kuminen imukaula kannattaa myös tarkistaa halkeamien varalta.
Jurpelo
- Liittynyt:
- 14.9.2012 21:39
Oliko toi kytkimen säätö niin, että ruuvi, joka lukittu mutterilla kytkimen keskeltä, ruuvataan kiinni ja sitten 1/4 kierrosta auki? Korjatkaa jos väärin, kiitos.
scorehunt3r
- Pyörä:
- yamaha dt50r 07
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 21.3.2012 18:47
millä noi pinnapultit saa lohkoista irti ja sit takasin ?
Teek00
- Pyörä:
- Yamaha dt 50x - 07 [EX], Pv 80cc, Ktm 640 LC4 Sm
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 27.12.2007 19:37
Onkos joku hionut noita kytkinkruunun kulumia pois? Eli niitä koloja joihin kytkinlevyt on tehnyt oman kolonsa? Voisiko niiden hiominen auttaa siihen, että kytkin ei enää laahaisi?
Teek00
- Pyörä:
- Yamaha dt 50x - 07 [EX], Pv 80cc, Ktm 640 LC4 Sm
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 27.12.2007 19:37
scorehunt3r kirjoitti:millä noi pinnapultit saa lohkoista irti ja sit takasin ?
Laitat esimerkiksi kaksi mutteria siihe pinnapultin kierteille ja alempaa avaat. Papupihdeillä voi myös auttaa.
scorehunt3r
- Pyörä:
- yamaha dt50r 07
- Paikkakunta:
- Riihimäki
- Liittynyt:
- 21.3.2012 18:47
entä kannattaako laittaa jotai kierrelukitetta kun laitan uudet pultit?
Mursu97
- Pyörä:
- Rieju Mrt -10
- Paikkakunta:
- Alavieska
- Liittynyt:
- 1.7.2013 13:51
Kertokaapa tarviiko tota kampiakselin neulalaakeria sisäänajaa? Jos pitää niin kuinka kauan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista